حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی با قیمت کم‌تر از ١٠٠ دلار رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، شیائومی

شیائومی یکی از نوآورترین برندها در زمینه سیستم شارژ گوشی‌های هوشمند و حتی تبلت‌ها است. این کمپانی، فناوری‌های اختصاصی زیادی را از شارژرهای خود رونمایی کرده است. نام پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین فناوری کنونی شیائومی برای شارژ پر سرعت گوشی‌های هوشمند، HyperCharge نام دارد. شارژرهای دارای فناوری HyperCharge شیائومی هنوز عرضه نشده‌اند. در عوض، به تازگی از شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی رونمایی شده است.

شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی با قیمت مناسبی رونمایی شد

شیائومی در آخرین نوآوری‌های خود، از فناوری شارژرهای پر سرعت خود با نام HyperCharge رونمایی کرد. این سری، دارای شارژر سیمی ٢٠٠ واتی و شارژر بی سیم ١٢٠ واتی است. با این وجود، همچنان این شارژرها به صورت انبوه تولید نشده‌اند و شیائومی امسال به صورت عمومی از آن‌ها استفاده نخواهد کرد.

 

شارژر سیمی ٢٠٠ واتی شیائومی و شارژر بی سیم ١٢٠ واتی این کمپانی رونمایی شدند

 

به نقل از Gizmochina، کمپانی چینی شیائومی بی سر و صدا از شارژر بی سیم جدید خود با توان ١٠٠ وات رونمایی کرده است. این شارژر، در حال حاضر تنها در کشور چین قابل دسترسی است. نام این شارژر ١٠٠ واتی بی سیم تازه وارد، Mi 100W است. این شارژر، در واقع یک نسخه تقویت شده از شارژر بی سیم ٨٠ واتی شیائومی محسوب می‌شود. این شارژر نیز مدتی پیش توسط شیائومی رونمایی شده بود و توانسته بود رکوردها را جابه‌جا کند. به همین صورت، شیائومی اکنون یک فناوری جدیدتر را به اشتراک گذاشته است. اما اجازه دهید تا دقیق‌تر به موارد ارائه شده توسط شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی نگاهی بیاندازیم.

شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی

مشخصات این شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی که Mi 100W نام دارد، تقریباً مشابه همان شارژر بی سیم ٨٠ واتی قدیمی شیائومی است. بنابراین، نمی‌توان گفت که شیائومی نوآوری خارق العاده‌ای را با رونمایی از این شارژر انجام داده است. تنها تفاوت‌های مورد توجه بین این دو نسل شارژر، در سرعت شارژ، رنگ بندی و لایه ایمنی شارژ خلاصه می‌شوند. شارژرهای بی سیم ٨٠ و ١٠٠ واتی شیائومی از نظر طراحی مشابه هستند. خوشبختانه می‌توان گوشی را برای شارژر شدن در جهت عمودی یا افقی بر روی هر دو شارژر قرار داد. همچنین مدل ١٠٠ واتی شارژر بی سیم شیائومی در رنگ مشکی با رگه‌هایی از رنگ طلایی عرضه می‌شود. مدل قدیمی، دارای رنگ سفید با رگه‌های نقره‌ای رنگ بود.

 

شارژر وایرلس ۸۰ وات شیائومی باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری را در ۱۹ دقیقه کاملا شارژ می کند

 

همان طور که از نام شارژرهای شیائومی مشخص شده است، حداکثر توان خروجی شارژر بی سیم Mi 100W، برابر با ١٠٠ وات است. موضوع جالب، این است که شارژر بی سیم جدید شیائومی مانند شارژر ١٢٠ واتی بی سیم این کمپانی، دارای کابل USB 6A هستند. این کابل، در جعبه Mi 100W موجود می‌باشد. موضوع جالب، در جایی است که هیچ کدام از محصولات شیائومی نمی‌توانند با این نرخ به صورت بی سیم شارژ شوند! اما دیگر چه تفاوت‌هایی میان شارژر بی سیم ١٠٠ واتی و ٨٠ واتی شیائومی وجود دارد؟

گفتنی است که این دو شارژر بی سیم، در بخش مدل نامبر دارای متفاوتی نیز هستند. مدل نامبر شارژر ١٠٠ واتی بی سیم این کمپانی، MDY-13-EL است. در همین حین، شارژر بی سیم Mi 80W دارای مدل نامبر MDY-13-ED است. مدل قبلی Mi 100W، دارای لایه‌های محافظتی مختلفی بود. از جمله این لایه‌های محافظتی، می‌توان به حفاظت از ورود جریان بیش از حد، حفاظت از ولتاژ بیش از حد یا افت ولتاژ بیش از حد، حفاظت از تولید حرارت بیش از حد، تشخیص جسم خارجی و حفاظت الکترو استاتیک اشاره کرد.

درست مانند مدل قبلی Mi 100W، این شارژر نیز از دو سیم پیچ و فن پویا استفاده می‌کند. این فن پویا، سبب می‌شود که شارژ بی سیم در صورت لزوم بی سر و صدا انجام شود. شایان ذکر است که این شارژر بی سیم جدید شیائومی نیز دارای استاندارد Qi می‌باشد. بنابراین، می‌توان از این شارژر بی سیم برای شارژ کردن تقریباً هر محصولی با این استاندارد بهره گرفت. با این وجود، تنها سه گوشی شیائومی می ١١ اولترا، می ١١ پرو و می میکس ۴ می‌توانند از قابلیت شارژ بی سیم فوق سریع این شارژر برخوردار شوند! بر اساس ادعای رسمی شیائومی، شیائومی می میکس ۴ با باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ بی سیم با توان ۵٠ واتی می‌تواند با استفاده از Mi 100W در تنها ٢٨ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

جزئیات دقیقی از قیمت و دسترسی این شارژر بی سیم جدید شیائومی در بازار جهانی منتشر نشده است. اما در بازار چین، این شارژر بی سیم تازه وارد با قیمت ۵٩٩ یوان (معادل ٩٢ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد. آغاز فروش این شارژر بی سیم ١٠٠ واتی شیائومی، از تاریخ ٢۵ مرداد صورت خواهد گرفت.

نظر شما در مورد شارژر Mi 100W چیست؟ آیا نیازی به معرفی شارژرهایی با این توان می‌باشد؟ رویکرد کدام کمپانی در بخش شارژرها صحیح‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

بشخصه فکر میکنم فلسفه شارژرهای بی‌سیم با ورد شارژرهای سوپرفست یه مقداری تزلزل پیدا کرده و اون هیجان گذشته رو نداره.
در آینده بسیار نزدیک امکان شارژ باتری‌هایی با ظرفیت بیشتر از 6000 میلی آمپر در کمتر از 10 دقیقه فراهم میشه و این عملا این معنی رو میده که دغدغه شارژدهی تلفن‌های همراه بالاخره بعد از یک دهه به فراموشی سپرده میشه.
البته قصد ندارم مزایای شارژر بی‌سیم رو زیر سوال ببرم؛ چرا که اگر شرایطش پیش بیاد خودم هم استفاده میکنم ولی عرضم اینه این فناوری فست‌شارژ خیلی از خلأها رو پر کرد خداروشکر
فکر میکنم بازه زمانی 2024 – 2025، سال‌های بسیار امیدوارکننده‌ و درخشانی برای فناوری باتری و ذخیره جریان در دنیا باشه

david2arc

البته به نظر من بی سیم با با سیمش خیلی مهم نیست
مهم همون سرعت شارژه که واقعن کار رو راحت کرده و دیگه مثل گذشته مشکل جدی کمبود باتری نداریم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️