حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وان پلاس 9RT با OxygenOS 12 احتمالاً مهر یا آبان امسال رونمایی شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، شایعات، وان‌پلاس

وان پلاس پیش از این، برای اکثر نسل‌های پرچمداران خود، یک گوشی نیز با پسوند T رونمایی کرد. گوشی‌های سری T وان پلاس، در واقع نسخه‌ای از پرچمداران این کمپانی با قیمتی مناسب و مشخصاتی جذاب هستند. به طور مثال، سال گذشته OnePlus 8T با تراشه‌ای قدرتمند و شارژر ۶۵ واتی رونمایی شد. اما امروز، ما اطلاعاتی از گوشی OnePlus 9RT را در اختیار داریم. در ادامه، نگاهی به مشخصات لو رفته از وان پلاس 9RT خواهیم داشت.

جزئیات لو رفته از وان پلاس 9RT

چندی پیش، از تیزر وان پلاس در مورد OnePlus 9T صحبت کردیم. بر اساس این تیزر، گوشی OnePlus 9 در چای دیده شده بود تا اشاره‌ای به نام OnePlus 9T داشته باشد. اما ظاهراً یک گوشی دیگر در راه است.

 

تیزر جدید وان پلاس به OnePlus 9T اشاره دارد

 

به گفته Android Central، وان پلاس سال گذشته برنامه رونمایی پاییزی محصولات خود را دست خوش تغییراتی کرد. این کمپانی، سال گذشته از OnePlus 8T Pro رونمایی نکرد و تنها به رونمایی از OnePlus 8T اکتفا کرد. به همین صورت، قرار است این اتفاق امسال نیز رخ بدهد. پیش از این، از احتمال کنسل شدن OnePlus 9T صحبت کرده بودیم. اما به نظر می‌رسد که خبری از این موضوع نیست و وان پلاس می‌خواهد این گوشی را با یک نام دیگر راهی بازار کند. به نظر می‌رسد که وان پلاس قصد گیج کردن مخاطبان خود را دارد!

طبق اطلاعات فاش شده از سوی این منبع، گوشی وان پلاس 9RT در مهر یا آبان امسال رونمایی می‌شود. این گوشی، نسخه‌ای ارتقاء یافته از OnePlus 9R خواهد بود. همچنین عرضه این گوشی، به گستردگی OnePlus 9 یا OnePlus 9 Pro نخواهد بود. ظاهراً وان پلاس قصد دارد برای حضور در نیمه دوم امسال، از گوشی جدید خود با این نام رونمایی کند. این کمپانی، می‌توانست به سراغ رونمایی از یک گوشی سری OnePlus Nord نیز برود. اما بالأخره روش‌های بازاریابی وان پلاس، با تصورات ما فرق دارد. البته باید اضافه کنیم که وان پلاس قصد عرضه دو گوشی دیگر از سری OnePlus Nord را نیز در برنامه دارد.

مشخصات لو رفته از OnePlus 9RT

وان پلاس 9R

وان پلاس 9R

ابتدا در مورد مشخصات فنی لو رفته از این گوشی صحبت می‌کنیم. همان طور که گفتیم، گوشی OnePlus 9RT در واقع یک نسخه ارتقاء یافته از OnePlus 9R می‌باشد. این دستگاه جدید، از نمایشگر AMOLED با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی استفاده خواهد کرد. این گوشی، از تراشه جدیدتر Snapdragon 888 استفاده نمی‌کند. بلکه وان پلاس مجدداً از Snapdragon 870 در این گوشی بهره می‌گیرد. باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی با شارژر ۶۵ واتی نیز برای وان پلاس 9RT در نظر گرفته شده‌اند.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

باید بگوییم که ارتقاء اصلی این گوشی، به بخش سیستم دوربین آن مربوط می‌شود. به طوری که قرار است شاهد استفاده از دوربین اصلی ۵٠ مگاپیکسلی در این گوشی تازه وارد باشیم. به همین ترتیب، نام سنسور استفاده در این دستگاه، IMX766 سونی می‌باشد. این سنسور، در OnePlus Nord 2 و OnePlus 9 نیز به کار گرفته شده بود. البته این سنسور در وان پلاس ٩، نقش ثبت عکس‌های فوق عریض را دارد. در مورد دسترسی به OnePlus 9RT، خبرهای خوبی نداریم.

شایان ذکر است که این گوشی به زودی و تا حدود ٢ ماه دیگر رونمایی می‌شود. اما این گوشی مانند OnePlus 9R، تنها در چین و هند عرضه خواهد شد. امسال هیچ یک از نسخه‌های فرعی گوشی‌های پرچمدار وان پلاس در دیگر مناطق جهان مانند اروپا یا آمریکا عرضه نخواهد شد. این امر، زمانی منطقی‌تر به نظر می‌رسد که متوجه شوید وان پلاس عملکرد موفقیت آمیزی در بازار موبایل هند و چین داشته است. وان پلاس در بازارهای آمریکا و اروپا، بیشتر با گوشی‌های سری Nord تمرکز می‌کند. گوشی‌های پرچمدار سری OnePlus 9 نیز در این مناطق عرضه شدند. همچنین با توجه به این که OnePlus 9 به طور قابل توجهی ارزان‌تر از OnePlus 9 است، می‌توان این امر را درک کرد.

اولین گوشی با رابط کاربری OxygenOS 12!

رابط کاربری OxygenOS 12

رابط کاربری OxygenOS 12

نکته قابل توجه و مهمی در مورد OnePlus 9RT وجود دارد. این گوشی، اولین دستگاه مجهز به رابط کاربری OxygenOS 12 خواهد بود. این رابط کاربری، بر پایه سیستم عامل اندروید ١٢ به اجرا در خواهد آمد. البته این نسخه از رابط کاربری OxygenOS با ColorOS اوپو نیز ادغام شده است. به همین صورت، باید منتظر بمانیم تا ببینیم نسخه ادغام شده OxygenOS 12 چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت. اما هر طور که شده است، رگه‌های اساسی ColorOS نیز در این نسخه از OxygenOS به کار رفته است. بنابراین می‌توان به طور واضحی شباهت این نسخه را به گوشی‌های مجهز به ColorOS مشاهده کرد. با این که ظاهر این رابط کاربری، بیش از پیش مشابه ColorOS شده است، همچنان شاهد وجود وفاداری وان پلاس به قابلیت‌های اختصاصی این رابط کاربری هستیم.

اکسیژن‌ OS 12 به قابلیت‌های جدید پنجره شناور، ویژگی‌های حریم خصوصی تازه و موارد شخصی سازی جدید می‌شود

نویسنده Android Central می‌گوید که چند وقتی است از نسخه بتای داخلی OxygenOS 12 استفاده می‌کند. برخی از ویژگی‌های این رابط کاربری، مشابه ColorOS 11 است. به طور مثال، شما می‌توانید سایز پنجره‌های شناور را به دلخواه تنظیم کنید. با این که شما می‌توانستید در OxygenOS مطابق با سلیقه خود آیکون و دیگر موارد دستگاه خود را شخصی سازی کنید، خبری از تم استور قابل توجهی نبود. به همین صورت، OxygenOS 12 رسماً قرار است از یک تم استور جدید و جذاب بهره مند شود. همچنین OxygenOS 12 از امکانات جدید در بخش گالری و حریم خصوصی برخوردار خواهد شد. در نتیجه، شما می‌توانید به طور ساده‌تری از محتوای موجود در گوشی خود محافظت کنید و آن را مدیریت کنید.

قابلیت Hidden Space نیز به شما امکان مخفی کردن برنامه‌های مد نظرتان را می‌دهد. این امکان، برای مخفی کردن عکس‌ها و ویدئوها نیز در نظر گرفته شده است. صفحه تنظیمات اکنون بازطراحی شده است و ظاهر شکیل‌تری را به خود گرفته است. در حال حاضر، آخرین نسخه نهایی OxygenOS، همان OxygenOS 11.3 در وان پلاس نورد ٢ می‌باشد.

نظر شما در مورد وان پلاس 9RT و مشخصات آن چیست؟ آیا منتظر ارائه گوشی‌های جدید سری نورد نیز هستید؟ فکر می‌کنید که رابط کاربری OxygenOS 12 چطور خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️