حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی MIUI Pure Mode شیائومی از کاربران در برابر برنامه های مخرب محافظت می کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، امنیت، شیائومی

کمپانی شیائومی همواره با محصولاتی جذاب،مقرون به صرفه و با مشخصات کلیدی استثنائی میان کاربران شناخته می‌شود. اما برخی موارد نرم‌افزاری در گوشی‌های هوشمند این شرکت وجود دارد که عملکرد خوب آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اخیرا شیائومی برای حل این مشکلات دست به کار شده است و ویژگی MIUI Pure Mode را معرفی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تلاش شیائومی برای رفع مشکلات نرم‌افزاری

بنابر گزارش‌های دریافتی، شرکت شیائومی بر روی بهبود رابط کاربری گوشی‌های هوشمند خود یعنی MIUI تمرکز کرده است. این رابط کاربری نه تنها سیستم عامل تلفن‌های هوشمند شیائومی است، بلکه اولین محصول نرم‌افزاری این شرکت نیز محسوب می‌شود.

امسال غول فناوری چین دو آپدیت تحت عنوان MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced Edition را منتشر کرده است. تلاش شیائومی به همین جا ختم نشده و این شرکت بر روی چندین ویژگی دیگر نیز کار می‌کند. یکی از این موارد ویژگی MIUI Pure Mode نام دارد. این ویژگی در واقع یک قابلیت اختیاری است که به کاربران کمک می‌کند تا از دستگاه خود در برابر برنامه‌های مخرب محافظت کنند.

به گزارش GizmoChina، این شرکت به تازگی نسخه آزمایشی این ویژگی را در چین منتشر کرده است و به کمک کاربران در حال تست و بررسی این قابلیت است. این شرکت می‌گوید که به دلیل ماهیت اوپن سورس و کد باز اندروید، کاربران ممکن است به راحتی قربانی حملات برنامه‌های مخرب باشند.

ویژگی امنیتی جدید شیائومی می میکس ۴ به دستور دولت چین حذف شد

رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی رسما رونمایی شد

ویژگی MIUI Pure Mode

ویژگی MIUI Pure Mode؛ راه حل شیائومی برای نرم‌افزارهای مخرب

این شرکت درباره مسائل امنیتی مربوطه می‌گوید که حدود ۴۰ درصد از برنامه‌های نصب شده توسط کاربران شیائومی، هرگز تاییدیه‌ها و بازرسی‌های امنیتی را انجام نداده و ۱۰ درصد آن‌ها نیز دارای مشکلات امنیتی شناخته شده و بالقوه هستند. برای حل این مشکل، شرکت شیائومی اقدام به معرفی ویژگی MIUI Pure Mode کرده است. هنگامی که این قابلیت فعال باشد، کاربران نمی‌توانند برنامه‌ها را از منابع خارجی نصب کنند. همچنین این قابلیت هرگونه نصب برنامه در پس زمینه، بدون رضایت کاربران را مسدود خواهد کرد.

ویژگی جدید امنیتی شیائومی همراه با MIUI 13 به طور جهانی عرضه می‌شود

ویژگی Memory Expansion شیائومی در MIUI 13 امکان ۳ گیگابایت رم بیشتر را فراهم می‌کند

بر خلاف اپل، شیائومی به کاربران اجازه می‌دهد این ویژگی را غیرفعال کنند. بنابراین، آن‌ها در صورت تمایل می‌توانند برنامه‌ها را از منابع دیگری نصب کنند. در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی ویژگی MIUI Pure Mode به صورت رسمی و به عنوان یک نسخه پایدار عرضه می‌شود. علاوه بر این، هنوز اطلاعاتی درباره عرضه این ویژگی در سایر کشورها در دسترس نیست.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اقدام شیائومی در کاهش مشکلات ناشی از نصب برنامه‌های مخرب کافی خواهد بود؟ به نظر شما شرکت شیائومی برای رفع چنین مشکلاتی چه راه حلی را باید پیش گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قابلیت خیلی خوبی هستش برنامه مخرب روی عصاب ادم هست🤕🤕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان