حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ شیائومی Mi Notebook Ultra به همراه Mi Notebook Pro 14 معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، شیائومی، لپ‌تاپ

امروز رویداد Smarter Living 2022 شیائومی در هند رسماً برگزار شد. در این مراسم، محصولاتی جدید مانند تلویزیون و لپ تاپ‌های جدید شیائومی معرفی شدند. در این مطلب، ما قصد داریم تا نگاهی به مشخصات فنی و قیمت دو لپ تاپ تازه وارد Mi Notebook Ultra و Mi Notebook Pro 14 بپردازیم.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ Mi Notebook Ultra شیائومی

مدتی پیش، گفتیم که مشخصات دو لپ تاپ جدید شیائومی لو رفته است. تاریخ رونمایی این دو لپ تاپ، پیش‌تر مشخص نشده بود. اما بالأخره، شاهد رونمایی هر دو محصول در رویداد جدید شیائومی در هند هستیم.

 

لپ تاپ Mi Notebook Pro 14 در کنار Notebook Ultra 15 لو رفتند

 

به گزارش EqualLeaks، امروز رویداد جدید شیائومی در هند برگزار شده است. طی این رویداد، لپ تاپ‌های جدید شیائومی نیز رسماً معرفی شده‌اند. این دو لپ تاپ، Mi Notebook Ultra و Mi Notebook Pro 14 هستند. در ابتدا، قصد داریم تا Mi Notebook Ultra بپردازیم تا ببینیم که این محصول تازه وارد، دارای چه مشخصات و ویژگی‌های شاخصی است. در حال حاضر این محصولات در هند رونمایی شده‌اند و صحبتی از عرضه جهانی آن‌ها به میان نیامده است.

لپ تاپ Mi Notebook Ultra

نمایشگر Mi Notebook Ultra

در ابتدا، از بخش نمایشگر این لپ تاپ تازه وارد شروع می‌کنیم. می نوت بوک اولترا، دارای نمایشگری ١۵.۶ اینچی است. رفرش ریت این نمایشگر، ٩٠ هرتز است. همچنین وضوح خیره کننده 3.3K نمایشگر این لپ تاپ، از ویژگی‌های قوت بخش آن است. پشتیبانی ١٠٠ درصدی از طیف رنگی sRGB، قابلیت DC Dimming و پشتیبانی از فناوری Mi True Life Plus، باقی مشخصات نمایشگر Mi Notebook Ultra می‌باشند. جنس بدنه این محصول، از آلومینیوم سری ۶ است. در بطن این لپ تاپ تازه وارد، از پردازنده نسل یازدهمی اینتل سری H35 استفاده شده است. پردازنده گرافیکی مجتمع نیز برای لپ تاپ Mi Notebook Ultra در نظر گرفته شده است. مدل این پردازنده گرافیکی، Intel Iris Xe می‌باشد.

سخت افزار Mi Notebook Ultra

لپ تاپ رده بالای جدید شیائومی، از وبکم 720p، وای فای ۶ و بلوتوث نسخه ۵.١ برخوردار است. ظرفیت باتری این لپ تاپ، ٧٠ وات ساعت است. در کنار آن، شما می‌توانید از شارژر ۶۵ واتی درون جعبه برای شارژ کردن Mi Notebook Ultra استفاده کنید. به ادعای شیائومی، این لپ تاپ دارای عمر باتری ١٢ ساعته می‌باشد. همچنین ۴۵ دقیقه پس از اتصال آن به شارژر، ۵٠ درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود.

خوشبختانه حسگر تشخیص اثرانگشت برای این لپ تاپ فراهم شده است. درگاه‌های Type-C، نسل اول USB 3.2 Type-A و USB 2.0 Type-A، از مشخصات بخش ارتباطی این دستگاه است. وجود درگاه‌های HDMI 1.4، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و Thunderbolt 4 را از یاد نبرید. شیائومی از اسپیکر استریو در لپ تاپ Mi Notebook Ultra استفاده کرده است. هر کدام از اسپیکرهای این لپ تاپ، دارای تون ٢ واتی هستند. فناوری صوتی DTS توسط این لپ تاپ پشتیبانی می‌شود.

