حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان فروش سری Galaxy S21 حتی از نسل‌های قبلی کم‌تر است!

سامسونگ هم اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند است. این کمپانی، طی سال‌های متمادی با این عنوان شناخته شده است. با این وجود، سامسونگ با چالش‌هایی مانند تهدید دیگر رقبا مواجه است. همچنین افت میزان فروش پس از شیوع Covid-19، یکی دیگر از مشکلات جدی است. اخیراً آمار جدیدی از میزان فروش سری Galaxy S21 منتشر شده است. این آمار، به ما نشان می‌دهد که این سری مانند نسل‌های قبلی محبوب نیست.

افت میزان فروش سری Galaxy S21

سامسونگ در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی، بالأخره از سری جدید پرچمداران خود رونمایی کرد. برترین گوشی در این سری، Galaxy S21 Ultra نام دارد. به دلیل عدم تولید سری Galaxy Note در سال ٢٠٢١، سامسونگ این گوشی را به قلم استایلس S-Pen تجهیز کرد.

 

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با ۲ دوربین تله، پشتیبانی از S Pen و تراشه ۵ نانومتری رسما معرفی شد

 

به نقل از Gsmarena، یک نشریه کره‌ای با استناد به آمار شرکت تحلیلی Kiwoom Securities می‌گوید که سامسونگ از میزان فروش سری Galaxy S21 کاملاً ناامید شده است. انتظارات اولیه از این سری، فروش بسیار بالاتر از نسل‌های قبلی بود. اما این موضوع، به واقعیت نپیوست. در شش ماه اول از گذشت عرضه عمومی سری Galaxy S21، تنها ١٣.۵ میلیون دستگاه گوشی از سه عضو موجود در این خانواده به فروش رسید. این میزان بسیار کم است. به طوری که سری Galaxy S20 حدود ٢٠ درصد و سری Galaxy S10 حدود ۴٧ درصد بیشتر در همین بازه فروش داشتند.

در این جا، ما یک نمودار از میزان فروش نسل‌های مختلف سری Galaxy S سامسونگ داریم. بنابراین، می‌توان به سادگی این آمار را نسبت به دیگر سری‌ها مقایسه کرد. به همین ترتیب، شما می‌توانید میزان فروش سری Galaxy S5 تا سری Galaxy S21 را در نمودار زیر مشاهده کنید:

نمودار میزان فروش گوشی‌های سری Galaxy S سامسونگ

نمودار میزان فروش گوشی‌های سری Galaxy S سامسونگ

زمان آن رسیده است تا بیشتر وارد جزئیات میزان فروش سری Galaxy S21 شویم. بر اساس این نمودار، سری پرچمدار جدید سامسونگ در ماه اول به تنهایی ۵٩٠ هزار دستگاه در کره جنوبی فروش داشته است! این میزان، بالاترین رقم در بین گوشی‌های سری Galaxy S پس از سری Galaxy S8 با فروش ۶٢٠ هزار دستگاهی بوده است. فروش ماه اول در بازار جهانی نیز کمی بیشتر از ١ میلیون دستگاه بوده است. در نهایت، میزان فروش سری Galaxy S21 در جهان پس از ماه پنجم، از ١٠ میلیون دستگاه نیز گذر کرد.

گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار بر روی تراشه Exynos 2200 است. این تراشه، از ویژگی‌هایی مانند پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 است. این موضوع، برای جلب توجه هرچه بیشتر طرفداران و مشتریان است. انتظار می‌رود که تراشه جدید سامسونگ، عملکرد بهتری نسبت به Snapdragon 898 داشته باشد. البته عملکرد در دنیای واقعی و جنبه‌های تبلیغاتی، موضوعی است که تا حدی برای مخاطبان شک برانگیز است. سامسونگ امسال سری Galaxy Note جدید را عرضه نخواهد کرد. اما این کمپانی می‌خواهد از فرصت فروش گوشی‌های منعطف جدید خود بهره ببرد. به همین ترتیب، سامسونگ همچنان می‌خواهد رتبه فروش خود را حفظ کند.

سامسونگ در فصل دوم سال جاری میلادی، مجموع میلیون گوشی هوشمند را به فروش رسانده است. سال گذشته و در بازه مشابه، این کمپانی ۵۴ میلیون گوشی به فروش رسانده بود. بر خلاف ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تأثیر گذاری بالای میزان فروش سری Galaxy S21 در این امر، بیشتر سهم این فروش مربوط به گوشی‌های میان رده و اقتصادی بوده است. نگرانی دیگر سامسونگ، پیشرفت ادامه دار شیائومی است. این غول فناوری چینی در حال حاضر از اپل پیشی گرفته است. در نهایت، شیائومی در حال تعقیب سامسونگ با جدیتی بالا است. شیائومی با فروش ۵٣ میلیون گوشی هوشمند، رتبه دوم این بخش را نصیب خود کرده است.

نظر شما در مورد افت فروش سری گلکسی S21 چیست؟ فکر می‌کنید که علت اصلی این موضوع چه باشد؟ آیا حذف سری Galaxy Note در سال ٢٠٢١ برای سامسونگ نفعی داشته است؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
s.h

یکی از دلایل اصلی کاهش فروش پرچمدار های اندرویدی در چندین سال اخیر , افزایش کیفیت چشمگیر گوشی های میان رده و پرچمدار های اقتصادیه که باعث شده بیشتر مردم بسمت خرید اونها متمایل بشن و گوشی های پرچمدار رو نخرن چون برای اکثر افراد تمام نیاز هاشون و حتی بیشتر رو میتونن مثلا با یه گوشی 300 400 دلاری برآورده کنن و در نتیجه فروش پرچمدار کمتر و کمتر میشه و بیشتر افرادی به سمت خریدش میرن که دنبال بهترین ها هستن یا بهترین دوربین رو نیاز دارن . البته این مسعله روی اپل خیلی تاثیری نمیذاره چون گوشی میانرده خاصی تولید نمیکنه و بعد از چند سال هم که آیفون se 2020 رو رونمایی کرد دیدیم که با اینکه گوشی خیلی خوبی هم نبود ولی استقبال خیلی خوبی ازش شد و نشون داد که اکثریت مردم به خرید یه گوشی میانرده با نصف یا یک سوم قیمت پرچمدار راضی هستن و قطعا اگه اپل هم چندین گوشی میانرده هر سال معرفی کنه همین اتفاقی که برای فروش پرمدار های اندرویدی افتاده کم کم برای اون هم اتفاق میوفته

Mahdi

خب که چی؟ می۱۱ الترا بیشتر فروش رفته یا وانپلاس ۹ ؟ وقتی پرچمدار اقتصادی باشه من عمرا سراغ پرچمداری مثل گلکسی اس۲۱ برم

می۱۱ الترا الان ۱۱۵۰ یورو هس و اس۲۱ الترا ۹۵۰ یورو شده با آف
میشه بگی کجاش دقیقا اقتصادیه می۱۱ الترا؟

خب چرا با آف مقایسه می‌کنی با اصلیش مقایسه کن که تقریبا هم قیمت هستن

سلام.فروش کم سری اس ۲۱ به خاطر حذف شارژر و هندزفری و قاب ژله ای از جعبه و پلاستیکی شدن اس ۲۱ و کاهش رزولوشن اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس از QHD به FHD و کاهش سرعت شارژ اس ۲۱ اولترا از ۴۵ وات به ۲۵ وات و حذف دوربین ToF از اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا و حذف درگاه کارت حافظه و هزاران پسرفت (!) دیگه.تازه سری اس ۲۰ توی کرونا و با قیمت بالا عرضه شدن.ولی فروششون بیشتر از اس ۲۱ بود.تازه سری اس ۲۰ پیشرفت خیلی بالایی نسبت به سری اس ۱۰ داشتن و کاربران گوشی های سری اس ۱۰ دلایل خیلی بالایی برای ارتقا گوشی خود به سری اس ۲۰ داشتن ولی سری اس ۲۱ پیشرفت خیلی کمی نسبت به اس ۲۰ داشتن و کاربران سری اس ۲۰ دلایل خیلی کمی برای ارتقا گوشی خود به سری اس ۲۱ دارن تازه گوشی های سری اس ۲۱ نسبت به گوشی های سری اس ۲۰ پسرفت های زیادی داشتند که به بعضی هاشون در بالا اشاره کردم.

صدرا مخملی

حس هفتمم میگه جولای سال 2027 یه وسیله ای میاد که باعث میشه مردم گوشی رو بزارن کنار و کم کم اون رو جایگزین گوشی کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️