حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پی ۵۰ با اسنپدراگون ۸۸۸ هفتم مهرماه به بازار عرضه می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، هواوی

غول فناوری چین یعنی هواوی در مورد مسائل متعدد با دولت آمریکا اختلاف نظر داشته است. ممنوعیت های مختلف هواوی از سوی ایالات متحده بر تجارت تلفن های هوشمند این شرکت تاثیر می‌گذارد. با وجود تمام تحریم ها و ممنوعیت های ایجاد شده، این شرکت قصد دارد تجارت تلفن های هوشمند خود را نجات دهد و به این زودی ها نیز تسلیم نخواهد شد. در ماه جولای (مرداد)، هواوی از جدیدترین سری پرچمداران خود یعنی هواوی پی ۵۰ رونمایی کرد. در زمان معرفی، این شرکت تأیید کرد که این سری از نظر پردازنده دارای دو نسخه متفاوت خواهد بود. یک مدل به تراشه Kirin 9000 و مدل دیگر به اسنپدراگون ۸۸۸ 4G مجهز شده است.

نسخه اسنپدراگون هواوی پی ۵۰ عرضه خواهد شد، اما به تعداد محدود

آخرین گزارش ها نشان می‌دهد که هواوی پی ۵۰ با Snapdragon 888 در حال حاضر برای خرید در دسترس است. این تلفن هوشمند در فروشگاه Jingdong هواوی موجود است. صفحه مربوط به این محصول نشان می‌دهد که دستگاه برای فروش در ساعت ۱۰:۰۸ روز ۲۹ سپتامبر در دسترس خواهد بود. متاسفانه طرفداران کوالکام شانس زیادی برای تهیه این دستگاه ندارد، زیرا هواوی تنها تعداد کمی از نسخه کوالکام P50 را به فروش خواهد رساند.

این گوشی هوشمند پرچمدار دارای سه رنگ و دو گزینه ذخیره سازی است. این دستگاه دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸گیگابایت حافظه داخلی است که ۴۴۸۸ یوان (۶۹۴ دلار) به فروش می‌رسد. و همچنین گزینه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی که با قیمت ۴۹۹۸ یوان (۷۷۳ دلار) در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. نکته قابل توجه آن است که تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده شده برای سری پی ۵۰ هواوی از اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کند و تنها به یک مودم 4G مجهز شده است.

مدیرعامل هواوی می‌گوید سرعت تراشه های 4G آنان به خوبی تراشه های 5G است!

طبق گزارش GizChinaو به گفته مدیرعامل هواوی، یو چنگدونگ، این شرکت به دلیل محدودیت های ایالات متحده چاره ای نداشت. علاوه بر این، حتی تراشه های 5G هواوی تنها می توانند به عنوان 4G عمل کنند. با این حال ، هواوی قدرت 4G را به حداکثر رسانده است. این شرکت ادعا می کند که اگرچه این تراشه 4G است، اما سرعت آن به خوبی یک پردازنده 5G است!

از نظر مشخصات، هواوی P50 از یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با پانچ هولی در نرکز صفحه نمایش استفاده می‌کند. این نمایشگر به نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز هم مجهز شده است. این گوشی هوشمند دارای باتری داخلی ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. وزن این تلفن هوشمند ۱۸۱ گرم و ضخامت آن تنها ۷.۹۲ میلی متر است.

شایان ذکر است که نسخه استاندارد هواوی P50 سیستم عامل HarmonyOS 2.1 را اجرا می‌کند. این سیستم عامل منحصراً برای پردازنده Snapdragon 888 بهینه شده است. اگر چه این تلفن همراه از شبکه های 5G پشتیبانی نمی کند. اما مدیرعامل هواوی می‌گوید که تلفن های همراه Huawei P50 همچنان می‌توانند از طریق فناوری 4G+WiFi 6+AI مصرف برق و تجربه عملکرد ارتباطی بهتری داشته باشند.

بدون تردید، تجارت گوشی های هوشمند هواوی حتی در چین نیز با مشکلات بزرگی روبرو شده است. این شرکت در تلاش برای زنده ماندن است و ضررهای آن در چین به سود اپل است. هواوی امیدوار است بازگردد اما نبرد آسان نخواهد بود.

با توجه به مشکلات متعدد هواوی و کاهش فروش چشمگیر آن، آیا فکر می‌کنید این برند توانایی بازگشت به دوران اوج خود را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

آقا من فایل میزان حاشیه پایین گوشی های مختلف رو گم کردم، کمترین حاشیه پایین الان s21 هست؟ چند میلیمتر؟

mehpsa

با این همه تحریم هنوز توی دوربین و سرعت شارژ و باطری وطراحی راحت سه سال از اپل جلو تره ، اگه دست اپل باشه اخرش برای حفاظت از محیط زیست باید با کبوتر، دود یا چاپار انتقال داده کنیم

Auroro

اه حاجی اینقد چرت نگو دیگه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی