حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کنسول بازی دستی اپل به زودی وارد رقابت با نینتندو سوییچ می‌شود!

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل، شایعات، کنسول بازی

کنسول‌های بازی با شیوع کرونا، محبوبیت بیشتری را به دست آوردند و این محبوبیت بیشتر، سبب شد تا شرکت‌های بیشتری به فکر توسعه کنسول‌های بازی خود باشند. بر اساس شایعات جدید، گفته می‌شود که کنسول بازی دستی اپل در آینده‌ای نزدیک از راه می‌رسد. این محصول، قرار است رقیب نینتندو سوییچ باشد.

کنسول بازی دستی اپل به زودی برای رقابت با نینتندو سوییچ وارد نبرد می‌شود!

همان گونه که گفتیم، شرکت‌های بیشتری در فکر توسعه و معرفی کنسول بازی‌های خود هستند. پیش‌تر، تصاویر کنسول بازی Lenovo Legion Play لو رفته بود.

 

کنسول بازی لنوو Legion Play فاش شد؛ رقیب Steam Deck؟

 

حال GizChina می‌گوید اپل با ارائه سرویس Apple Arcade، نشان داد که می‌تواند به حوزه گیمینگ، ورود پیدا کند. در همین راستا، اخیراً یک شایعه جدید از معرفی کنسول بازی دستی اپل منتشر شده است. به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد با ارائه کنسول بازی دستی خود، وارد رقابت با نینتندو سوییچ در این بخش شود.

اگر با تاریخ و داستان اپل آشنایی داشته باشید، حتماً می‌دانید که کوپرتینویی‌ها پیش‌تر نیز کنسول بازی خود را داشته‌اند. نام این کنسول بازی، Apple Bandai Pippin بود. کنسول بازی مورد اشاره، بین سال‌های ١٩٩۶ و ١٩٩٧ میلادی تولید شد و جزوی از پلتفرم مکینتاش به شمار می‌رفت.

نسخه سیستم عامل ٧.۵.٢ و پردازنده ۶۶ مگاهرتزی PowerPC 603 در کنار مودمی با سرعت ١۴.۴ کیلوبایت بر ثانیه، از گزیده مشخصات این کنسول بازی بود. همچنین این کنسول بازی دارای یک درایو CD ROM با سرعت ۴ برابر حالت معمول بود. خروجی ویدئوی آن نیز دارای استاندارد تلویزیون‌های آن دوره بوده است. خب، ما در سال ٢٠٢١ هستیم و می‌دانیم که این کنسول بازی اپل، یک پروژه شکست خورده بوده است. اولین کنسول بازی اپل، در تیراژ ١٠٠ هزار دستگاهی تولید شد. اما قبل از توقف تولید، ۴٠ هزار دستگاه از آن نیز به فروش رسید.

ظاهراً قرار است کنسول بازی دستی اپل، دارای قدرتی در حد و اندازه PS5 باشد! اپل قصد دارد تا برای کنار زدن نینتندو سوییچ، از قدرت بالای محصولات خود استفاده کند. با استناد به یک گزارش، کنسول بازی دستی کوپرتینویی‌ها قرار است ترکیبی از نینتندو سوییچ و پلی استیشن ۵ باشد! به عبارت دیگر، این کنسول بازی مانند نینتندو سوییچ قابل حمل خواهد بود. اما قدرت این دستگاه، در حد PS5 خواهد بود! خب، مشخصاً برترین ویژگی، نینتندو سوییچ، قابل حمل بودن آن است. اما از نظر قدرت، این کنسول بازی دستی از رقیب اپلی خود عقب خواهد ماند.

این شایعه همچنین به ارائه هدست واقعیت مجازی یه واقعیت افزوده اپل در کنار این کنسول بازی اشاره می‌کند. جدا از این‌ها، گفته می‌شود که اپل توسعه چندین عنوان بازی جدید را آغاز کرده است و استودیوهای بزرگی را در اختیار گرفته است. بر اساس گمانه زنی‌ها، شیوع Covid-19 رؤیای ارائه کنسول بازی دستی اپل را از بین برده است. اما احتمال می‌رود که این محصول، به زودی روشنایی روز را ببیند. یکی از نقاط قوت اصلی نینتندو سوییچ، برخورداری از عناوین اختصاصی است. بنابراین، باید ببینیم که اپل چه برنامه‌هایی برای مقابله با نینتندو سوییچ خواهد داشت.

نظر شما در مورد این شایعات چیست؟ آیا منتظر معرفی این کنسول بازی دستی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

کامنت mehpsa کبیر فتح شد

اول بزار کنسولشو بده بیرون بعد اراجیفاتو تفت بده.

hamidtn

از یک لحاظ خوبه از یک لحاظ بد !

خوب : اینکه شرکت های بیشتری کنسول دستی میسازند و رقابت به نفع مصرف کننده هست !

بد : اپل و انحصار !!!!!!! همانگونه که اکنون اپل اجازه انتشار برخی بازی ها را تا سالها برای اندروید نمی دهد !
در این صورت نیز تمامی کنسول ها و کنسول نینتندو سوئیچ از برخی بازی ها محروم خواهند شد .
به دلیل انحصار اپل و قرارداد با شرکت ها برای ارائه بازی های خود فقط در انحصار اکوسیستم خود !

Faez

یه جوری حرف میزنید انگار انحصاریای سونی تو ایکس باکسو نینتندو هست یا انحصاری های اکس باکس تو نینتندو و پلی استیشن هست یا انحصاری های نینتندو تو بقیه کنسول ها است
اپل اجازه نمیده ؟ “\
توسعه دهنده برا هر هر کنسول و گوشی میخواد بازی میسازه

mehpsa

آماده خرید انگری بردز با قیمت ۱۱۰۰ دلار باشید ، از این به بعد ممکنه یه بازی رو ببینید که ده نسله فقط رنگ لباس شخصیت اصلی تغییر می‌کنه و هر نسل باگ های بیشتر نسبت به قبل و صفحه ی ارزانتر از قبل
آیفون همون گوشی بزنه کافیه چون فلسفه اپل محدودیت و بسته بودن هست نمیتونه تو بازی که ذاتش تجربه جدید و بی محدود هست موفق باشه ، البته به تازگی فلسفه مضر بودن فناوری و جدایی از فناوری هم توسط خرفت اعظم آقای تیم کوک هم به فلسفه های قبلی اپل اضافه شده ، اپل اگه بازی بزنه میشه یه بازی با ۱۱۰۰ دلار که همش باگ هست و بازیش هم تو مایه های Minesweeper و pinball و سال به سال فقط جای گزینه خروج و save, عوض میشه و برای حفظ محیط زیست با تصویر سیاه و سفید ارائه میشه

Faez

حالا خوبه اپل از برنامه های خودش تو سیستم عامل خودش پول نمیگیره مثل مایکروسافت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️