حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳ را بشناسید

گوگل هر نسل در سیستم عامل محبوب خود، قابلیت‌های مختلفی اضافه می‌کند تا به طور کلی، تجربه بهتری برای کاربران این پلتفرم رقم بزند. اندروید ۱۳ آخرین نسخه فعلی از سیستم عامل موبایل گوگل است. در این مطلب در مورد ۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳ صحبت خواهیم کرد. با ترنجی همراه شوید.

۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳ که تجربه بهتری برای شما رقم خواهند زد

سیستم عامل جدید اندروید ۱۳، آخرین نسخه از تلاش‌های مداوم گوگل برای بهبود خدمات پلتفرم خود است. این شرکت ویژگی‌های جدیدی را در آن گنجانده است که به شما کمک می‌کند از تلفن هوشمند خود به طور مؤثرتری در بخش ارتباطات، سرگرمی و بهره‌وری استفاده کنید. در مجموع هفت ویژگی جدید وجود دارد که اندروید به تازگی آن‌ها را معرفی کرده است.

هنگامی که در مورد آن‌ها بشونید، بی شک مشتاق خواهید بود که چنین قابلیت‌های را امتحان کنید.ویژگی‌های جدید اندروید ۱۳ در بخش اشتراک گذاری و بهره‌وری خود را نشان می‌دهند. ما تعدادی از نوآوری‌های اندروید ۱۳ را که به استفاده مشترک از سرویس‌های خاص مرتبط هستند و بهره‌وری کاربران در فعالیت‌های خود را تا حد زیادی افزایش می‌دهند، بررسی می‌کنیم.

۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳

به روز رسانی ویجت‌های Google Drive و Google Keep
یکی از مهم‌ترین نوآوری‌های جدید گوگل، ویجت ذخیره‌ سازی ابری ارتقا یافته است که به شما امکان می‌دهد با یک اشاره به فایل‌های Google Docs یا Google Slides و Google Sheets خود دسترسی داشته باشید. زیرا هر یک از این سرویس‌ها دکمه مخصوص به خود را در صفحه شروع دارند. همچنین، یادداشت‌ برداری، یادآوری‌ها و فهرست کارها با ویجت بازطراحی شده Keep و افزایش اندازه فونت ساده‌تر می‌شوند.

از دستگاه‌های خود در اندروید ۱۳، به صورت کارآمدتری استفاده کنید
با استفاده از Near Share می‌توانید به سرعت و به طور ایمن، فایل‌ها را بین دستگاه‌های مختلف اندرویدی، تبلت‌ها و یا دستگاه‌های کروم بوک خود مبادله کنید. در نتیجه، به سادگی می‌توانید پوشه‌ها، تصاویر و فیلم‌ها را بین دستگاه‌ها انتقال دهید. اگر می‌خواهید فایل‌ها را بین آن‌ها انتقال دهید، فقط باید دستگاه‌های اندرویدی را که به حساب Google شما وارد شده‌اند را از منو انتخاب کنید. این قابلیت حتی زمانی که صفحه نمایش دستگاه خاموش باشد نیز کار می‌کند. این قابلیت عملکردی جدید گوگل به زودی در دسترس خواهد بود.

Google Meet
تجربیات مشترک در Google Meet یکی از پیشرفت های این سرویس است. این قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد ویدیوهای YouTube را پخش کنید و با حداکثر ۱۰۰ عضو خانواده خود، دوستان یا هر شخص دیگری که انتخاب می‌کنید، در بازی‌های مولتی پلیر و چند نفره، آن‌ها را به صورت لحظه‌ای شرکت دهید. در نتیجه، ممکن است یک روز خیلی خاص را با عزیزانتان بگذرانید، حتی اگر از همدیگر خیلی دور باشید. دستگاه‌ها و تبلت‌های اندرویدی هم اکنون شروع به دریافت این قابلیت کرده‌اند. علاوه بر این، می‌توانید از چند پین‌ کردن برای سفارشی‌ سازی تجربه خود استفاده کنید و با تنظیم صفحه برای تمرکز روی آن‌ها، تعامل با افرادی را که برایتان مهم‌تر هستند، آسان‌تر کنید.

۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳

تجربه خود را با اندروید ۱۳ را منحصر به فردتر کنید
ویژگی‌های جدید مختلفی در اندروید ۱۳ وجود دارد که برای سفارشی کردن تجربه کاربری شما و بهبود ارتباطات ایموجی در نظر گرفته شده است، بنابراین در زیر به بررسی مهم‌ترین موارد آن‌ها خواهیم پرداخت.

با Emojify، اموجی ایده‌آل خودتان را پیدا کنید
یکی از ویژگی‌های جدید گوگل به شما این امکان را می‌دهد که منظور خود را از ایموجی ایده‌آل را مشخص کنید، زیرا ممکن است گاهی اوقات ساده‌تر باشد که خودتان را با ایموجی توصیف کنید تا با کلمات. اکنون می‌توانید کلمات خود را در Gboard را به شکلک تبدیل کنید. به سادگی یک جمله تایپ کنید، سپس طرح انتخابی خود را در Emojify انتخاب کنید، در ادامه دکمه ارسال را فشار دهید تا شکلک جادویی مناسب خود را اضافه کنید و با هرکسی که می‌خواهید، آن را به اشتراک بگذارید. این قابلیت اکنون در نسخه بتای Gboard، به زبان انگلیسی در دسترس است و به زودی در نسخه پایدار نیز در دسترس خواهد بود. برای دیدن این قابلیت به زبان‌های دیگر، باید کمی بیشتر صبر کنیم.

Emoji Kitchen
شما اکنون در اندروید ۱۳ می‌توانید شکلک‌های مورد علاقه‌تان را با Emoji Kitchen جدید ادغام کنید که به‌عنوان استیکرهای Gboard قابل دسترسی هستند.

۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳

ساعت هوشمند Wear OS خود را منحصر به‌فرد کنید
Wear OS با یک ضربه انگشت شما را قادر می‌سازد اطلاعاتی را که می‌خواهید برای فعالیت‌های روزمره خود استفاده نمایید، انتخاب کنید. اکنون می‌توانید با استفاده از عملکرد جدید در Keep، یادداشت یا چک لیستی را از ساعت هوشمند خود دیکته کنید. همچنین می‌توانید یادداشت‌ها و چک لیست‌های ایجاد شده در دستگاه‌های دیگر را از ساعت خود مدیریت کنید. گویی این کافی نیست، زیرا بیت‌موجی (Bitmoji) زودتر از آنچه فکر می‌کنید روی صفحه ساعت شما قرار می‌گیرد. در نتیجه، ممکن است آواتار منحصر به فرد خود را ایجاد کنید تا روی مچ دست خود ببندید و بیان آن را بر اساس محیط، سطح فعالیت یا زمان روز تغییر دهید.

ابزارهای دسترسی مفید و جدید در اندروید ۱۳
به گفته GizChina، اعلان‌های صوتی در رونویسی و اعلان‌های زنده می‌توانند صداهای مهم خانه مانند هشدارهای آتش، جریان آب و ضربه زدن به در را تشخیص دهند و در صورت وقوع به شما هشدار دهند تا این امر را برای افراد ناشنوا و کم شنوا را ساده‌تر کند. اگر از هدفون یا ساعت هوشمند استفاده می‌کنید، با لرزش یا چراغ چشمک زن هشدارهایی در مورد این صداها دریافت خواهید کرد که مخصوصا برای کسانی که کم شنوایی دارند مفید خواهند بود.

علاوه بر این، می توانید صداهای خود را با استفاده از صداهای سفارشی سازی شده، به کتابخانه هشدار اضافه کنید و پس از ذخیره سازی، از آن‌ها برای استفاده در اعلان‌های بعدی بهره‌مند شوید. در Google TV، توضیحات صوتی اطلاعات تصویری زنده را توصیف می‌کنند تا شما چیزی را از دست ندهید. این کار با در نظر گرفتن وضعیت افراد نابینا و کم بینا انجام می‌شود. همچنین Google Assistant اکنون شما را به مجموعه‌ای از فیلم‌های انتخاب‌ شده در Google TV هدایت می‌کند که شامل توضیحات صوتی نیز خواهد بود. نظر شما درباره این ۷ ویژگی جدید و مهم در اندروید ۱۳ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان