حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G آیفون ۱۳ به روزترین نمونه موجود نخواهد بود

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

طبق جدیدترین گزارش، در حالی که آیفون ۱۲ مودم 5G اسنپدراگون X55 (موجود در اسنپدراگون ۸۶۵) را ارایه کرد، آیفون ۱۳ از مودم 5G اسنپدراگون X60 به روز شده برخوردار است. با وجود این پیشرفت نسبت به نسل قبلی اما باید گفت که مودم 5G آیفون ۱۳ به روزترین نمونه موجود نخواهد بود. احتمالا باید بدانید که مودم 5G اسنپدراگون X65 با معماری ۴ نانومتری در دست تولید است. پس با توجه به این، آیفون ۱۳ مودم 5G نسل قبلی را استفاده خواهد کرد.

مودم 5G آیفون ۱۳

به گزارش wccftech البته باید بدانید که تراشه اسنپدراگون X60 با فرایند ۵ نانومتری سامسونگ ساخته شده و به بهبود عمر باتری در آیفون ۱۳ کمک می کند. همچنین همه مدل های آیفون ۱۳ قادر خواهد بود داده های 5G را از دو باند mmWave و امواج زیر 6GHz به طور همزمان جمع کند تا به ترکیبی بهینه از سرعت داده بی سیم بالا و پوشش شبکه با تأخیر کم دست یابد.

این دستگاه به احتمال زیاد از مودم 5G اسنپدراگون X55 با معماری ۷ نانومتری کم مصرف تر خواهد بود، هر چند که خب انرژی بیشتری نسبت به Snapdragon X65 مصرف خواهد کرد. دلیل آن این است که گفته می شود اسنپدراگون X65 با معماری ۴ نانومتری ساخته می شود و مزایای بیشتری را برای موبایل ها فراهم می کند. پس چرا وقتی اسنپدراگون X65 در کار است، اپل مودم 5G با کارایی کم را انتخاب می کند؟ ممکن است این شرکت در حال یافتن راههای دیگری برای کارآیی بیشتر آیفون ۱۳ خود باشد.

به عنوان مثال، گفته می شود که آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی هستند، اما اپل از پنل های LTPO سامسونگ استفاده خواهد کرد. بزرگترین مزیت داشتن فناوری LTPO در آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس این است که بسته به نوع محتوای نمایش داده شده، بین 1 هرتز و 120 هرتز تطبیق پذیر خواهد بود. این کمک می کند تا عمر باتری به میزان قابل توجهی حفظ شود.

همچنین، ممکن است که قیمت اسنپدراگون X65 نسبت به اسنپدراگون X60 گران تر باشد، بنابراین اپل ممکن است تلاش کند تا از این هزینه جلوگیری کند. اگرچه Snapdragon X65 می تواند حداکثر سرعت دانلود 10Gbps را بدست آورد، اما این اعداد در دنیای واقعی بی فایده هستند زیرا هیچ ارائه دهنده خدمات 5G نمی تواند این سرعت ها را ارائه دهد. چیز دیگری که باید بدانید، یک سند است که اپل از مودم های Snapdragon X60 5G برای سری آیفون ۱۳ استفاده می کند و به دنبال آن اسنپدراگون X65 برای خانواده آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ استفاده خواهد کرد.

علاوه بر این، ما انتظار داریم که سیستم عامل iOS اپل با قرار دادن مودم 5G در حالت کم مصرف، وقتی Snapdragon X60 به هیچ شبکه 5G متصل نیست، عملکرد و دوام باتری را بهینه کند. انتظار می رود اپل در اواخر امسال چهار مدل آیفون ۱۳ را به بازار عرضه کند.

نظر شما چیست؟ منتظر آیفون ۱۳ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خب معلومه ، امسالم x60 رو استفاده نکرد و از همون x55 پارسال استفاده کرد

نیما عرفانی

آقا سینا لطف میکنید تلگرام رو چک کنید
یه نظرسنجی براتون فرستادم

Mahdi

تا زمانی که نیومده نمی تونی بگی بهترینه

Milad7

سلطان گردنش کلفته آجر هم به جای گوشی معرفی بکنه میتونه فروش بالایی داشته باشه😅😅😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)