حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری EMUI 12 هواوی رسماً معرفی شد: نسخه جهانی HarmonyOS

نوشته

2 سال قبل | 9 دیدگاه | HarmonyOS، آپدیت، برترین‌های ترنجی، هواوی

هواوی پس از تحریم‌های آمریکا، تصمیم گرفت تا بر روی HarmonyOS مانور دهد و دیگر اسمی از رابط کاربری EMUI به میان نیامد. بسیاری تصور می‌کردند که هواوی دیگر نسل جدیدی از رابط کاربری EMUI را معرفی نخواهد کرد. اما رسماً نسل جدید رابط کاربری EMUI اخیراً معرفی شده است. به همین ترتیب، رابط کاربری EMUI 12 هواوی رسماً رونمایی شده است. در ادامه، نگاهی به قابلیت‌های مسل جدید رابط کاربری هواوی داریم.

رابط کاربری EMUI 12 هواوی با شباهت‌هایی کليدی به HarmonyOS رسماً معرفی شد

هواوی پیش از این، برای اولین رابط کاربری EMUI 12 خود را در نسخه جهانی گوشی Nova 8 به کار گرفت. اما در آن زمان، جزئیات و اطلاعات زیادی از این نسل از EMUI موجود نبود.

 

هواوی Nova 8 نسخه جهانی با Kirin 820E و EMUI 12 معرفی شد!

 

حال بر اساس گزارشات Huawei Central، نسل جدید رابط کاربری EMUI هواوی رسماً معرفی شده است. نام این نسل، EMUI 12 است که طبق همان نام گذاری قبلی است. این نسخه، دارای بهبودها و تغییرات ویژه‌ای است. این بهبودها، در بخش طراحی رابط کاربری، عملکرد و امکانات رخ داده‌اند. در کل، پیشرفت‌های اساسی را نسبت به EMUI 11 شاهد هستیم. طراحی EMUI 12، کاملاً شبیه به HarmonyOS است. به وضوح، می‌توان گفت که EMUI 12 نسخه جهانی HarmonyOS محسوب می‌شود. اما هواوی این موضوع را به طور رسمی تأیید نکرده است. بسیاری از امکانات این دو نسخه نیز مشابه است. بنابراین، مشخصاً هواوی همان HarmonyOS خود را به صورت جهانی و با نام EMUI 12 منتشر کرده است. ما پیش از این، در مورد دلایل احتمالی این امر توضیح داده بودیم. اما جدا از این‌ها، رابط کاربری EMUI 12 هواوی از چه قابلیت‌هایی برخوردار است؟

 

رابط کاربری EMUI 12 هواوی لو رفت: نسخه جهانی HarmonyOS؟

 

طراحی مینی‌مالیستی

رابط کاربری EMUI 12، دارای طراحی جذاب و نوآورانه است. اکنون EMUI، تأکید بیشتری بر طراحی گرد آیکون‌ها و صفحات دارد. شیب‌های دقیقی در طراحی صفحات وجود دارند. همین موضوع، باعث می‌شود تا حس کامل و واقع گرایانه‌ای از تجربه کاربری با گوشی ایجاد شود. ظاهر این نسخه نیز مرتب‌تر و زیباتر از قبل شده است.

ژست‌های حرکتی تازه

نسخه جدید رابط کاربری EMUI، دارای ژست‌های حرکتی جدید و روان‌تری است. اکنون، می‌توانید پیمایش در بین صفحات را با انیمیشن‌های جدیدتر و زیباتری انجام دهید. در همین راستا، عملکرد گوشی در این بخش نیز بهبود یافته است. شما می‌توانید در حین کارکرد با ژست‌های حرکتی، بهبود حرکات و انیمیشن‌ها را احساس کنید.

 

رابط کاربری EMUI 12 هواوی: ظاهری مشابه HarmonyOS اما بر اساس اندروید

 

تنظیمات جدید فونت دستگاه

نسخه جدید رابط کاربری EMUI، از تنظیمات فونت جدیدی برخوردار است. این نسخه، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید اندازه و شکل فونت را به طور سفارشی سازی شده‌ای تغییر دهید. همچنین توانایی تنظیم بیشتر خوانایی فونت برای کاربران فراهم شده است. بنابراین، می‌توانید نوشته‌ها را با سبک شخصی سازی شده خود مشاهده کنید.

کنترل سنتر در نسخه جدید رابط کاربری هواوی

بالأخره رابط کاربری EMUI نیز از کنترل سنتر بهره مند شده است. این نوع کنترل سنتر، پیش‌تر در iOS منتشر شده بود. پس از آن، شیائومی در MIUI کنترل سنتر خود را ارائه کرد. در نهایت، نوبت به EMUI رسیده است تا از این قابلیت استفاده کند. البته ما مکانیزم کارکرد این کنترل سنتر را پیش‌تر در EMUI 3.1 دیده بودیم. از طریق کنترل سنتر، شما می‌توانید به تنظیمات گوشی دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید اعلانات جدید را چک کنید و ساده‌تر به این موارد دسترسی پیدا کنید. در کل، این مورد یکی از پیشرفت‌های مهم نسبت به نسل قبل محسوب می‌شود.

بخش اعلان

رابط کابری EMUI 12 هواوی

همان طور که گفتیم، اکنون کنترل سنتر و نوار اعلان، دو بخش جداگانه در رابط کاربری EMUI 12 هواوی هستند. شما می‌توانید با سوایپ کردن به پایین از سمت چپ، به این بخش دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه با وجود این موضوع، می‌توانید راحت‌تر به دنبال پیام‌ها و اعلان‌ها بگردید.

ویژگی +Device

در نهایت، اجازه دهید تا کمی در مورد ویژگی +Device در رابط کاربری EMUI 12 هواوی صحبت کنیم. این ویژگی، در واقع مشابه همان قابلیت Super Device در HarmonyOS می‌باشد. اما کارکرد این قابلیت به چه صورت است؟ اجازه دهید تا نگاهی به جزئیات آن بیاندازیم. این قابلیت، برای ارتباط ساده‌تر با دیگر محصولات اکوسیستم هواوی در EMUI 12 تعبیه شده است. به طور مثال، با استفاده از +Device می‌توانید به تبلت MatePad خود متصل شوید و امور مربوط به آن تبلت را از طریق گوشی خود انجام دهید. به عبارتی، اعلانات و تنظیمات تبلت شما به گوشی‌تان متصل می‌شود. در نتیجه، می‌توانید به طور همزمان در چند دستگاه فعالیت کنید. این مورد، در مورد ایربادزها، لپ تاپ‌ها و دیگر محصولات آپدیت شده هواوی نیز صادق است.

سیستم فایل جدیدتر و پیشرفته‌تر

اکنون سیستم فایل جدید EMUI 12، دارای سرعت بیشتری است. با استفاده از این سیستم فایل جدید، می‌توانید محتوای موجود در گوشی خود را ساده‌تر مدیریت کنید. سرعت لود شدن فایل‌ها نیز نسبت به قبل بیش از پیش افزایش یافته است. همچنین سیستم فایل جدید هواوی، به شما امکان این را می‌دهد تا به لپ تاپ هواوی خود اتصال پیدا کنید و فایل‌های آن را نیز مدیریت کنید. نکته قابل توجه، این است که نیازی به کابل و سیم برای انجام این کارها نیست!

نسخه جدید MeeTime هواوی

نسخه جدید MeeTime در رابط کاربری EMUI 12

تماس‌های ویدئویی اختصاصی هواوی MeeTime، در نسخه ١٠.١ رابط کاربری EMUI معرفی شدند. پس از آن، شاهد بهبود این قابلیت در EMUI 11 بودیم. اما با از راه رسیدن EMUI 12، باز هم MeeTime یک قدم رو به جلو برداشته است. این ویژگی، در بین دستگاه‌های هواوی که از آن پشتیبانی کنند، فعال است. همچنین با استفاده از این نسخه، شما می‌توانید تماس ویدئویی را به تلویزیون یا لپ تاپ خود انتقال دهید. تمام این‌ها، سبب سهولت بیشتر استفاده از MeeTime شده‌اند.

بهبود عملکرد و کارایی دستگاه

سرانجام، زمان آن رسیده است تا به یکی از برترین ویژگی‌های EMUI 12 بپردازیم. اکنون با این نسخه از EMUI، شاهد افزایش سرعت دستگاه‌ها هستیم. به طوری که مدیریت حافظه رم، اکنون بهتر شده است. همچنین صفحات وب و برنامه‌ها با سرعت بیشتری باز می‌شوند. تمام این‌ها، از تأثیرات مثبت EMUI 12 بر روی دستگاه شما هستند. به ادعای هواوی، دستگاهی که از EMUI 12 استفاده می‌کند، دچار افت کم‌تری نیز می‌شوند. بنابراین، بهتر است این نسخه از EMUI را نصب کنید تا دستگاه شما به مدت بیشتری سرعت خود را حفظ کند.

ویژگی‌های امنیتی

در انتها، نوبت به بخش امنیت در رابط کاربری EMUI 12 هواوی می‌رسد. شما با استفاده از این نسخه EMUI، این قابلیت را خواهید داشت که رمز گوشی‌تان را بین چند دستگاه خود تنظیم کنید. به صورتی که با فعال سازی این ویژگی، دستگاه شما به طور مثال تنها از سوی ساعت هوشمند شما بازگشایی خواهد شد. همچنین پروتکل‌های امنیتی جدیدی در EMUI 12 اعمال شده‌اند. برای جمع بندی، باید بگوییم که ما تمام این ویژگی‌های کلیدی را در HarmonyOS هم دیده بودیم. بنابراین، به وضوح رابط کاربری EMUI 12 هواوی همان HarmonyOS است.

از آن جایی که HarmonyOS در واقع بر پایه اندروید ١٠ است، ممکن است همین رابطه در EMUI 12 نیز برقرار باشد. البته در برخی از ویدئوها، رابط کاربری EMUI 12 به همراه نام HarmonyOS دیده می‌شد! در مورد دستگاه‌های دریافت کننده نیز فعلاً نمی‌توان نظری داد. اما در این بین، گوشی‌های زیادی هستند که احتمالاً این به روزرسانی را دریافت نمی‌کنند. به طور مثال، هم اکنون Nova 6 SE در چین مجهز به HarmonyOS 2.0 است. اما نسخه جهانی آن یعنی Nova 7i، هنوز EMUI 11 را هم دریافت نکرده است!

نظر شما در مورد عملکرد هواوی در EMUI 12 چیست؟ این نسخه از EMUI را می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که چه تفاوت‌هایی بین EMUI 12 و HarmonyOS وجود داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بالاخره معرفی شد!

من ازش خوشم میاد
روی چندتا گوشی هواوی دیدم

خوب هم شده

ali

بنظر شخصیم هواوی واقعا با این کارش رید اون همه سرمایه گذاری و تبلیغ هارمونی os کرد اخر برا گلوبال emui 12 معرفی کرد!!

AliSS8

خب خداروشکر اینم اومد
این همه هارمونی هارمونی کرد واسه ما آخرم یه چیز دیگه داد
حالا به قول شما معلوم نیست واسه خیلیا بیاد یا نیاد

AliSS8

راستی الان اینم اندروید 10 هست؟ 😐

Faez

بهترین پوسته اندروید که تا به عمرم دیده بودمو هواوی ساخته بود بهینگی خوبی داره

ᴀ ᴛ ʟ ᴀ ɴ ᴛ ɪ ᴄ

بهینگی؟!
هوآوی؟!
مطالب تنظظظ

Pouya

ادر مورد هارمونی گفته می‌شد که مصرف کمتری داره و برای بهبود باتری هم خوبه
امیدوارم emui 12 هم این طوری باشه
البته منظورم این نیست که بگم مصرف Emui 11 شدید بالاست یا باتریم خیلی بده
نه
ولی خب باتری برام مهمه 😁

حسین

دوستان این همون هارمونی او اس هست. فقط اسمش رو عوض کردن.

حسین

https://www.youtube.com/watch?v=En9ZiR7uGPU
برین تو این لینک و بررسی گوشی هواوی نوا 8 که با emui 12 معرفی شده رو ببینین
خودتون متوجه میشین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️