حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استراتژی فروش اپل شکست خورد؛ پیش فروش آیفون ۱۴ پلاس کمتر از آیفون ۱۳ مینی

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تحلیل بازار

اپل در سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳، قصد داشت تا با عرضه یک آیفون مینی جمع و جورتر که از مشخصات خوبی نیز بهره‌مند است، طرفداران قدیمی خود را راضی نگه دارد، اما در هر دو نسل کمتر از آنچه که انتظار می‌رفت عمل کرد. بنابراین در نسل جدید، آیفون ۱۴ پلاس را به جای آیفون ۱۳ مینی معرفی کرد. بنابر اخبار دریافتی گویا استراتژی فروش اپل شکست خورد و پیش فروش آیفون ۱۴ پلاس کمتر از آیفون ۱۳ مینی می‌باشد. با ترنجی همراه باشید.

استراتژی فروش اپل شکست خورد؛ پیش فروش آیفون ۱۴ پلاس کمتر از آیفون ۱۳ مینی

مینگ چی کو، تحلیلگر بین المللی Tianfeng گزارشی منتشر کرد که در آن می‌گوید در مقایسه با سری آیفون ۱۳، نتایج پیش خرید آیفون ۱۴ پرو مکس، آیفون ۱۴ پرو و ​​همچنین دو مدل استاندارد خوب بوده است. این گزارش نشان می‌دهد که پیش خرید آیفون ۱۴ پرو مکس بیشتر از آیفون ۱۳ پرو مکس است. با مقایسه آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۳ مینی، شاهد استقبال کمتری از آیفون ۱۴ پلاس هستیم.

با توجه به فروش ضعیف مدل مینی که لغو آن را ضروری کرد، این موضوع بازهم برای اپل تعجب آور است. با این حال، نتایج کلی پیش‌ سفارش فعلی برای اپل امیدوار کننده نیست و اکنون نیز مشخص نیست که آیا اپل پیش بینی عرضه خود را برای مدل پرو افزایش خواهد داد یا خیر. مینگ چی کو در این گزارش اشاره کرده است که زمان تحویل سفارشات تا بیش از ۴ هفته، به احتمال زیاد منعکس کننده تقاضای خوب برای سری آیفون ۱۴ است، در حالی که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز هر دو، زمان تحویلی بیش از ۴ هفته دارند (یعنی روی هم رفته احتمال ۶ هفته).

استراتژی فروش اپل شکست خورد

همچنین از سوی دیگر، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس در همان روز عرضه موجودی زیادی از آن در انبارها وجود دارد که نشان دهنده کاهش تقاضا برای این دو مدل است.  همانطور که می‌دانید، نتایج پیش‌سفارش برای آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس بسیار کمتر از آیفون SE 3 و آیفون ۱۳ مینی بوده است. آیفون ۱۴ پلاس جایگزین آیفون ۱۳ مینی است. با این حال، نتیجه پیش‌ سفارش این محصول جدید به‌ طور قابل‌ توجهی کمتر از حد انتظارات بوده است. این بدان معناست که استراتژی بخش‌ بندی محصول اپل برای مدل‌های استاندارد امسال شکست خورده است.

به گزارش GizChina، زمان عرضه آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس کمی طولانی‌تر و مشابه با وضعیت عرضه آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است و حتی زمان تحویل برای مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس، در مقایسه با آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی، کمی کوتاه‌تر نیز شده است. مینگ چی کو ادعا می‌کند که نتیجه پیش خرید مدل‌های پرو به این معنی نیست که اپل بلافاصله تولید مدل پرو را افزایش می‌دهد.

استراتژی فروش اپل شکست خورد

اینکه آیا اپل سفارشات تولید نسخه‌های پرو را افزایش خواهد داد یا خیر، به مدت زمان طولانی بودن تقاضا برای مدل‌های پرو در دوران رکود بستگی دارد. اگر تقاضا برای آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس پس از عرضه بهبود پیدا نکند، اپل به احتمال بسیار زیاد، در عرض چند هفته پیش‌ بینی‌های عرضه خود برای آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس را در ماه نوامبر کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها و بر اساس نتایج پیش‌سفارشات فعلی، تقاضای قوی برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ احتمالا حداقل تا ماه نوامبر ادامه خواهد داشت. نظر شما کاربران ترنجی درباره شکست خوردن استراتژی فروش اپل چیست؟ آیا اپل می‌تواند با اتخاذ سیاست‌های جدید، وضعیت فروش این دو محصول را بهتر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان