حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی Mate 50 با تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون رونمایی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | شایعات، کوالکام، هواوی

هواوی سری پرچمداران P50 را به دلیل محدودیت در تأمین قطعات و تحریم‌های شدید، به طور قابل توجهی به تأخیر انداخت. به همین صورت، این اتفاق برای سری Mate 50 نیز رخ داده است. اما به تازگی جزئیات لو رفته جدیدی از هواوی Mate 50 به دست ما رسیده است. گفته می‌شود که این سری، از تراشه ۴ نانومتری Snapdragon استفاده خواهد کرد.

استفاده از تراشه پیشرفته‌تر و پرچمدار کوالکام در هواوی Mate 50

یادتان می‌آید که گفتیم سری میت ۵٠ هواوی کنسل نشده است و تنها با تأخیر رونمایی می‌شود؟ خب، این موضوع سبب طرفداران سری Mate هواوی نشده است. بنابراین، شاهد افشای اطلاعات جدیدی از پرچمداران جدید سری Mate چینی‌ها هستیم.

 

سری Mate 50 هواوی کنسل نشد: عرضه با تاخیر

 

به گزارش Huawei Central، سری P50 هواوی مدتی پیش با سیستم دوربین قدرتمند و فناوری‌های جدید هواوی رونمایی شد. اما متأسفانه در این سری خبری از اینترنت 5G نبود. این سری، چند روز پیش فروش اولیه خود را در چین به انجام رساند. اما در بین این اتفاق هیجان انگیز، یک خبر جذاب و دلگرم کننده از سری Mate 50 منتشر شده است. بر همین اساس، سری میت ۵٠ بهتر از قبل در راه است. به گفته Digital Chat Station که یکی از شناخته شده‌ترین افشاگران فعال در Weibo محسوب می‌شود، تراشه SM8450 Plus به زودی در هواوی Mate 50 به کار گرفته خواهد شد. قبل از رسیدن به هر نتیجه‌ای، اجازه دهید تا به بحث SM8450 Plus بپردازیم تا ببینیم که موضوع از چه قرار است.

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، تراشه SM8450، محصول پرچمدار بعدی کوالکام است. بر اساس بسیاری از شایعات، نام این تراشه Snapdragon 898 است. باید گفت که SM8450 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود. همچنین گفته بودیم که نسخه پلاس این تراشه بر اساس لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. بنابراین، TSMC مجدداً این کار را در دست می‌گیرد.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

افشاگر معروف یعنی ایوان بلس، پیش از این اطلاعاتی موثّق و نهایی را از تراشه SM8450 به اشتراک گذاشته بود. بنابر سابقه کوالکام، انتظار می‌رود که‌ نسخه پلاس یک تراشه با فرکانس کاری بالاتر باشد. برای یادآوری، تراشه بعدی کوالکام بر اساس شایعات دارای مشخصات زیر می‌باشد:

– پردازنده مرکزی با هسته قدرتمند Kryo 780 مبتنی بر معماری ARMv9 (همان هسته Cortex-X2 سفارشی سازی شده)

– پردازنده گرافیکی Adreno 730

– پردازنده سیگنال تصویر Spectra 680

– مودم یکپارچه Snapdragon X65 5G

– پشتیبانی از حافظه رم نوع LPDDR5 یا LPDDR5X

– واحد پردازش ویدئوی Adreno 665

– واحد پردازش نمایشگر Adreno 1195

این مشخصات، منتسب به نسخه عادی SM8450 یا همان Snapdragon 898 است. اما مشخصات دقیق نسخه پلاس همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بنابراین، بسیار جذاب خواهد بود که هواوی یکی از اولین استفاده کنندگان نسخه پلاس SM8450 باشد. به همین صورت، سری Mate 50 می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. بر اساس ادعای Digital Chat Station، تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری و ٢٠ درصد بهبود عملکرد روانه بازار می‌شود. همچنین هم اکنون تراشه Snapdragon 888 را مشکلات تولید حرارت دست و پنجه نرم می‌کند. اما ظاهراً دیگر شاهد وقوع این مشکلات در نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام نخواهیم بود. هم اکنون هیچ تاریخی از زمان عرضه SM8450 اعلام نشده است. اما دور از انتظار نیست که تا اواخر امسال شاهد چنین اتفاقی باشیم.

 

کانسپت رندر میت ۵٠ پرو پلاس منتشر شد

 

بر اساس گزارشات، هواوی به دلیل کمبود تراشه‌های Kirin در سری P50، مجبور به استفاده از تراشه Snapdragon 888 شده است. بنابراین، در صورت عدم رفع مشکلات این کمپانی، به زودی تمام موجودی تراشه‌های Kirin تمام می‌شود و هواوی مجبور می‌شود تمام تراشه‌ها را از سوی کوالکام تأمین کند. علاوه بر این گفتتنی است که سری P50 با تراشه Snapdragon 888، موجودی خود را در اواخر سال جاری میلادی تکمیل می‌کند. از سوی دیگر، گزارش جدید منتشر شده از هواوی Mate 50، نشان می‌دهد که نه تنها این دستگاه، بلکه گوشی منعطف جدید هواوی نیز به تراشه Snapdragon تجهیز می‌شود.

این موضوع، به وضوح نشان می‌دهد که هواوی مجبور است تا تمام و کمال با کوالکام همکاری کند. در حال حاضر، هواوی تاریخ رونمایی از سری هواوی Mate 50 را به طور رسمی تأیید نکرده است. این موضوع، احتمالاً مشخص می‌کند که سری هواوی میت ۵٠ بعد از معرفی نسخه پلاس تراشه Snapdragon 898 معرفی می‌شود. بنابراین، نباید امسال منتظر سری پرچمداران جدید Mate هواوی باشیم. همچنین با توجه به محدودیت هواوی مبنی بر تهیه تجهیزات 5G، دور از انتظار نیست که نسخه 4G تراشه Snapdragon 898 نیز معرفی شود!

نظر شما در مورد Huawei Mate 50 و تراشه‌های خانواده Snapdragon 898 چیست؟ آیا هواوی می‌تواند مجدداً به اوج خود بازگردد؟ همکاری کوالکام و هواوی را چطور می‌نگرید؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

مگه هواوی تحریم نیست؟ پس چجوری از کوآلکام داره پردازنده میگیره؟

داداش میتونه تراشه 4G بگیره 5G رو تحریمه.

persepolis

تحریم مربوط به هر چی 5g است
اسنپ 4 g مشکلی نداره

ali karimi

سلام، خب خداروشکر خبر خیلی خوبیه،هواوی میت 50 با تراشه های اسنپ عالی میشه مثل p50، ولی خب یکی از بدی ها که خیلی مهمم هستش 5جی نبودن تراشه ها هستش، خب دیگه الان دوره 5جی هستش و گوشیها همشون باید 5جی بشن الخصوص گوشبهای بالارده و پرچمدار مثل همین میت 50،انشاله این سری گوشیهای میت 50 با چیپ 5جی باشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️