حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت تاریک ایکس باکس را چگونه می‌توان فعال سازی کرد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آموزش و راهنمایی، ایکس باکس، مایکروسافت

ایکس باکس به عنوان یک پلتفرم محبوب آمریکایی، موفق شده است تا انواع محصولات خود، از جمله کنسول‌های بازی‌اش را به خوبی به فروش برساند. حالت تاریک رابط کاربری، پای خود را به سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلفی باز کرده است. حال، ما می‌خواهیم از فعال سازی حالت تاریک ایکس باکس صحبت کنیم.

روشن کردن حالت تاریک ایکس باکس

اگر می‌خواهید از دسته ایکس باکس خود بر روی آیفون و آیپد استفاده کنید، فراموش نکنید که آموزش ما را دنبال کنید!

 

آموش وصل کردن دسته ایکس باکس سری ایکس به آیفون و آیپد

 

به نقل از Howtogeek، مایکروسافت با به‌روزرسانی سیستم عامل کنسول‌های بازی‌اش، حالت شب را به کنسول‌های بازی ایکس‌باکس اضافه کرد. به همین ترتیب، اگر به نور سفید و شدید حساس هستید و یا به حالت تاریک عادت کرده‌اید، اکنون می‌توانید هنگام بازی در تاریکی، از چشم‌های خود محافظت کنید. در این جا، نحوه عملکرد آن و آنچه می‌توانید سفارشی سازی کنید، آورده شده است. اما حالت شب چه کاری را انجام می دهد؟ حالت تاریک، به کنسول های Xbox Series X|S و سری اصلی Xbox One در به روزرسانی سیستم مربوط به اکتبر ٢٠٢١ اضافه شد.

تا زمانی که کنسول خود را در بخش Settings > General > Updates به‌روزرسانی نکنید، این حالت نمایش داده نمی‌شود. با فعال کردن این حالت، ایکس باکس شما، این توانایی را پیدا می کند که به طور خودکار صفحه نمایش را کم نور کند و در کنسول های سری جدید Xbox، نور آبی را فیلتر کند. ویژگی HDR همچنین می‌تواند به طور خودکار با روشن شدن حالت شب، غیرفعال شود. زیرا این حالت اغلب در محیط‌های تاریک، نمایشگر در این حالت به‌طور خیره‌کننده‌ای روشن است. همچنین می‌توانید در نهایت، شاید مزاحم‌ترین جنبه استفاده از کنسول خود را در شب تنظیم کنید. صحبت ما، در مورد چراغ‌های سفید لوگوی Xbox روی کنترلر و خود کنسول است.

شما حالت تاریک یا شب ایکس باکس را در سری جدید کنسول‌های Xbox و سری کنسول Xbox One خود، در منوی تنظیمات کنسول خود خواهید دید. ابتدا، دکمه Xbox را فشار دهید. سپس به بخش “Profile & System” بروید و تنظیمات را از آنجا اجرا کنید. پس از آن، به قسمت General > TV & Display Options بروید و حالت شب را انتخاب کنید. کادر کشویی حالت شب را برای انتخاب بین روشن، خاموش یا زمان‌بندی انتخاب کنید. اگر این تنظیمات را همیشه روشن بگذارید، ایکس باکس شما همیشه محیط شما را تاریک نگه خواهد داشت. این برای اتاق های سینما یا دیگر مناطق تاریک، بسیار خوب است.

اگر گزینه برنامه‌ریزی‌شده را انتخاب کنید، می‌توانید گزینه “Switch at Sunrise and Sunset” را علامت بزنید که از داده‌های زمان در اینترنت برای تصمیم‌گیری زمان تغییر بین حالت شب و حالت استاندارد استفاده می‌کند. در سمت چپ این ناحیه، می‌توانید تنظیمات خود را از جمله میزان کم نور کردن نمایشگر و میزان نور آبی برای فیلتر کردن (در زیر صفحه نمایش)، غیرفعال کردن HDR (تنظیم «Allow» برای روشن ماندن HDR) به خوبی استفاده کنید. قابلیتی که کنسول شما از آن استفاده می‌کند و همچنین تنظیماتی برای کم‌نور کردن چراغ‌های کنترلر و کنسول شماست، قابل غیرفعال شدن هستند. در واقع هر یک از این تنظیمات را می‌توان به طور کامل غیرفعال کرد.

بنابراین، اگر ترجیح می‌دهید حالت شب فقط نور کنترلر را کم کند یا می‌خواهید فیلتر نور آبی را غیرفعال کنید، مایکروسافت تنظیماتی را در اختیار شما قرار داده است تا همه چیز دقیقاً همان‌طور که می‌خواهید به نظر برسد.

حالت تاریک ایکس باکس وقتی که فعال باشد، فقط بر داشبورد Xbox تأثیر نمی‌گذارد. بلکه روی بازی‌هایی که بازی می‌کنید و برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید نیز تأثیر می‌گذارد. این بدان معناست که اگر HDR را غیرفعال کنید یا صفحه نمایش را کم نور کنید، بازی ها نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. اما حالت شب روی اسکرین شات‌هایی که از کنسول یا کلیپ‌های بازی‌ای که ضبط می‌کنید تأثیر نمی‌گذارد. اگر تلویزیون 4K و کنسول Xbox دارید، ممکن است متوجه شوید که داشبورد به وضوح 4K واقعی نیز به روز شده است.

حالت تاریک ایکس باکس

نظر شما در مورد حالت تاریک یا شب ایکس باکس چیست؟ آیا شما در ایکس باکس خود این قابلیت را فعال سازی کرده‌اید؟ آیا این ویژگی برای شما مفید واقع شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی