حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر بازاریابی ویژن پرو اپل بعد از ۳۶ سال، از این شرکت کناره گیری کرد

نوشته

1 هفته قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار

اپل ویژن پرو بدون شک، یکی از مهم‌ترین و هدفمند‌ترین محصولات تاریخ این شرکت است. البته به لطف برچسب قیمتی ۳۵۰۰ دلاری یکی از گران‌ترین‌ها نیز می‌باشد. اما در هر صورت، معرفی و عرضه این محصول، بدون چند نفر از مدیران مهم اپل ممکن نبود. یکی از این افراد، مدیر بازاریابی ویژن پرو است که امروز گزارش جدیدی ادعا می‌کند که از سمت خود کناره گیری کرده است.

فرانک کازانوا، اولین مدیر بازاریابی محصولات واقعیت افزوده اپل بود و از سال ۲۰۱۹ در این سمت، مشغول به کار شد.

داستان کاسانوا و اپل، از اواخر دهه ۸۰ میلادی شروع می‌شود. زمانی که او به اپل پیوست تا محصولات خاطره انگیز این شرکت را بازاریابی کند.

به گزارش ApplrInsider مدیر بازاریابی تعیین می‌کند که کاربران، چگونه با یک محصول ارتباط بگیرند و با آن تعامل کنند و در سال ۲۰۱۹، او این مسئولیت را درباره بخش واقعیت افزوده اپل به عهده گرفت. کازانوا آینده نگری لازم برای پذیرفتن محصولات جدید و پیشرفته را داشت. ولی حتی این موضوع نیز باعث عرضه زودتر ویژن پرو نشد. اما در هر صورت، او با نقش محوری‌اش توانست هدست اپل را به تولید انبوه برساند. قبل از ویژن پرو نیز کازانوا، نقش بزرگی در فروش تحت قرارداد اپراتوری آیفون ایفا کرد.

مدیر بازاریابی ویژن پرو، فرانک کازانوا

مدیر بازاریابی ویژن پرو، فرانک کازانوا

کازانوا در برهه‌ای حیاتی تصمیم به ترک اپل گرفت!

گزارشات اخیر ادعا می‌کنند که تقاضا برای هدست اپل، کاهش قابل توجهی داشته است تا جایی که اپل پیش پینی خود برای تولید محصول را به نصف کاهش داد. همچنین گوگل و  سامسونگ نیز در حال آماده سازی محصولات واقعیت افزوده خود هستند و امیدوارند که بتوانند بخشی از بازار را تصاحب کنند.

اپل احتمالا هنوز در نظر دارد نسخه‌ای اقتصادی از ویژن پرو را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. اما با وجود بازنشستگی کازانوا بعد از ۳۶ سال و عدم معرفی مدیر جدید از طرف اپل، تصور آینده محصولات واقعیت مجازی کوپرتینیویی‌ها کار آسانی نیست. اما امیدواریم شخصی که اشیاق لازم برای برای توسعه و سرمایه گزاری روی محصولات جدید را دارد، میراث کازانوا را بدست بگیرد.

بنظر شما آیا این کناره گیری تغییری در برنامه‌های اپل برای محصولات آینده‌اش ایجاد می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خسته نباشی سرباز

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر