حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رابط کاربری EMUI 12 هواوی لو رفت: نسخه جهانی HarmonyOS؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، شایعات، هواوی

هواوی با رونمایی از HarmonyOS، قصد داشت تا نشان دهد که می‌تواند تا حدود زیادی خودکفا باشد. موضوع تحریم هواوی توسط آمریکا، یکی از بزرگ‌ترین معضلات این کمپانی در سال‌های گذشته است. حال پس از رونمایی از این نسخه، اخیراً شایعاتی مبنی بر وجود رابط کاربری EMUI 12 لو رفته است! این در حالی است که بسیاری فکر می‌کردند دیگر هواوی رابط کاربری EMUI را آپدیت نخواهد کرد. در ادامه، به جزئیات لو رفته از EMUI 12 می‌پردازیم.

آیا رابط کاربری EMUI 12 به عنوان نسخه جهانی HarmonyOS عرضه می‌شود؟

هواوی تقریباً ١ ماه پیش از محصولات جدید خود در مراسم بزرگش رونمایی کرد. نسخه نهایی HarmonyOS، یکی از مهم‌ترین محصولات رونمایی شده بود. پس از آن، هواوی لیستی طولانی را از دستگاه‌های دریافت کننده HarmonyOS منتشر کرد که باعث تعجب بسیاری شد.

 

سیستم عامل هارمونی هواوی رسما معرفی شد: یکی برای همه، همه برای یکی

 

اما ظاهراً یک خبر مهم دیگر از رابط کاربری هواوی انتشار یافته است. بر اساس گزارش Huawei Central، رابط کاربری EMUI 12 لو رفته است. این اطلاعات لو رفته، از برنامه PC Manager هواوی فاش شده‌اند. ظاهراً هواوی این اپ خود را به روزرسانی کرده است. به همین صورت، این برنامه‌ دارای امکانات مختلفی برای دسترسی به اطلاعات گوشی‌های هواوی از طریق رایانه شخصی است. به همین صورت، با یک برنامه رسمی رو‌به‌رو هستیم. با آخرین به روزرسانی مربوط به PC Manager هواوی، تدابیری اضافه شدند تا آخرین قابلیت‌های اشتراک گذاری فایل را در HarmonyOS پشتیبانی کند. بنابراین، طیف گسترده‌تری از کاربران توسط این اپ پشتیبانی می‌شوند. حال داستان EMUI 12 چیست؟

EMUI 12 در PC manager

EMUI 12 در PC manager

در یادداشت‌ها و نکات ذکر شده در روش‌های کارکرد PC Manager، چندین بار از EMUI 12 نام برده شده است. همان طور که مطلع هستید، هواوی اصلاً از چنین نسخه‌ای رونمایی نکرده است! آخرین نسخه رابط کاربری EMUI، همان EMUI 11 است. به طور مثال، در حین کاوش و نگاهی به این اپ، عبارت زیر برای کاربران ظاهر می‌شود:

اطمینان حاصل کنید که سیستم عامل (!) دستگاه شما، به EMUI 12 یا نسخه‌های جدیدتر از آن به روزرسانی شده باشد.

خب، اگر بخواهیم بگوییم که این تنها یک اشتباه متنی است، باید بگوییم که چنین چیزی نیست. چرا که نام EMUI 12، در بخش‌های مختلفی دیده می‌شود. بنابراین، این احتمال تقریباً منتفی است. اما این به چه معنا است؟

ممکن است منظور PC Manager همان EMUI 11 بوده باشد؟

برنامه PC Manager برای تمام کاربران در سطح جهان در دسترس قرار گرفته است. همچنین این برنامه در لپ تاپ‌های MateBook هواوی به طور پیش فرض نصب شده است. در حال حاضر، این برنامه در حال توسعه و پیشرفت است. به همین دلیل، ما نمی‌توانیم احتمال وجود خطاهایی را توسط توسعه دهندگان انکار کنیم. اما احتمال وقوع این اتفاق، کم‌تر از آن است که فکرش را بکنید. زیرا توسعه دهندگان هواوی باید خیلی بی دقت بوده باشند که چند جا به طور مکرر نام EMUI 12 را بیاورند! اصلاً اگر این طور است، مثلاً چرا از MIUI نامی آورده نشده است؟! بر همین اساس، یادداشت‌های دیگری نیز در این برنامه دیده شده‌اند که نام HarmonyOS 2.0 و EMUI 12 را در کنار یکدیگر آورده‌اند.

چیزی که مشخص نیست، برنامه‌های هواوی برای نسل بعد EMUI است. هم اکنون در چین، هواوی در حال به روزرسانی دستگاه‌های خود از EMUI به HarmonyOS است. بر این حال، این کمپانی برنامه‌ای را برای بازار جهانی منتشر نکرده است. بنابراین، شاید شاهد عرضه HarmonyOS با نام EMUI 12 در سطح جهان باشیم. امکان دارد که هواوی این کار را برای استفاده از نام با سابقه EMUI انجام دهد تا اعتماد کاربران را بیش از پیش از دست ندهد. بنابراین، رابط کاربری EMUI 12 احتمالاً وجود خارجی دارد.

نظر شما در مورد این اقدام چیست؟ آیا هواوی باید نسل رابط کاربری EMUI را ادامه دهد؟ فکر می‌کنید که بالأخره این کمپانی چینی چه تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️