حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توقف فروش گوگل پیکسل ۵ و 4a 5G با نزدیک شدن به زمان معرفی سری پیکسل 6

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | گوگل

در میان اخبار مربوط به گوشی جدید پیکسل 5a که این هفته معرفی شد و رونمایی پیش رو از پرچمداران سری پیکسل ۶، گوگل بی‌سروصدا اعلام کرد که این پایان راهی برای دو پیکسل دیگر بوده و توقف فروش آنها را در دستور کار قرار داده است: پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G. هر دو دستگاه درحال‌حاضر در فروشگاه آنلاین گوگل به‌عنوان “فروخته شده” مشخص شده‌اند و محموله‌های باقی‌مانده در خرده‌فروشی‌ها نیز درحال اتمام است.

توقف فروش گوگل پیکسل ۵ و 4a 5G

به گزارش theverge، سخنگوی شرکت گوگل در بیانه‌ای رسمی توضیح می‌دهد:

با پیش‌بینی‌های فعلی ما، انتظار داریم فروشگاه گوگل در ایالات‌متحده به‌دنبال عرضه پیکسل 5a، فروش دو گوشی قدیمی‌تر پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G را متوقف کند. این محصولات از طریق برخی شرکا تا زمان پایان عرضه همچنان در دسترس خواهند بود.

تعجب‌آور نیست که فروش 4a 5G با توجه به اینکه 5a 5G به‌عنوان جانشین آن معرفی شده است، متوقف شود. با این حال، توقف فروش پیکسل ۵ پیش از عرضه رسمی سری پیکسل 6 در پاییز امسال کمی غیرمعمول است.

توقف فروش گوگل پیکسل ۵ و 4a 5G

توقف فروش گوگل پیکسل ۵ و 4a 5G

دلایل احتمالی توقف فروش پیکسل‌های سال گذشته

این تصمیم گوگل شاید به این دلیل باشد که Pixel 5 عمدتا به‌دلیل تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G آن، شباهت بیشتری به گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سری A دارد تا پرچمداران پیکسل ۶ و ۶ پرو. به‌نظر می‌رسد گوگل تمام توجهات را به سری 6 معطوف کرده و قصد دارد آنها را به‌عنوان رقبای اصلی پرچمداران اصلی اپل و سامسونگ معرفی کند. درحالی‌که پیکسل 5 ویژگی‌هایی پیشرفته مانند شارژ وایرلس و گواهینامه IP68 را ارائه می‌کند که در سری A وجود ندارد، اما از طرفی نیز به‌دلیل برخی کاستی‌ها به‌عنوان رقیب مستقیم آیفون ۱۲ پرو و گلکسی S21 شناخته نمی‌شود. شاید این تصمیم گوگل را بتوان امری طبیعی درنظر گرفت؛ از آنجا که فروش پیکسل ۴ و ۴XL نیز کمتر از یک سال از معرفی آنها و با وجود عرضه پیکسل ۵ در سال گذشته متوقف شد.

با این حال و باتوجه به معرفی میان‌رده جدید پیکسل 5a و مشخصات وسوسه برانگیز آن از جمله تراشه و دوربین مشابه پیکسل ۵ و جنس بدنه بهتر، نمایشگر و باتری بزرگتر و پشتیبانی از IP68 نسبت به پیکسل 4a 5G، به‌نظر می‌رسد توقف فروش این دو گوشی کاملا منطقی باشد. هر چند که Pixel 5a نیز تنها در ایالات‌متحده و ژاپن به‌فروش می‌رسد و عرضه عمومی آن نیز از تاریخ ۲۶ آگوست آغاز خواهد شد.

حذف شارژر از جعبه سری Pixel 6 و گوشی‌های آینده گوگل به واقعیت می‌پیوندد!

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما تصمیم گوگل مبني‌بر توقف فروش پیکسل ۵ و پیکسل 4a 5G منطقی است؟ همانطور که گفتیم با توجه به مشخصات جذاب پیکسل ۵a و از طرفی دیگر معرفی زودهنگام سری پیکسل ۶، این مورد دور از ذهن به‌شمار نمی‌رفت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی