حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ال جی برای تامین نمایشگر OLED محصولات آتی اپل ظرفیت تولید خود را دو برابر می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ال‌جی، نمایشگر

در گزارش جدید منتشر شده توسط ITHome و طبق گفته ال جی، انتظار می‌رود که نمایشگرهای OLED تولید شده این شرکت، نقش مهمی در زنجیره تامین محصولات آتی اپل ایفا کند که به همین جهت، کمپانی کره‌ای درحال برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری ظرفیت تولید نمایشگرهای OLED خود است؛ چراکه انتظار می‌رود اپل در آینده از این فناوری در دستگاه‌های بیشتری از محصولات معرفی نشده‌ی خود در آینده استفاده کند.

افزایش ظرفیت تولید نمایشگر OLED ال جی به‌منظور استفاده در محصولات آینده اپل

بر اساس این گزارش، ال جی دیسپلی به‌عنوان شرکت زیرمجموعه LG، درحال سرمایه‌گذاری بر روی تجهیزات اضافی است تا میزان تولید پنل‌های کوچک نمایشگر OLED خود را از 30،000 واحد فعلی به 60،000 واحد در ماه افزایش دهد. LG Display تاکنون از اظهارنظر درباره این خبر خودداری کرده است. با این حال، گزارش مذکور به‌نقل از منبعی معتبر ادعا می‌کند که این افزایش ظرفیت، تقریباً به‌طور کامل برای نمایشگرهای OLED مخصوص دستگاه‌های آینده اپل اختصاص خواهد داد.

اپل درحال‌حاضر از نمایشگرهای OLED، تنها در آیفون‌های درجه یک خود استفاده می‌کند و این کار را از زمان معرفی آیفون X در سال 2017 انجام داده است. مدل‌های رده‌پایین‌تر آیفون، مانند آیفون XR و آیفون SE 2020، به‌لطف فناوری LCD استفاده شده در آن‌ها، هزینه تولید کمتر و درنتیجه قیمت ارزان‌تری نیز دارند.

تامین نمایشگر OLED محصولات اپل توسط ال جی

تامین نمایشگر OLED محصولات اپل توسط ال جی

تا ماه آوریل، اپل فقط از فناوری OLED و LCD استفاده می‌کرد، اما با معرفی آیپد پرو M1 جدید 12.9 اینچی، اپل فناوری پیشرفته‌تر mini-LED را نیز به خانواده محصولات خود اضافه کرد. در ادامه انتظار می‌رود با معرفی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید، اپل این فناوری را به کامپیوترهای مک خود نیز بیاورد.

با وجود معرفی mini-LED در دستگاه‌های اپل، این شرکت قصد دارد برای اولین بار OLED را به برخی از مدل‌های آیپد نیز بیاورد. درحالی‌که برخی از گزارشات بیان می‌کنند که در نسل پنجم آیپد ایر از نمایشگر اولد استفاده خواهد شد، اما گزاشات معتبرتر تایید می‌کنند که اولین آیپد با این تکنولوژي نمایشگر، تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار نمی‌شود.

اپل آیپد ایر اولد ۱۰.۹ اینچی را سال ۲۰۲۲ و آیپد پرو اولد را سال ۲۰۲۳ عرضه می‌کند

درنهایت نظر شما درباره افزایش ظرفیت تولید دو برابری پنل‌های OLED ال جی به‌منظور بکارگیری در محصولات اپل ازجمله آیپد و مک‌های آینده این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی