حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل اندروید ۱۵ ساله شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

سیستم عامل اندروید که اکنون پر استفاده‌ترین پلتفرم موبایل حال حاضر جهان است، ۱۵ سال قبل در چنین روزی پا به عرصه ظهور گذاشت و از آن زمان تا کنون، با تغییرات بسیار زیادی که بر روی آن صورت گرفته، تبدیل به یک سیستم عامل قدرتمند شده است. حالا امروز سیستم عامل اندروید ۱۵ ساله شد. با ترنجی همراه باشید.

سیستم عامل اندروید ۱۵ ساله شد

در ۵ نوامبر ۲۰۰۷، کنسرسیوم Open Handset Alliance (اتحادیه گوشی باز) و Android پا به عرصه ظهور گذاشتند. این سیستم عامل در آن زمان یک استارت آپ بود که گوگل بعدا آن را خریداری کرد. در دو سال اول، توسعه اندروید به عنوان یک سیستم عامل ادامه یافت و گوگل با بسیاری از تولید کنندگان بزرگ همکاری کرد تا در نهایت بتواند بر بازار گوشی‌های هوشمند تسلط یابد.

از جمله شرکای اولیه گوگل باید به موتورولا، کوالکام و اچ تی سی اشاره کرد. وب‌سایت OHA با وجود آخرین به‌روزرسانی آن در سال ۲۰۱۱، امروز همچنان نیز  فعال است. ما می‌دانیم که بخش قابل توجهی از کاربران تلفن همراه در جهان قبلا، صاحب یک تلفن مبتنی بر اندروید نبوده‌اند یا ممکن است هرگز صاحب یک گوشی هوشمند اندرویدی نیز نباشند.

سیستم عامل اندروید ۱۵ ساله شد

در آن زمان، گوگل با فروتنی بسیار با این وضعیت برخورد کرد. اندروید باید رویکرد موبایل شما را تقویت کند، نه جایگزین چیزی شود. بسیاری از مردم ممکن است به طور کامل اندروید را دوست نداشته باشند. هیچ کس انتظار موفقیت تلفن‌های هوشمند را نداشت، همانطور که اخیرا از مطالعات مختلف در روزهای اولیه این موضوع قابل درک است.

معرفی رسمی اندروید توسط گوگل ۱۵ سال پیش انجام شد. اندروید اولین پلتفرم واقعا باز و جامع برای دستگاه‌های تلفن همراه است. این پلتفرم شامل یک سیستم عامل، رابط کاربری و برنامه‌های کاربردی ممختفی است و همه نرم‌افزارها را برای اجرای یک تلفن همراه دارد. اما بدون مشکلاتی که نوآوری موبایل را متوقف می‌کند.

گوگل اندروید را با همکاری Open Handset Alliance توسعه داده است که دارای بیش از ۳۰ شریک تجاری پیشرو در بحث فناوری و موبایل از جمله موتورولا، کوالکام، اچ تی سی و تی موبایل است. از طریق مشارکت عمیق با ارائه دهندگان خدمات، سازندگان دستگاه، توسعه دهندگان و دیگران، گوگل امیدوار بود با ایجاد یک سیستم عامل استاندارد و اوپن سورس برای تلفن همراه، یک پلتفرم باز را به دنیای موبایل معرفی کند. حالا می‌توان گفت که که نتیجه این کار در نهایت سرعت بهتر و سریع‌تری برای نوآوری خواهد بود. این موضوع به مشتریان تلفن‌های همراه و برنامه‌ها، گزینه‌های عالی پیشنهاد می‌دهد.

سیستم عامل اندروید ۱۵ ساله شد

به گفته خبرگزاری GizChina، تعداد گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال اخیرا به ۳ میلیارد دستگاه رسیده است. به گفته گوگل، تنها در سال گذشته بیش از ۱ میلیارد دستگاه به این آمار اضافه شده است. این در حالی است که بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال آیفون نیز وجود دارد. تیم کوک، مدیر عامل اپل گفته است که این شرکت اکنون بیش از ۱.۸ میلیارد دستگاه فعال در سراسر جهان دارد که یک رکورد جدید است. این خبر طی گزارش سه ماهه اول مالی ۲۰۲۲ اپل ارائه شده بود.

تعداد دستگاه‌های فعال اپل از ۱.۵ میلیارد در ژانویه ۲۰۲۲ به ۱.۶۵ میلیارد در ژانویه ۲۰۲۱ رسید. این دستگاه‌ها شامل آیفون، آیپاد تاچ، آیپد، مک، اپل تی‌وی و اپل واچ می‌شود. کوک جزئیاتی در مورد دستگاه‌های خاص ارائه نکرده است؛ اما او سال گذشته گفت که اپل بیش از یک میلیارد آیفون فعال در سراسر جهان دارد. نظر شما کاربران ترنجی درباره رویداد ۱۵ ساله شدن سیستم عامل اندروید چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان