حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ادامه همکاری کوالکام و هواوی با وجود تحریم‌های جدید آمریکا امکان‌پذیر است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کوالکام، هواوی

هواوی چندین و چند سال است که به خاطر شرایط خاصی که در بازار جهانی داشت، تحت تحریم شدید ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. در جدیدترین تحریم‌های وضع شده، به نظر می‌رسد اوضاع برای هواوی وخیم‌تر خواهد شد. اما گویا با این حال، ادامه همکاری کوالکام و هواوی با وجود تحریم‌های جدید آمریکا امکان‌پذیر است. با ترنجی همراه باشید.

ادامه همکاری کوالکام و هواوی و استفاده این شرکت از تراشه‌های آمریکایی

مدتی پیش، در ترنجی به شما درباره افزایش تحریم هواوی توسط آمریکا با هدف ممنوعیت دستیابی به تراشه‌های 4G و Wi-Fi 6 گفتیم. در این گزارش ادعا شده است که ایالات متحده تمام مجوزهای اعمال شده توسط شرکت‌ها را بسته است تا دیگر نتواند با هواوی تجارت کنند. بر اساس گزارش‌ها، این تصمیم بر عرضه تراشه‌های مبتنی بر فناوری‌های کوالکام به هواوی نیز تاثیر گذاشته است. اما کوالکام گفته است که هنوز هم می‌تواند تراشه‌های اسنپدراگون خود را به هواوی ارسال کند.

از سوی دیگر، کوالکام تلاش کرده است تا همه چیز را در این مورد شفاف‌تر کند. این شرکت می‌گوید تحریم‌های جدید دولت آمریکا، بر عرضه محصولات این شرکت به هواوی تاثیری ندارد. الکس راجرز، رئیس شرکت Qualcomm Technology Licensing (QTL) و امور جهانی آن، اعلامیه مذکور را منتشر کرده است. او این اظهارات را در جریان گزارش سود سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیان کرده است. به گفته راجرز، تغییرات اخیر در تحریم‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده برای کوالکام بی اثر مانده است. بنابراین، این شرکت هیچ تاثیر قابل توجهی از تغییرات جدید بر روی محصولات ارسالی خود به هواوی نمی‌بیند.

ادامه همکاری کوالکام و هواوی

الکس راجرز می‌گوید که فکر نمی‌کند عادلانه باشد که این خبر را به‌عنوان آخرین محدودیت‌های هواوی توصیف کنیم. آنچه که ما در گزارش‌های خبری خود دیده‌ایم، تاثیری که قرار است بر صدور مجوزهای جدید داشته باشد را در نظر نمی‌گیرد و ما از خود بروز مشکل در تجارت خود با هواوی چیزی نشنیده‌ایم. وی پیش‌تر با ارائه توضیحات بیشتر، گفته بود که کوالکام مدتی است مجوز تجارت با هواوی را دارد. این مجوز به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تراشه‌های 4G و تراشه‌های وای فای را برای هواوی تولید و عرضه کنند. ایالات متحده پس از تایید این مجوز که این تراشه‌ها هیچ گونه تهدیدی برای امنیت ملی ندارند، أن اجازه آن را صادر کرد.

راجرز همچنین در این زمینه گفته است که این مجوز برای چند سال معتبر خواهد بود و بنابراین در محدوده این مجوز، تحریم‌های جدید تاثیری ندارند. این خبر مطمئنا برای هواوی و طرفداران آن در سراسر جهان یک موضوع خوشحال‌ کننده است. دلیل آن هم این است که خبر جدید، گزارش‌های قبلی که ادعا می‌کردند دولت ایالات متحده با ممنوع کردن عرضه تراشه‌های 4G، تراشه‌های Wi-Fi 6 و Wi-Fi 7 و همچنین تراشه‌های هوش مصنوعی، ممنوعیت خود را بر هواوی تشدید کرده است، را بی اثر می‌کند.

ادامه همکاری کوالکام و هواوی

به گفته GizChina، از سوی دیگر، هواوی امسال گوشی‌های پرچمدار با تراشه‌های اسنپدراگون ساخت کوالکام را عرضه می‌کند. هواوی قصد دارد سه سری دستگاه پرچمدار جدید را در سال جاری عرضه کند. این مدل‌ها شامل سری هواوی P60، سری میت ۶۰ و همچنین آخرین گوشی تاشو هواوی یعنی میت ایکس ۳ است. همه این گوشی‌های هوشمند از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد.

در حال حاضر، بهترین کاری که هواوی می‌تواند انجام دهد تا در گوشه رینگ قرار نگیرد، ذخیره کردن مقدار بسیار زیادی از تراشه‌های کوالکام است. البته ذخیره فعلی این شرکت برای تامین تمام گوشی‌های هوشمندی که قرار است در سال ۲۰۲۳ عرضه شوند، کافی است. همانطور که اکنون اوضاع پیش می‌رود، کوالکام همچنان مجوز ارسال تراشه به هواوی را دارد. نظر شما کاربران ترنجی در این زمینه چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان