حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غیرفعال کردن دائمی نایت مود دوربین آیفون در iOS 15 ممکن شد + آموزش

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، دوربین

اپل در سال 2019 با ارائه حالت شب (نایت مود) برای اولین بار در سری آیفون ۱۱ خود، ارتقاء قابل‌توجهی در کیفیت عکاسی‌های ثبت شده در شرایط نوری ضعیف را برای آیفون به‌ارمغان آورد. ثبت این عکس‌ها باتوجه به محدودیت سایز سنسورهای تصویر بکار رفته در گوشی‌های هوشمند، فقط از پس قابلیت‌های نرم‌افزاری این‌چنینی برمی‌آید. اما این ویژگی در شرایط تاریک به‌صورت خودکار فعال می‌شد درحالی‌که برخی عکس‌ها با استفاده از نایت مود چندان کیفیت مطلوبی نداشتند. همین موضوع اپل را بر آن داشت تا گزینه غیرفعال کردن دائمی نایت مود را به جدیدترین نسخه سیستم‌عامل همراه خود، iOS 15 اضافه کند.

غیرفعال کردن دائمی نایت مود دوربین آیفون در iOS 15

به نقل از 9to5mac، همانطور که در بررسی اولیه دوربین آیفون 11 به این چالش اشاره شده بود:

حالت شب، جادویی نیست. شما نمی‌توانید دوربین خود را به سمت سوژه تاریکی گرفته و چیزی را که با چشمان خود نمی‌بینید [به‌راحتی و بدون دردسر] ثبت کنید. برای کارکرد نایت مود باید مقداری نور وجود داشته باشد. شما می‌توانید سنسور خود را در حجم عظیمی از نور غرق کنید؛ دوربین را به سمت چراغی در خیابان نشانه گرفته و عکس ضعیفی را ثبت کنید.

نایت مود همیشه حالت مناسبی نیست و برتری آیفون در ثبت عکس‌های تاریک با نور عالی است. نایت مود در عکس گرفته شده در فضای تاریک، محیط را روشن می‌کند، اما کنترل نوردهی به‌مدت یک تا ده ثانیه با گوشی آیفون یک چالش است.

اپل پیش از این نیز به‌شما اجازه می‌داد تا نایت مود را برای عکس‌های گرفته شده در شرایط نوری ضعیف غیرفعال کنید، اما این روند سریع نبود. اگر آیفون تشخیص دهد که باید از نایت مود استفاده کند، دوربین به‌طور خودکار آن را فعال می‌کرد.

غیرفعال کردن دائمی نایت مود دوربین آیفون در iOS 15

غیرفعال کردن دائمی نایت مود دوربین آیفون در iOS 15

ویژگی جدید در iOS 15 اما شامل گزینه‌ای است که به‌طور مؤثر به شما امکان می‌دهد تا نایت مود در دوربین آیفون را برای به‌صورت دائمی غیرفعال کنید. نحوه انجام این کار نیز به‌صورت زیر است:

  1. ابتدا به تنظیمات گوشی بروید.
  2. روی بخش دوربین کلیک کنید.
  3. روی Preserver Settings کلیک کنید.
  4. گزینه Night Mode را فعال کنید.

فعال کردن این تنظیمات به دوربین شما می‌گوید که در صورت غیرفعال کردن حالت عکاسی نایت مود، آن را خاموش نگه دارد. البته در صورت نیاز می‌توانید با استفاده از روشن کردن نایت مود در برنامه دوربین به‌صورت دستی، از این قابلیت در گوشی آیفونتان استفاده کنید.

نایت مود یک ویژگی بسیار عالی است و فعال کردن خودکار آن احتمالاً گزینه پیش‌فرض مناسب باشد. با این وجود، وجود گزینه‌ي جدید برای انصراف از نایت مود تا زمانی که بخواهید از آن استفاده کنید، هنگام گرفتن عکس‌هایی در شرایط نوری ضعیف که توسط این ویژگی خراب می‌شوند، در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

نظر شما راجع‌به غیرفعال کردن دائمی نایت مود در دوربین آیفون چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی