حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصویر باتری گلکسی S22 ظرفیت آن را لو داد: ۳۷۰۰mAh و ساخت تولیدکننده باتری گلکسی نوت ۷!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | سامسونگ، عمر باتری

وقتی صحبت از گلکسی نوت ۷ می‌شود، چه چیزی اول از همه به ذهن شما خطور می‌کند؟ درست است؛ احتمالاً باتری معیوب دستگاه که در زمان عرضه گوشی، منفجر شده و خطراتی شامل آتش‌سوزی را با خود به‌همراه داشت. باتری، اصلی‌ترین دلیلی بود که سامسونگ مجبور شد تولید Galaxy Note 7 خود را تنها چند هفته پس از عرضه آن، متوقف کند. با گذشت بیش از پنج سال از آن زمان و درشرف معرفی گلکسی S22 که احتمالا در دی‌ماه معرفی می‌شود، طراحی هر سه مدل از پرچمداران آینده سامسونگ به‌همراه تقریباً تمامی مشخصات آنان فاش شده است. امروز اما، تصویری لو رفته از باتری گلکسی S22 به‌عنوان کوچکترین عضو این سری، ظرفیت آن را مشخص می‌کند. قسمت عجیب و مهم‌تر اما، اینجاست که سامسونگ برای تامین باتری این دستگاه و باوجود تمامی مشکلات پیشین آن، بار دیگر به سراغ تولیدکننده باتری گلکسی نوت ۷ رفته است!

ظرفیت باتری Galaxy S۲۲

اخیرا یک باتری از سوی سامسونگ با شماره مدل EB-BS901ABY توسط آژانس صدور گواهینامه کره جنوبی تایید شده است. این باتری قرار است در دستگاهی از سوی سامسونگ و با شماره مدل SM-S901B استفاده شود که به‌احتمال زیاد همان Galaxy S22 خواهد بود. ظرفیت باتری 3590 میلی‌آمپرساعت بوده و ظرفیت اسمی آن نیز 3700 میلی‌آمپرساعت می‌باشد. این میزان، 300 میلی‌آمپرساعت کاهش را در مقایسه با باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی گلکسی S21 نشان می‌دهد.

شایعه شده است که Galaxy S22 دارای نمایشگر 6.06 اینچی بوده که کوچکتر از صفحه‌نمایش 6.2 اینچی Galaxy S21 می‌باشد. همچنین احتمالا در این گوشی از تراشه قدرتمند Exynos 2200 استفاده خواهد شد. با این حال، با وجود نمایشگر و پردازنده کم‌مصرف، باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی برای آن کافی به‌نظر نرسیده و احتمالا عمر باتری آن کمتر از نسل پیشین خواهد بود. بنابراین، اگر به فکر ارتقا به گلکسی اس ۲۲ هستید، ممکن است باتری آن ناامیدتان کند.

باتری گلکسی S22

باتری گلکسی S22

ATL و Samsung SDI به‌صورت مشترک باتری سری گلکسی S22 را تأمین می‌کنند

پس از حادثه مربوط به گلکسی نوت ۷، سامسونگ زنجیره تأمین باتری خود را بار دیگر ارزیابی کرد. همچنین این شرکت، تمام فعالیت‌های خود را با تأمین‌کننده چینی که بخشی از این باتری‌ها را تولید می‌کرد، متوقف کرد. با این حال، پس از گذشت سال‌ها از آن زمان، به‌نظر می‌رسد که این تولیدکننده، به‌تدریج به زنجیره تأمین سامسونگ بازگشته است؛ چراکه طبق شایعات منتشر شده، سری گلکسی S22 نیز از باتری‌های همان کمپانی استفاده می‌کند.

Amperex Technology Limited چین (ATL) در کنار Samsung SDI یکی از تأمین‌کنندگان باتری‌های گلکسی نوت ۷ بود که پس از حادثه مربوط به آن، از زنجیره تأمین باتری سامسونگ کنار زده شد.

از آن زمان سامسونگ تدابیر شدید ایمنی را اتخاذ کرده است تا اطمینان حاصل کند که هرگز آن اتفاق شرم‌آور تکرار نخواهد شد. با این حال، شاید ATL درنهایت توانسته باشد تا استانداردهای سخت‌گیرانه سامسونگ را برآورده کند؛ چراکه غول کره‌ای روابط تجاری خود را با این شرکت به‌حالت عادی بازگردانده است. باتری‌های ATL درحال‌حاضر در تلفن‌های هوشمند سری گلکسی A/M، گلکسی واچ و گلکسی بادزهای سامسونگ استفاده می‌شود.

رسانه‌های کره‌ای گزارش داده‌اند که ATL و سامسونگ SDI، باتری‌های جدید Galaxy S22 را تولید خواهند کرد. این واقعیت که سامسونگ بار دیگر از ATL برای مدل‌های شاخص خود استفاده می‌کند، نشان می‌دهد که فناوری و ایمنی آن‌ها همچنان درحال پیشرفت است.

آیا گلکسی اس ۲۲ نیز قرار است به سرنوشت شوم نوت ۷ دچار شود؟ آیا باز هم شاید سرافکندگی غول کره‌ای خواهیم بود؟ دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما چه علتی می‌تواند سامسونگ را به همکاری مجدد با شرکت چینی برای تامین باتری مهم‌ترین گوشی سال آینده خود ترغیب کرده باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

انفجاری دیگر در راه است ؟؟ 😆

parsa1234

الان موقعیت سامسونگ واقعا حساسه
اگر اینم منفجر بشه سود و اعتماد کاربرانش به سامسونگ طور چشمگیری کاهش پیدا میکنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی