حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ واقعا جذاب است: مقایسه آیفون ۱۱ پرو مکس با آیفون X

نوشته

4 سال قبل | 20 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

قضاوت درباره قابلیت‌های دوربین آیفون از روی عکس‌هایی که اپل در مراسم رونمایی نشان می‌دهد؛ خیلی آسان نیست. چون شاید این عکس‌ها به اندازه کافی ویرایش شده و توسط عکاسان حرفه‌ای در شرایط آزمایشگاهی ثبت می‌شوند. به جز این عکس‌ها طوری گرفته می‌شوند که نتایج دلخواه را نشان دهند. حالا اما دو تصویر از مقایسه عکاسی در شب بین آیفون ۱۱ پرو مکس با آیفون X منتشر شده که می تواند به ما بگوید حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ واقعا جذاب است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ در کنفرانس اپل

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ در کنفرانس اپل

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ای که اپل برای دوربین آیفون‌های ۱۱ معرفی کرد؛ حالت عکاسی Night یا عکاسی در شب و زیر نور کم است. ویژگی جدیدی که با همکاری و ترکیب دوربین آیفون ۱۱ با سیستم‌عامل iOS 13 به دست می‌آید و می‌تواند تصاویری با ترکیب نور و روشنی فوق‌العاده ثبت کند.

اپل در مراسم رونمایی از آیفون‌های ۱۱ چندین عکس نمونه از حالت Night نشان داد ولی بسیاری از خبرنگاران آن‌ها را اغراق‌آمیز و جعلی خواندند یا اعتقاد داشتند در واقعیت و به دست مردم عادی چنین عکس‌هایی ثبت نمی‌شود.

حالا، یک خانم مدل در شهر نیویورک به نام Coco Rocha پستی در توییتر منتشر کرده و به مقایسه قابلیت عکاسی در شب آیفون X با آیفون ۱۱ پرو مکس می‌پردازد. همان‌طور که خودش در این توییت اشاره کرده؛ مشخص نیست چگونه یک گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس به دستش رسیده تا بتواند چنین آزمایشی انجام دهد ولی نتیجه کار می‌تواند همه را عاشق دوربین آیفون‌های جدید کند.

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱

آیا واقعا این عکس دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس است؟

به تصویر اصلی مطلب نگاه کنید، عکس ثبت شده با آیفون X حدود زیادی تاریک و محو است. تقریبا هیچ‌ پس‌زمینه‌ای مشخص نیست و به سختی می‌توان خود خانم مدل را در عکس دید یا رنگ لباس و موی او را تشخیص داد ولی عکس گرفته شده با دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس خیره‌کننده است.

همه‌چیز در این عکس مانند روز روشن، واضح و قابل تشخیص است. این دو عکس اصلا قابل مقایسه با هم نیستند و با اولین نگاه می‌توان تفاوت‌های فاحش این دو دوربین را فهمید. البته، کمی نور چراغ‌ها مصنوعی و بیش از حد نورانی است که نمی‌تواند برای دوربین یک گوشی اشکال بزرگی باشد.

این عکس فاقد هرگونه اطلاعات EXIF است تا بفهمیم که چگونه و با چه دوربینی ثبت شده است ولی اگر واقعا با دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس گرفته شده؛ بی‌صبرانه منتظر عرضه این گوشی و بررسی حالت عکاسی Night آن هستیم.

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ در کنفرانس اپل

حالت عکاسی شب آیفون ۱۱ در کنفرانس اپل

همین‌طور، اگر واقعا دوربین آیفون ۱۱ چنین قدرت عکاسی در شب دارد؛ بی‌تردید از ویژگی Night Sight گوشی‌های پیکسل ۳ گوگل بهتر است. اپل اولین شرکتی نیست که قابلیت عکاسی در شب را روی گوشی فراهم می‌کند ولی می‌تواند بهترین شرکت در زمینه باشد.

قطعا به‌زودی سایت‌های زیادی درباره حالت عکاسی در نور کم آیفون ارزیابی‌ها و مقایسه‌هایی انجام می‌دهند و مشخص می‌شود عکس‌های عادی چه وضعیتی دارند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که حالت شب آیفون ۱۱ می تواند کاربران را راضی نگه دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

اگر واقعی باشه و تبلیغاتی نباشه این عکس ها واقعا عملکرد نایت مود خارق‌العاده ای داره و بقیه خیلی کارشون سخت میشه

Zmt61

من الجی جی4 دارم گوشی 4سال پیش… اگ بتونی باتنظیمات دستیش کارکنی ازاینم بهتر میتونی بگیری… این نواوریها چن سال پیش الجی ارائه کرده حالا اینا اومدن اسمشو تغییر دادن

Miladkheyri

اونجوری حساب کنی سونی از Xperia Z حالت night scene داشت با عملکرد فوق‌العاده، ولی تنظیمات دستی الجی و حالت شب سونی با افزایش سرعت شاتر این کار رو انجام میدن که از آدما نمیشه عکس خوبی گرفت چون کوچکترین تکونی عکس رو خراب میکرد ولی اینطور که شنیدم گوشیهایی مثل پیکسل و… سرعت شاتر رو خیلی تغییر نمیدن.

ahmad

بازم میگم باید تست بشه بعد اینا همش تبلیغه

pouya

استدلال ی عده این بوده که چون بقیه نایت مود داشتن دیگ اپل نباید نایت مود میاورد چون بقیه دارن و چیز خاصیم نیس 😐 احتمالا باید لایت مد بیاره تا بقیه راضی باشن خخخ

_V_

پروفسور استدلال اینه ک بنانا میاد چیزایی ک همه چن وقته دارنو ب اسم ویژگی جدید و جذاب میده بهتون شمام خوشید😂

Saeed Mohammadipouya

چیزایی ک سالهاست تو اندرویدیاست برمیداره چند سال بعد میزاره رو گوشیاش استدلال کدومه برادر

Jason bourn

اخه با ایفون x مقایسه میکنی؟ ایفون x خودش مشکل اساسی نور دهی تو شب داشت به خاطر سنسور کوچیک دوربینش نسبت به رقباش
هرچند باید تست شه دید چند مرده حلاجه ولی از این تستا به نظر میاد تو بهترین حالت در حد نایت سایت گوگل هست

Genesis

دقیقا
ایفون اکس تو شب عملا هیچی نمیندازه

Taskin

جالبه به جز حالت نایت مود ،زاویه عکاسی هم متفاوته و به طوریه که نور ها دقیقا به لنز مستقیم میتابند و باعت سیاه و تاریک شدن خود سوژه هم میشه اما تو یازده مکس زاویه عکاسی هم عوض شده و نور مستقیم توی لنز نیست و حتی این عکس ها هم با ترفند های عکاسی گرفته شده تااختلاف فاحش باشه

Saeed Mohammadipouya

موافقم

_V_

آمار منفیای این پست چقد جذابه!

علی شیخ زاده

بالاخره چند روز دیگه عرضه میشه و اونوقت باید نظر داد

Soraygoular

فقط دوست دارم که میت ۳۰ بیاد و مقایسه کنید نایت مودش رو با اوتو مود میت ۳۰ پرو

online_wireless

دوربینای آیفون همیشه خوب بوده و هر نسل از نسل قبلش بهتر شده

MohammadFarhaadi

دلیل اصلیه اعتماد چشم و گوش بسته یه سری کاربرای ایفون به این گوشی اینه که اپل تو تبلیغاتش از دوز و کلک استفاده نمیکنه.هیچوقت ندیدیم عکس حرفه ای رو بجای آفون واقعی تبلیغ کنه یا مدت زمان باتری رو دروغ بگه یا هر ویز دیگه ای رو بخواد بیخود بزرگ کنه.همیشه اگر چیزی تو تبلیغاتش بزرگ یا عجیب به نظر میرسید به این دلیل بوده که واقعا تو گوشیش تونسته به اون توانایی برسه.

Genesis

البته اینو در نظر داشته باشین ایفون ها کلا تو شب خیلی تاریک میگیرن
و اینکه اینقدر فرق میکنه در مقایسه با ایفون اکس هست که تو شب تعطیله نه پیکسل و گلگسی و هواوی

Milad7

احتمال میت 30 پرو بهتر باشه

HOSEIN

والا یادمه دوستم رو گوشی نوت شیش پروش GCamنصب کرد همه چراغای اتاقو خاموش کردیم از زیر تخت ک خیلی تاریک بود یه عکس انداختم یعنی نتیجش فوق العاده بود قشنگ تصویرو روشن کرده بود
فقط یه ذره نور از شیشه بالای در میومد
حالا فرض کنیم خود گوشی پیکسل چه عکسایی تو شب میگیره

HOSEIN

اگر پیکسل رو حساب نکنیم(چون زیاد تو بررسی و مقایسه با سایر گوشیا نمیزارنش)احتمال میدم بهترین دوربین برای میت ۳۰باشه بعدش آیفون و نوت سامسونگ بنظرم تو یه رده باشن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)