لپ تاپ Mi Notebook Ultra

٨ یا ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. در کنار آن، ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع NVMe SSD استفاده شده است. ویندوز ١٠ به صورت پیش فرض در این لپ تاپ ارائه می‌شود. وزن لپ تاپ جدید Mi Notebook Ultra، ١.٧ کیلوگرم است. ضخامت آن نیز معادل ١٧.٩ میلی متر است. به قیمت این لپ تاپ می‌رسیم. جدیدترین لپ تاپ شیائومی، با قیمت‌های زیر ارائه می‌شود:

– نسخه Core-i5 به همراه ٨ گیگابایت حافظه رم: ۵٩,٩٩٩ روپیه (معادل ٨٠٨ دلار آمریکا)

– نسخه Core-i5 به همراه ١۶ گیگابایت حافظه رم: ۶٣,٩٩٩ روپیه (معادل ٨۶٢ دلار آمریکا)

– نسخه Core-i7 به همراه ١۶ گیگابایت حافظه رم: ٧۶,٩٩٩ روپیه (معادل ١,٠٣٧ دلار آمریکا)

مشخصات فنی و قیمت Mi Notebook Pro 14

پس از Mi Notebook Pro، نوبت به دیگر لپ تاپ تازه وارد شیائومی می‌رسد. این لپ تاپ، کمی از Mi Notebook Ultra ارزان‌تر است. اما همچنان مشخصاتی قابل توجه و جذاب را در آن شاهد هستیم. مانند قبل، از نمایشگر این لپ تاپ آغاز می‌کنیم. این لپ تاپ، دارای نمایشگر ١۴ اینچی از نوع IPS LCD است. به همین ترتیب، نمایشگر آن از رفرش ریت ۶٠ هرتزی و وضوح 2.5K برخوردار است. پردازنده مرکزی این لپ تاپ، Core-i5 یا Core-i7 نسل یازدهم است. پردازنده گرافیکی این دستگاه نیز همان Iris Xe است.

از سوی دیگر، ٨ یا ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در نسخه‌های مختلف این لپ تاپ موجود می‌باشد. ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع NVMe SSD نیز در این بین وجود دارد. وبکم 720p در این لپ تاپ تعبیه شده است. ویندوز ١٠، شارژر ۶۵ واتی، درگاه‌های مشابه، خش ارتباطات و اسپیکر قسمت‌هایی هستند که در Mi Notebook Pro 14 و Mi Notebook Ultra به صورت مشترک مشاهده می‌شود.

در ادامه، وزن و ضخامت Mi Notebook Pro 14 به ترتیب برابر با ١.۴ کیلوگرم و ١٧.٣ میلی متر است. این میزان از وزن و ضخامت، واقعاً جذاب است. ظرفیت باتری این لپ تاپ، نسبت به برادر بزرگ‌ترش به ۵۶ وات ساعت کاهش یافته است. در این بین، تفاوت دیگری مشاهده نمی‌شود. بنابراین، به قسمت قیمت این دستگاه می‌رسیم. نسخه ٨ گیگابایت رم با پردازنده Core-i5، قیمت ۵۶,٩٩٩ روپیه‌ای (معادل ٧۶٨ دلار آمریکا) دارد. نسخه‌های Core-i5 و Core-i7 نیز با ١۶ گیگابایت حافظه رم، به ترتیب دارای برچسب قیمتی ۵٩,۹٩٩ روپیه‌ای (معادل ٨٠٨ دلار آمریکا) و ٧٢,٩٩٩ روپیه‌ای (معادل ٩٨۴ دلار آمریکا) می‌باشد.

نظر شما در مورد لپ تاپ‌های جدید شیائومی چیست؟ کدام یک گزینه جذاب‌تری به نظر می‌رسد؟ آیا لپ تاپ‌های شیائومی را می‌پسندید ؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

یه زمانی خیلی دلم می خواست لپتاپ شیائومی بخرم اما خدایی ریسکش رو نمی تونم پذیرم

Faez

شایئومی تو قیمت گذاری گوشیاش خوب عملکرده ولی لپتپاش نه ،خیلی گرونن

Faez

شیائومی بخونید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️