حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش تحریم های آمریکا علیه هواوی و ZTE در زمینه استفاده از تجهیزات مخابراتی آنان

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ZTE، هواوی

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده(FCC)، به‌تازگی و به اتفاق آرا رأی داده است که در راستای افزایش فشار آمریکا علیه دو شرکت چینی هواوی و ZTE که به همکاری نزدیک با ارتش و دولت این کشور متهم هستند، تجهیزات مخابراتی مورد استفاده آنان را بیش از پیش تحریم کند.

افزایش تحریم های آمریکا علیه هواوی و ZTE

براساس گزارش رویترز، FCC ایالات متحده قصد دارد تحریم‌های پیشنهادی جدید خود را برای دو غول مخابراتی چینی که به‌عنوان تهدید امنیت ملی تلقی می‌شوند، اعمال کند. قوانین جدید پیش از این به تصویب اولیه رسیده است و به FCC اجازه می‌دهد مجوزهای صادر شده برای تجهیزات خود را به شرکت‌های چینی لغو کند. سخنگوی هواوی این اصلاحیه FCC را “مجازاتی نادرست و غیرضروری” عنوان می‌کند.

افزایش تحریم های آمریکا علیه هواوی و ZTE

افزایش تحریم های آمریکا علیه هواوی و ZTE

علاوه بر این، Jessica Rosenworcel، سرپرست FCC افزود که اقدامات جدید “تجهیزات غیر قابل اعتماد را از شبکه‌های ارتباطی ما حذف خواهد کرد. ما از طریق فرآیند مجوز استفاده از تجهیزات خود، فرصت‌هایی را برای هواوی و سایر شرکت‌های چینی در ایالات متحده باز گذاشته‌ بودیم. بنابراین پیشنهاد ما در حال حاضر اینست که مانع اخذ این فرصت‌ها توسط شرکت‌های مذکور شویم.” از سال 2018، FCC بیش از 3000 درخواست از طرف هواوی را تأیید کرده بود.

مقررات جدید، می‌توانند کلیه مجوزهای بعدی تجهیزات ارتباطی که به‌طور بالقوه خطری برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شوند را، منع کنند. در مارس 2021، FCC پنج شرکت چینی را به‌عنوان تهدید امنیتی طبق قانون سال 2019 تعیین كرده و بیان کرد كه هدف آنان از این اقدام، محافظت از شبكه‌های ارتباطی آمریكا می‌باشد. به طور قابل توجهی، مقامات دولتی اقدامات FCC را ستودند و اظهار داشتند كه FCC “با قرار دادن تجهیزات چینی در معرض خطر در خارج از شبکه‌های مخابراتی ایالات متحده” به مسأله اولویت امنیت ملی رای داده است.

حذف هواوی از لیست تحریم های آمریکا احتمالا هیچگاه محقق نشود

نظر شما راجع به افزایش تحریم آمریکا علیه هواوی و ZTE پیرامون استفاده از تجهیزات مخابراتی آنان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، واقعا دیگه شورشو در آوردن این آمریکایی ها، اخه شما تو خرکاری باید فوضولی کنین، خب باشه محصولات ساخت هواوی و zte و هرشرکتی که شما میگید جاسوسه رو نزارید به خاک آمریکا وارد بشه، ولی نه دیگه بخوای تحریمش کنی و حتی به کشورهای دیگم بگی هرشرکتی که دستگاه اای آمریکایی استفاده میکنه نباید به هواوی هیچ دادوستدی داشته باشه، از اون طرفم مشکل اصلی اینه که هیچ مدرکی هم رو نمیکنن که هواوی یا زد تی ای واقعا دارن جاسوسی میکنن، نمیدونیم قبول کنیم یا نه، اخه یه شرکت به این بزرگی چه هواوی باشه یا هر شرکت دیگه که واقعا معروف باشه، بزرگ باشه نمیاد چنین کاری کنه و تمام اعتبار خودشو به نابودی بکشه،البته زمان همه چیزو مشخص میکنه، موفق باشید همگی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی