حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Galaxy S22 سامسونگ در بیشتر مناطق از Snapdragon 898 استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات

سامسونگ معمولاً اوایل هر سال، یک مراسم آنپکد مختص به رونمایی سری پرچمداران جدید خود برگزار می‌کند. این مراسم، امسال نیز برگزار شد و شاهد رونمایی از سری Galaxy S21 بودیم. حال، به نظر می‌رسد که سری Galaxy S22 نیز اوایل سال ٢٠٢٢ رونمایی شود. اما یک موضوع چالش برانگیز در مورد تراشه موجود در این گوشی‌ها وجود دارد. سامسونگ پیش از این، در بیشتر مناطق از تراشه‌‌های Exynos خود در سری Galaxy S استفاده می‌کرد. اما برای سری گلکسی S22، ظاهراً در بیشتر مناطق شاهد استفاده از تراشه اسنپدراگون خواهیم بود!

سری Galaxy S22 سامسونگ در بیشتر مناطق با تراشه Snapdragon 898 کوالکام عرضه خواهد شد

تراشه Snapdragon 898 کوالکام، هم اکنون در شایعات زیادی حضور دارد. همین موضوع سبب می‌شود تا تب و تاب کاربران برای رونمایی از این تراشه هر روز بیشتر و بیشتر شود. در آخرین خبر از این تراشه، خواندیم که لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ برای ساخت آن استفاده خواهد شد.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

این بار به نقل از Phonearena، با رونمایی از گوشی‌های منعطف جدید سامسونگ یعنی Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3، اکنون توجه کاربران به سوی سری پرچمداران بعدی این کمپانی کره‌ای، یعنی سری گلکسی S22 رفته است. شاید هیجان انگیزترین خبر در مورد این سری، مربوط به استفاده از تراشه Exynos 2200 در آن‌ها باشد. چرا که سامسونگ رسماً تأیید کرده است برای ساخت تراشه پرچمدار بعدی خود، از پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 بهره گیری می‌کند. اما ظاهراً این اتفاق قرار نیست رخ بدهد. چرا که بر اساس گزارشات منتشر شده از یک انجمن کره‌ای، تنها چند منطقه محدود از نسخه Exynos سری گلکسی S22 سامسونگ برخوردار خواهند بود. بنابراین، باید خوش شانس باشید تا ساکن این مناطق باشید!

به نظر می‌رسد که این تصمیم سامسونگ، به دلیل تفاوت در عملکرد بین دو تراشه Exynos 2200 و Snapdragon 898 نیست. بلکه این موضوع، ظاهراً به دلیل مشکلات تولید انبوه و موجودی تراشه Exynos 2200 می‌باشد. بنابراین، سامسونگ نمی‌تواند در تمام مناطق از این تراشه پرچمدار جدید استفاده کند. هر چند که ما پیش‌تر در ترنجی خوانده بودیم که عملکرد تراشه اسنپدراگون ٨٩٨ از Exynos 2200 ضعیف‌تر است!

 

عملکرد اگزینوس ٢٢٠٠ بهتر از اسنپدراگون ۸۹۵ خواهد بود!

 

بر اساس برخی ادعاهای دیگر، قدرت Exynos 2200 در حد و اندازه تراشه A14 Bionic اپل است. این ادعاها، سبب شده‌اند تا Exynos 2200 جذاب‌ترین نسل تراشه‌های پرچمدار Exynos به نظر بیاید. ظاهراً قرار نیست بازارهای زیادی از نسخه Exynos 2200 سری Galaxy S22 برخوردار شوند. همچنین به احتمال زیاد، ممکن است سامسونگ تنها در کشور مادری خود، یعنی کره جنوبی از این نوع تراشه استفاده کند. در حال حاضر، برترین تراشه اختصاصی پرچمدار سامسونگ، Exynos 2100 نام دارد. این تراشه ۵ نانومتری، در سری Galaxy S21 به کار گرفته شده است. گوشی‌های این سری با این تراشه، در مناطقی مانند اروپا، خاورمیانه و کره جنوبی به فروش می‌رسند.

اما چرا سامسونگ با مشکل تولید انبوه تراشه Exynos 2200 مواجه است؟ خب، باید بگوییم که سامسونگ به شدت مشغول کارهای دیگری است. به عنوان مثال، این کمپانی مسئولیت تولید تراشه Tensor گوگل را بر عهده خواهد داشت. بر اساس گزارشات اخیر، این تراشه در سری Pixel 6 به کار گرفته خواهد شد. ظاهراً قرار است این تراشه، یک تراشه رونمایی نشده Exynos باشد!

 

پردازنده Tensor گوگل احتمالا همان تراشه اگزینوس معرفی نشده سامسونگ است!

 

در ادامه، انتظار نمی‌رود که سامسونگ از فناوری دوربین سلفی درون نمایشگر خود مانند زی فولد ٣ در این سری پرچمداران خود استفاده کند. ظاهراً طراحی این سری نیز مشابه سری Galaxy S21 می‌باشد. همچنین سامسونگ از میزان حافظه رم و حافظه داخلی مشابهی استفاده خواهد کرد. همچنین سیستم دوربین مدل‌های جدید، به ویژه نسخه Ultra به طور قابل توجهی پیشرفت داشته است. به طوری که Galaxy S22 Ultra، قرار است از سنسور اصلی ٢٠٠ مگاپیکسلی استفاده کند. البته استفاده از نسخه بهبود یافته سنسور ١٠٨ مگاپیکسلی این کمپانی نیز بعید نیست. سامسونگ به دلیل وجود مشکلات فروش سری Galaxy S21 خود، می‌خواهد کمبودهای نسل قبل را برای مشتریان جبران کند. به نظر می‌رسد که این کمپانی می‌خواهد فروش خود را بیش از پیش کند. بنابراین، قصد دارد تا پرچمداران تمام عیار خود را در سال ٢٠٢٢ میلادی روانه بازار کند.

 

میزان فروش سری Galaxy S21 حتی از نسل‌های قبلی کم‌تر است!

 

نظر شما در مورد این امر چیست؟ به نظر شما سامسونگ کار درستی را انجام داده است؟ شما Snapdragon 898 را انتخاب می‌کنید یا Exynos 2200 را؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

وای چرا مگه قرار نیست اگزینوس ۲۲۰۰ قویتر از ای۱۴ باشه

Mr.A

والا تا اون موقع که اگزینوسا به پای اسنپ نمیرسیدن اینکارو نکرد ولی حالا که داره تو گرافیک پیشرفت عالی میکنه فقط در مناطق محدود میده

Tanha122

زمانی ک اگزینوس به درد نمیخورد تو همه گوشی هاش استفاده میکرد حالا ک بهتر از اسنپ شده میخواد رو گوشی هاش اسنپ بذاره

عجب😂😂😂
یه روز بود میگفتن سام چرا تو بیشتر مناطق از اگزی استفاده میکنه؟ فردا پس فردا همگی میایم میگیم کاش سامسونگ تو همه جا از اگزی استفاده کنه!😂

Faez

بیشتر کسایی کامنت دادن و همینطور خود نویسنده تو باغ نیست و خبر نداره که چرا پرچمدارای سامسونگ نسخه اسنپدراگونش فقط مخصوص بازار آمریکاست
چون چند سال پیش اینو دادگاه گفت که اگزینوس برای غیر از آمریکا باشه اسنپ برا آمریکا

Faez

نسخه اسنپ برا چند کشور اروپایی هم هست

Faez

احتمالا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️