حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد مینی ۲۰۲۱ رسما معرفی شد: نمایشگر ۸.۳ اینچی کم حاشیه و 5G

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تبلت

بالاخره اپل تصمیم گرفت آیپد مینی را به روز کند. دستگاهی که به نام iPad Mini 6 می شناختیم حالا رسما و در کنار نسل نهم آیپد معرفی شده است. اگر پخش زنده مراسم ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ اپل را تماشا می کنید حتما درباره آن هیجان زده اید. بله، آیپد مینی ۲۰۲۱ رسما معرفی شده و نمایشگر ۸.۳ اینچی کم حاشیه و 5G دارد، دقیقا مثل شایعات!

آیپد مینی ۲۰۲۱ یا iPad mini 6

آیپد مینی ۲۰۲۱ بزرگترین ارتقا در تاریخچه آیپد مینی است. تبلت های اپل با سایز بزرگ آغاز شدند، دقیقا برخلاف سامسونگ که اولین تبلتش ۷ اینچی بود! خانواده آیپد مینی بسیار محبوب شدند و حالا نسل جدید آن به روز شده است.

همانطور که انتظار داریم، اندازه این آیپد باید به شکلی باشد که قابل حمل بودن آن همیشه حفظ شود. با این حال به لطف کاهش حاشیه ها، اینجا با حفظ اندازه کلی کوچکتر اما نمایشگر بزرگتری دارد.

آیپد مینی ۲۰۲۱

آیپد مینی ۲۰۲۱

این تبلت جدید با بدنه جدید دارای حاشیه های باریک تر و گوشه های گرد است. خبر بزرگ این است که با صفحه نمایش 8.3 اینچی این دستگاه نمایشگر بزرگتری نسبت به iPad Mini 5  (نسبت به صفحه قبلی 7.9 اینچی قبلی) دارد. این باعث می شود که این تبلت کوچک حتی به عنوان بستری برای انجام چند وظیفه یا کارهای مدرسه قابل استفاده تر است.

آیپد مینی در حال حاضر کوچکترین تبلت اپل است، حتی با اندازه نمایشگر بزرگ. شایعات حاکی از آن بود که اپل می خواهد صفحه نمایش Mini LED را در iPad مینی جدید ارایه دهد اما اینطور نشد.

طراحی آیپد مینی از اولین عرضه در سال ۲۰۱۲ تا حد زیادی ثابت مانده است. مدل جدید چیزی شبیه به تغییر در ساختار سنتی است که دارای حاشیه های باریک تر از iPad Mini 5 و گزینه های جدید رنگی است. این تبلت جدید همچنین دارای پورت USB-C و دوربین های ارتقا یافته در جلو و عقب است، از جمله یک دوربین فوق عریض جدید 12 مگاپیکسلی در جلو، که این تبلت را قادر می سازد از قابلیت Center Center اپل پشتیبانی کند. همچنین از 5G با سرعت دانلود تا 3.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند. همچنین پشتیبانی از نسل دوم Apple Pencil وجود دارد که به صورت مغناطیسی به کنار شاسی متصل می شود.

با کم شدن حاشیه نمایشگر حالا حسگر اثرانگشت که اپل به آن Touch ID می گوید، مثل آیپد ایر جدید، روی لبه شاسی تبلت جدید اپل قرار می گیرد.

این بدنه همچنین دارای ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافت شده است. لحیم استفاده شده روی بورد این آیپد شامل 100 درصد قلع بازیافتی است و آهنرباهای محفظه 100 درصد عناصر کمیاب خاکی هستند. اپل ادعا می کند که شما می توانید انتظار 40 درصد عملکرد سریعتر CPU و 80 درصد عملکرد سریعتر GPU را داشته باشید.

نظر شما درباره آیپد مینی ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوشم اومد🙂🙂

Farcry

خیلی خوبه
پردازندش هم A15 هست.طراحی خیلی قشنگ و کامپکتی هم داره. توی رنج ۵۰۰ دلار با این پردازنده و طراحی و البته Ipad os 15‌ که تغییرات اساسی کرده (هم توی سافاری هم توی هوم اسکرین و جدیدا هم بهش low power mood اضافه شده که شارژدهی آیپد ها رو بیشتر هم میکنه) بهترینه

AŁɪ

عاشق سری مینی ایپدم♥️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)