حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تمرکز سامسونگ دیسپلی بر نمایشگرهای OLED کوچک برای هدست‌های AR/VR

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

دستگاه های واقعیت ترکیبی در قلب تجربه دنیای VR/AR قرار دارند. پیشرفت های قابل توجهی در فناوری نمایشگر برای محقق کردن این چشم انداز مورد نیاز است. ظاهراً Samsung Display تقاضای زیادی را برای میکرو نمایشگرهای OLED از سوی مشتریان اصلی دریافت می کند. به همین دلیل انتظار می‌رود که تمرکز سامسونگ دیسپلی بر نمایشگرهای OLED کوچک برای هدست‌های AR/VR باشد.

سامسونگ دیسپلی

فناوری میکرو-نمایشگر OLED برای نمایشگر سامسونگ موضوع جدیدی نیست. این شرکت یک نمونه اولیه میکرو-نمایشگر OLED را بیش از یک دهه پیش در سال 2011 معرفی کرد.

علیرغم اینکه سامسونگ دیسپلی یک نمونه اولیه ساخته است، هرگز این فناوری را تجاری نکرد. با این حال، اعتقاد بر این است که این شرکت تیم کوچکی از محققان را اطراف خود نگه داشته است. آنها به توسعه تحقیقات در مورد این فناوری ادامه داده اند تا در صورت نیاز سامسونگ دیسپلی به تجاری سازی آن در آینده، در دسترس باشد.

این شرکت قبلاً تصمیم به تجاری سازی این فناوری نگرفت زیرا اعتقاد بر این بود که سودآوری آن خیلی خوب نخواهد بود. این موضوع اما ممکن است در حال تغییر باشد. علاقه شدیدی به فناوری میکرو-نمایشگر OLED از سوی شرکت هایی مانند اپل، متا، سامسونگ الکترونیک و دیگران وجود دارد. آنها برای نمایش میکرو نمایشگرهای OLED به صفحه نمایش سامسونگ مراجعه کرده اند.

ال‌جی دیسپلی هم در حال کار بر روی طرح‌های تجاری‌سازی میکرو-نمایشگر OLED خود است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود فروش هدست‌های AR/VR از 10 میلیون دستگاه در سال گذشته به 25 میلیون دستگاه در سال آینده افزایش یابد و احتمالاً تا سال 2027 به 60 میلیون دستگاه برسد، اکنون ممکن است عمق قابل‌توجهی در بازار برای سامسونگ دیسپلی وجود داشته باشد تا تولید میکرو نمایشگرهای OLED را در نظر بگیرد.

همچنین انتظار می‌رود زمانی که Samsung Display در موقعیتی قرار بگیرد که این نمایشگرها را ارائه کند، استراتژی متاورس در Samsung Electronics توسعه بیشتری پیدا کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که کم کم باید به هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خوش آمد بگوییم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)