حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ادعای امن تر بودن iOS نسبت به اندروید توسط اپل

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سیستم عامل

آیا iOS واقعاً از Android امن تر است؟ حداقل از دیدگاه اپل، پاسخ بسیار مثبت است. اپل در پاسخ به نامه “اقدام بازار دیجیتال کمیسیون اروپا” به گزارش وضعیت تهدیدهای نوکیا در سال 2019 و 2020 اشاره و اعلام کرده است که تعداد بدافزارهای پلتفرم اندروید 15 تا 47 برابر پلتفرم iOS است. بله، ادعای امن تر بودن iOS نسبت به اندروید توسط اپل موضوع دور از ذهنی هم نیست چرا که مسلما کوپرتینویی ها هم مثل بقیه از عملکرد خود دفاع می کنند.

امن تر بودن iOS نسبت به اندروید

هدف اصلی اتحادیه اروپا این است که کاربران بتوانند آزادانه نرم افزار نصب کنند. این شامل دور زدن فروشگاه نرم افزاری پیش فرض است. این امر مخالفت شدید اپل را برانگیخته است.

در پاسخ نامه، اپل همچنین اشاره کرد که عموماً کارشناسان معتقدند که سیستم عامل iOS از امنیت بیشتری برخوردار است. دلیل مهم این است که اپل از نصب جانبی نرم افزارها پشتیبانی نمی کند. اپل تأکید می کند که مکانیسم بازبینی فروشگاه نرم افزاری در حال حاضر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. از یک سو، کاربران توجه بیشتری به حریم خصوصی و امنیت دارند. از سوی دیگر، منابع داده ای که برنامه ها باید با آنها تماس بگیرند پیچیده هستند و برنامه های غیرقانونی در فریب دادن بسیار خوب عمل می کنند. اپل معتقد است که اجازه دادن به کاربران برای نصب رایگان برنامه ها، سیستم را تا حد زیادی ضعیف می کند و کاربران را در معرض خطر قرار می دهد.

سیستم عامل iOS روی آیفون و سیستم عامل اندروید روی یک موبایل سامسونگ

سیستم عامل iOS روی آیفون و سیستم عامل اندروید روی یک موبایل سامسونگ

صادقانه بگویم، هیچ خوب یا بد مطلق وجود ندارد. مثلا ما می بینیم که جیلبریک در پلتفرم iOS وجود دارد. این ثابت می کند که تعداد قابل توجهی از کاربران هنوز خواهان تعیین سرنوشت برنامه های خود هستند.

اتهام اتحادیه اروپا به اپل برای استفاده انحصاری از تراشه NFC

اپل در مرکز چندین دعوای حقوقی با اتحادیه اروپا و سایر نهادهای جهان قرار دارد. بر اساس گزارشات ارائه شده از اروپا، ناظر قانون رقابت اتحادیه اروپا از اپل به دلیل رفتارهای ضد رقابتی مربوط به فناوری تراشه NFC خود شکایت خواهد کرد. این ممکن است شرکت را مجبور کند سیستم پرداخت تلفن همراه خود را به روی رقبا باز کند.

در ژوئن سال گذشته، کمیسیون اروپا تحقیقات درباره ApplePay را آغاز کرد. اپل Pay راه حل اختصاصی پرداخت تلفن همراه در iPhone و iPad است. این شرکت مانع استفاده رقبا از پرداخت NFC در iPhone و ساعت های این شرکت می شود. این مشکل رقابت ناعادلانه است که شرکت در حال حاضر با آن روبرو است. علاوه بر این، این شرکت پلت فرم پرداخت اختصاصی خود را به صورت اجباری و پیش فرض در دستگاه های خود نصب می کند.

جیسون گاردنر، مدیر عامل پلت فرم پرداخت کالیفرنیا، مارکتا گفت:

“اپل در واقع از تیم Apple Pay برای ایجاد یک غول خدمات مالی استفاده می کند”.

این منبع گفت که سازمان اجرای قانون رقابت اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال تدوین بیانیه اعتراض است و نگرانی های خود را توضیح می دهد، که انتظار می رود سال آینده به اپل ارسال شود. این یکی از مواردی است که شرکت باید در سال آینده به آن رسیدگی کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید فضای بسته امن iOS بیشتر به نفع کاربر است یا اپل؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

الان بار سوم هستش که این کامنت رو کپی میکنم و هنوز منتظر جوابتم

هنوزم جواب این کامتمو ندادی

سامسونگم جک هدفون رو حذف کرد
شارژرو حذف کرد
سنسور IR رو حذف کرد
دیر تر از برندای چینی سرعت شارژشو برد بالا
الان که ۱۲۰ وات داره باب میشه سامسونگ تو ۲۵ گیر کرده اونم جالبیش اینه سرعت شارژ شدن با ۴۵ واتش یکسانه
سخت افزار دوربینش از S7 تا نوت ۱۰ همچین ارتقایی نداشته تو زمینه هایی که برندای دیگه جلوتر بودند
اگزینوس ۹۹۰ بخاریش که پشتتو سوزوند که اصلا بماند!
سامسونگ گفته سه سال آپدیت میده درحالی که اپل فک میکنم برا آیفون ۷ هم الان آپدیت میده
دیرتر از برندای چینی تله فوتو استفاده کرد
شارژرو حذف کرد
و موارد دیگه، چرا وقتی به اینا میرسی لال میشی؟
چرا وقتی جایی از مزایای اپل گفته میشه لال میشی؟
نکنه اونموقع با سوراخ پشتت ور میدی؟
برو خزعبلاتتو جای دیگه پهن کن؛ اگه منتقدی که روش انتقادت فرقی با بی فرهنگ های فحاش نداره، اگر تخریب چی هستی خب برو یه شغل دیگه مثل توالت شویی شاید قبولت کنند و لااقل یچیزی گیرت اومد، تازه جارو هم میدن دستت بیشتر با همونکه بهش اشاره کردی خودت بازی کن.

اگه منطق تو درخت بود تو ماینکرفت با کلنگ جوبی آهن ماین میکردند.

چند دیقه سکوت….

پاسخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)