حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گلکسی A آینده سامسونگ از تراشه اگزینوس و گرافیک AMD RDNA استفاده می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

در‌حال‌حاضر تاحدودی مطمئن هستیم که گوشی‌های پرچمدار آینده سامسونگ از سری گلکسی S، با پردازنده گرافیکی AMD عرضه خواهند شد. کاربران گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان از این موضوع خرسند هستند؛ چراکه این تراشه می‌تواند بهره‌وری دستگاه‌ها در اجرای بازی‌های موبایل و کارهای سنگین را به سطح کاملاً جدیدی برساند. با این حال و طبق گزارشات اخیر، همکاری پردازنده و گرافیک Exynos x AMD نه‌تنها به سری S سامسونگ محدود نشده، بلکه می‌تواند در گوشی‌های آینده خانواده گلکسی A نیز استفاده شود.

گوشی‌های سری گلکسی A با استفاده از گرافیک AMD می‌توانند بر بازار میان‌رده حاکم شوند

بر اساس گزارش جدید، سامسونگ از چیپست میان‌رده Exynos به‌همراه گرافیک mRDNA توسعه داده شده توسط AMD در گوشی‌های آینده گلکسی A خود استفاده خواهد کرد. اما این تراشه قرار نیست مشابه نمونه‌های رده‌بالا‌تر خود باشد. منبع مذکور ادعا می‌کند که تراشه‌های میان‌رده از پیکربندی 2CU استفاده می‌کنند، درحالی‌که تراشه پرچمدار (به‌احتمال فراوان اگزینوس ۲۲۰۰) شامل یک تراشه 4CU خواهد بود.

این منبع همچنین ادعا می‌کند که از Cortex A-78 به جای نسخه X استفاده می‌شود، اما عملکرد آن تنها 10 درصد کمتر بوده و حتی با پیکربندی میان‌رده 2CU، عملکرد قابل‌قبولی را نیز ارائه خواهد کرد. علاوه‌بر این، گفته می‌شود که نسخه 4CU به دو شرکت چینی تحویل داده می‌شود و در آخرین گزارش، ادعا شده که سری A به پردازشگر گرافیکی مشابه مجهز خواهد شد.

استفاده گوشی‌های آینده سری گلکسی A از گرافیک AMD RDNA

استفاده گوشی‌های آینده سری گلکسی A از گرافیک AMD RDNA

البته این موضوع خبر جدیدی نیست و پیش از این نیز گزارشاتی به‌گوش می‌رسید مبنی‌بر اینکه تراشه جدید سامسونگ، مختص گلکسی‌های این شرکت نیست و احتمال دارد آن را در سایر گوشی‌های دیگر تولیدکنندگان مطرح نیز ببینیم.

همین دیروز بود که برای شما نوشتیم سامسونگ چگونه قصد دارد تا لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) را برای گوشی‌های بیشتری از سری گلکسی A به‌ارمغان آورد. اکنون اما می‌شنویم که گوشی‌های آینده این سری می‌توانند با تراشه اگزینوس و گرافیک RDNA عرضه شوند. ترکیب این دو مورد می‌تواند برتری سامسونگ در رقابت حوزه میان‌رده را افزایش دهد؛ با این حال، مطمئن نیستیم که آیا این امر قیمت این دستگاه‌ها را افزایش خواهد داد یا خیر.

سری Galaxy A درحال‌حاضر یکی از محبوب‌ترین تلفن‌های هوشمندی است که می‌توانید خریداری کنید؛ به‌خصوص با توجه به مشخصات قابل‌قبول و قیمت مناسب آنها؛ اکنون کمپانی کره‌ای قصد دارد تا این گوشی‌ها را حتی بهتر از نسل فعلی نیز کند.

پردازنده گرافیکی RDNA 2 تراشه اگزینوس بعدی، تا ۳٠ درصد از نسل فعلی پردازنده گرافیکی Mali بهتر است

نظر شما راجع‌به استفاده از تراشه قدرتمند اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD در میان‌رده‌های آینده سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما قدرت گرافیکی این تراشه تا چه اندازه بوده و آیا می‌تواند چیپست‌های پرچمدار موجود در گوشی‌های حال‌حاضر را تهدید کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi85

و ناگهان با اضافه کردن لرزشگیر اپتیکال و گرافیک AMD قیمت هایی فضایی را شاهد هستیم . همین الان A72 با یه ip و لرزشگیر و A52s 5g قیمت هاشون غوغا می‌کنه

Mahdi

خوبه ولی نه به شرط اینکه ۱۰۰یورو بزاری رو قیمت🤕🤕

ali karimi

سلام، بقول دوستان این موارد خیلی خوبم هستش ولی اونوقت قیمت چی،همینطوریشم بیشتر گوشیهای سامسونگ قیمتشون نسبت به شرکتهای دیگه که همون گوشی با مشخصات رو میزنه (حتی مشخصات بهتر) گرونتره، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی