حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غیرفعال کردن ویبره گوشی (Haptic Feedback) در چند قدم

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، آموزش و راهنمایی

موتور ویبره گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته، به طور چشمگیری پیشرفت کرده است و تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهد. اما موتور ویبره گوشی‌های هوشمند، مصرف نسبتاً زیادی دارد یا در برخی مواقع، ممکن است آزار دهنده باشد. در ادامه این مطلب، ما از چگونگی غیرفعال کردن ویبره گوشی خواهیم گفت.

آموزش غیرفعال کردن ویبره گوشی

اگر می‌خواهید مانند آیفون‌ها با دو بار ضربه به پشت گوشی اندرویدی خود اسکرین شات بگیرید، مطلب آموزشی مرتبط ما را بخوانید.

 

آموزش ثبت اسکرین شات با دو ضربه به پشت گوشی اندرویدی

 

به نقل از Howtogeek، هنگامی که شما در برخی از مواقع، با لرزش گوشی هوشمند خود مواجه مانند دریافت پیامک یا دیگر موارد مشابه می‌شوید، ممکن است این آزار دهنده باشد. بعضي وقت‌ها اين مطلوب شماست ولی شايد کسانی هم باشند که این قابلیت برایشان جالب نباشد. خبر خوب، این است که این ویژگی را به آسانی میتوان بر روی هر دستگاه اندرویدی غیر فعال کرد.

البته گوشی اندرویدی که ما در مورد آن صحبت می کنیم، بسته به مدل خاص دستگاه شما، متفاوت خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که شما باید قادر به پیدا کردن تنظیمات لازم بر روی وسیله خود هستید.

ابتدا از بالای صفحه به پایین بکشید تا تنظیمات سریع باز شود.

سپس روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید تا تنظیمات باز شود.

از آن طریق، به گزینه “Sound & Vibration” بروید. و آن را لمس کنید.

به سمت پایین و قسمت “Vibration & Haptics” بروید.

توجه داشته باشید که اگر گوشی شما در حالت silent mode باشد، بنابراین ویژگی Haptic Feedback هم غیرفعال خواهد شد.

در “Vibration & Haptics” با استفاده از سوییچ کنار این گزینه این قابلیت فعال یا غیر فعال می‌گردد.

 غیرفعال کردن ویبره در گوشی‌های سامسونگ 

برای غیرفعال کردن ویبره گوشی سامسونگ خود، ابتدا یک بار از بالای صفحه به پایین بکشید و آیکون چرخ دنده را لمس کنید تا تنظیمات باز شود.

حالا به بخش “Sounds and Vibration” بروید.

به پایین و به ” System Sound/Vibration Control ” بروید.

اکنون در پنجره باز شده و در بخش vibration، هر کدام از گزینه‌هایی که می‌خواهید تغيير کند را می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید.

در نظر داشته باشید که می توانید لرزش کیبورد گوشی‌های سامسونگ را در این جا نیز غیرفعال کنید. اما اگر از صفحه کلید دیگری استفاده کنید، باید این کار را از تنظیمات همان برنامه انجام دهید.

گزینه Haptic Feedback در گوشی‌ها، ویژگی جذاب و مطلوبی است. البته به شرطی که گوشی شما، موتور ویبره خوبی را هم در اختیار داشته باشد. اما اگر احساس خوبی نسبت به آن نداشته باشید، این مورد می‌تواند برای شما یک قابلیت آزار آزاردهنده تلقی شود.

نظر شما در مورد این آموزش در مورد غیرفعال کردن ویبره در گوشی اندرویدی چیست؟ آیا به سراغ استفاده از Haptic Feedback رفته‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️