حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین برند موبایل در ایران (شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰)

تا به حال به این فکر کرده اید که در بازار موبایل کشورمان چه برندی بیشترین فروش را دارد؟ خب این را می توان با یک نگاه حدودی به اطراف هم گفت اما آمار دقیق چطور است؟ امروز آمار پرفروش ترین برند موبایل در ایران (شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰) اعلام شده است و با هم به بررسی آمار آن خواهیم پرداخت، با ترنجی همراه باشید.

پرفروش ترین برند موبایل در ایران

خب مهم است که توجه داشته باشید این آمار مربوط به چیست و توسط چه مرجعی ارایه شده است. بررسی این پارامترها در خواندن همه آمارها اهمیت دارد. اطلاعاتی که در این مطلب خواهید خواند توسط انجمن واردکنندگات موبایل منتشر شده است.

همچنین آمار ارایه شده مربوط به موبایل های “فروخته و فعال شدن در شبکه ارتباطی کشور” است. این یعنی شاید تعداد بیشتری از محصولات هر برند وارد بازار کشور شده باشد اما به دلیل عدم فروش یا عدم فعال سازی، در این آمار حضور ندارند.

بسیار خوب، وضعیت بازار موبایل کشورمان به چه صورت است؟

تعداد ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار موبایل طی ۱۲ ماه گذشته در بازار فروخته و درشبکه ارتباطی کشور فعال شده است. سهم برندها از بازار ایران به قرار زیر است:

  1. ۱- سامسونگ ۵۴٪
  2. ۲- شیائومی ۳۳٪
  3. ۳- اپل ۷٪
  4. ۴- نوکیا ۳٪
  5. ۵- هواوی ۲٪

نمودار زیر می تواند همین اطلاعات را به صورت بصری به شما بدهد:

پرفروش ترین برند موبایل در ایران (شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰)

پرفروش ترین برند موبایل در ایران (شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰)

این اطلاعات به ما نشان می دهد که تحریم هواوی توسط امریکا و عدم واردات مناسب محصولات موبایلی این برند به کشورمان یا موجود بودن مدل های HMS سبب شده تا سهم بازار این برند بین بازیگران دیگر پخش شود.

در بازار ما و بنا به تسلط سامسونگ و شیائومی، احتمالا شاهد پخش شدن سهم این برند بین ۲ بازیگر رده اول بازار بوده ایم. همچنین حدس می زنم که به دلیل ماهیت بازار هدف مشابه شیائومی و هواوی، این Xiaomi است که بیشتر از Samsung توانسته از غیبت Huawei در بازار کشورمان استفاده کند.

همچنان از هر ۲ موبایل فروخته شده در ایران ۱ موبایل سامسونگ است. (کمی بیشتر) همچنین شیائومی از هر ۳ دستگاه توانسته ۱ دستگاه را از آن خود کند. اپل با داشتن سهم ۷ درصدی ما را یه یاد مناظرات انتخاباتی و حداقل ۴ درصدی ثروتمند کشور می اندازد.

نوکیا با ۳ درصد سهم از بازار موبایل ایران در رده چهارم است. متاسفانه اینجا عنوان نشده که درباره موبایل های هوشمند صحبت می شود یا تمام موبایل ها (ساده و هوشمند) اما حدس می زنیم باید درباره تمام موبایل ها باشد. پس سهم ۳ درصدی نوکیا می تواند در ابعاد قابل توجهی به این بخش مربوط شود.

هواوی با ۲ درصد سهم در رتبه پنجم و تنها ۱ درصد از بازار به برندهای دیگر تعلق می گیرد.

نظر شما درباره این وضعیت بازار موبایل کشورمان چیست؟ فکر می کنید آمار سال آینده به عبور شیائومی از سامسونگ در بازار ایران برسد یا هنوز با آن روز فاصله بیشتری را متصور هستید؟ فکر می کنید این بازار اجازه ورود برندهای اقتصادی موفق دیگری مثل Realme را می دهد؟

شما چه موبایلی و از چه برندی دارید؟ از خرید خود راضی هستید؟ دلیل اصلی خرید شما چه بوده است؟ اینجا می توانید رای بدهید ⏬

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

امار جالبیه سامسونگ بیش از ۵۰ درصد😑😑شیائومی ۳۳ درصد
اپل به دلیل گرونی تحریم فقط ۷ درصد فروش داشته

Mahdi

دوستان رای فیک ندید 😂😂
تو مسابقه لیگ ترنجی رای فیک فراوان بود این مهم نیست

همه اینا به کنار
نوکیا چقدر خوب سهم داشته😂

نوکیا به کنار 😐
دوست داران نوکیا قشنگ ازت پذیرایی کردن با ۳۳تا منفی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)