حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ اپل از ارتباط ماهواره ای LEO برای برقراری تماس بدون پوشش سیگنال پشتیبانی می‌کند

بهترین گوشی حال‌حاضر اپل، آیفون ۱۲، به‌لطف پشتیبانی از شبکه 5G فروش فوق‌العاده‌ای را برای این شرکت رقم زده است. با این حال، به‌نظر می‌رسد غول مستقر در کوپرتینو قصد دارد با افزودن یک فناوری رادیویی جدید به آیفون‌های سال جاری، این روند خود را حفظ کند. Ming-Chi Kuo امروز در یادداشتی بیان کرد که انتظار دارد سری آیفون ۱۳ دارای حالت ارتباط ماهواره ای با مدار زمین (LEO) باشند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی درصورتی‌که در پوشش استاندارد 4G و یا 5G قرار نگرفته‌اند، بتوانند تماس برقرار کرده و یا پیامک ارسال کنند.

ارتباط ماهواره ای LEO آیفون ۱۳ اپل

کو در یادداشتی که توسط MacRumors منتشر شده است، توضیح می‌دهد که سری آیفون ۱۳ اپل دارای سخت‌افزاری است که قادر به اتصال به ماهواره‌های LEO خواهد بود. در صورت فعال بودن این قابلیت با ویژگی‌های نرم‌افزاری مربوطه، این می‌تواند به کاربران iPhone 13 امکان برقراری تماس و ارسال پیامک بدون نیاز به اتصال 4G یا 5G تلفن همراه خود را بدهد.

گفته می‌شود آیفون ۱۳ دارای یک تراشه سفارشی Qualcomm X60 است که از ارتباطات ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. ظاهرا سایر برندهای تولیدکننده گوشی موبایل درحال‌حاضر تا سال 2022 منتظر هستند تا تراشه X65 لازم برای اجرای عملکردهای ارتباطات ماهواره‌ای را در دستگاه‌های خود به‌کار گیرند.

استارلینک اسپیس ایکس ارائه دهنده اتصال به اینترنت LEO می‌باشد که ممکن است برخی از خوانندگان از قبل با آن آشنا باشند، اما ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی ماهواره‌ای LEO که “به‌احتمال زیاد از نظر فناوری و پوشش خدمات با اپل همکاری می‌کند”، Globalstar است. کوالکام ظاهراً با Globalstar برای پشتیبانی از باند n53 در تراشه‌های X65 آینده همکاری خواهد کرد.

ارتباط ماهواره ای LEO آیفون ۱۳ اپل

ارتباط ماهواره ای LEO آیفون ۱۳ اپل

کو توضیح می‌دهد که “ساده‌ترین سناریو” برای ارائه اتصال LEO به کاربران این است که اپراتورهای شخصی با Globalstar مشارکت کنند. این بدان معناست که مشتریان یک اپراتور شبکه، می‌توانند با همکاری گلوبال‌استار از خدمات ارتباطی ماهواره‌ای در سری آیفون ۱۳ به‌طور مستقیم از طریق شبکه خود بدون هیچگونه قرارداد یا پرداخت اضافی استفاده کنند.

کو افزود که ارتباطات ماهواره‌ای LEO از نظر تأثیر آن بر صنعت شبکه، فناوری قابل مقایسه‌ای با mmWave 5G بوده و اپل ممکن است از هر دو تکنولوژي استفاده کند. کو همچنین اضافه می‌کند که اپل نسبت به روند ارتباطات ماهواره‌ای “خوش‌بین” بوده و “مدتی قبل” یک تیم خاص برای تحقیق و توسعه فناوری‌های مرتبط با آن ایجاد کرده است.

اعتقاد بر این است که این شرکت قصد دارد ارتباطات ماهواره‌ای LEO را در آینده به دستگاه‌های بیشتری برای “ارائه تجربیات بدیع” اضافه کند. به گفته کو، این محصولات ممکن است شامل هدست واقعیت مجازی، خودرو برقی و سایر دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا باشد.

رویداد رونمایی آیفون ١٣ و دیگر محصولات اپل، ٢٣ شهریور برگزار خواهد شد

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما تکنولوژي نوآورانه ارتباط ماهواره ای با مدار زمین (LEO) در آیفون ۱۳ تا چه اندازه جذاب بوده و تا چه حد می‌تواند بر روی موفقیت این گوشی در بازار و در رقابت با سایر برندها تاثیر بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

فوق‌العادست اگر جاهای مختلف عملیاتی باشه…

Amir galaxy

درود بر دوستان جدید و قدیمی
رفقا گوشی تا 7 تومن چی سراغ دارین؟
هرچی هست معرفی کنین
و اینکه صبر کنم مدل های جدید و بهتر معرفی یا عرضه میشن؟

m.b

انتخاب من 11 lite 😁

Amir galaxy

خوبی مصی؟
این نزدیک ۸ تومنه بنظرت تا اون قیمت نوت ۱۰ پرو بهتر نیست؟
دوربین ۱۰۸ و باتری ۵۰۰۰ و جک ۳.۵ و ۱۲۰هرتز
نظرت بین این دوتا چیه؟

m.b

والا من بخاطر حاشیه کمتر و خوشدستی و وزن کمتر و طراحی زیباتر و سری mi بودن دوستش داشتم😑🤤… آره دوربین و باتری نوت بهتره و صفحه هم 120 هست…

m.b

قیمت هر دو هم تک و توک 7.5 – 7.3 گیر میاد… هر دو تقریبا یه قیمت هستن…

Amir galaxy

اون خوبی مصی تیکه نبود ها احوال پرسی بود😂

m.b

ببخش ندیدم😂
مرسی… ❤️
اوضاع اونطرفا بهتر شد؟

Mahdi

پوکو ایکس3پرو سخت افزار قدرتمندتر
می۱۱ لایت صفحه نمایش بهتر
نوت۱۰ پرو هم که بهش اشاره کردی دوربین بهتر داره
، من اگه بودم یه مقدار لیتر هزینه میکردم و می۱۱لایت فایوجی میگرفتم

Faez

عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی