حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سبک طراحی جدید ویجت شیائومی MIUI را با زبان طراحی iOS ببینید!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | آپدیت، اخبار، شیائومی

شیائومی همچنان از نسل جدید رابط کاربری MIUI خود رونمایی نکرده است. بلکه ما در مراسم سه روز قبل شیائومی، تنها شاهد رونمایی از نسخه بهبود یافته MIUI 12.5 در کنار رابط کاربری MIUI For Pad برای تبلت‌ها بودیم. اما این پایان ماجرا نیست. چرا که شیائومی در حال تست سبک طراحی جدید ویجت MIUI است. ما ممکن است که چنین طراحی را در MIUI 13 نیز شاهد باشیم. اما آیا این ویجت‌ها واقعاً سبک طراحی جدید دارند؟

سبک طراحی جدید ویجت شیائومی MIUI را ببینید!

سبک طراحی جدید ویجت MIUI 12.5 Enhanced

شیائومی در حال حاضر طراحی برخی از بخش‌های کلیدی رابط کاربری خود را به روزرسانی کرده است. به عنوان مثال، ما در ترنجی دیدیم که برنامه مدیریت فایل MIUI ظاهر جدیدی را برای نسل بعدی MIUI به خود گرفته است.

 

طراحی MIUI 13 را در سبک و سیاق برنامه مدیریت فایل جدید شیائومی ببینید!

 

به گزارش Gizmochina، در رویداد رونمایی از Mi Mix 4 شاهد رونمایی از نسل جدید رابط کاربری MIUI نبودیم. اما MIUI 12.5 Enhanced به جای آن معرفی شد و در عوض هیچ ویژگی به جز بهبود عملکرد را ارائه نمی‌دهد. اما اکنون، به نظر می‌رسد که شیائومی کم کم می‌خواهد ظاهر MIUI 13 را به کاربران خود نشان دهد. بر همین اساس، سبک طراحی جدید ویجت MIUI مورد توجه قرار گرفته است. این ویجت‌ها، شباهت بی بدیلی به ویجت‌های iOS دارند.

گفته می‌شود که شیائومی در حال تست یک سری از ویجت‌های جدید در رابط کاربری خود است. این سیستم ویجت‌های جدید شیائومی، ظاهراً از سیستم عامل iOS الهام گرفته شده‌اند. نسخه بتا برنامه Vault و گالری MIUI نیز از این قاعده مستثنی نیستند. توجه داشته باشید که امکان نصب این نسخه‌های بتا از برنامه‌های سیستمی شیائومی، تنها در رام چین و دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل اندروید ١١ میسر می‌باشد. همچنین به نظر می‌رسد که این ویژگی، مربوط به MIUI 12.5 Enhanced می‌باشد. بنابراین، این رابط کاربری تنها بر روی بهبود عملکرد متمرکز نیست. هر چند ممکن است شاهد نصب این نسخه‌ها بر روی گوشی‌هایی با رابط کاربری قدیمی‌تر نیز باشیم. چرا که کاربران دارای MIUI 12.5 توانسته‌اند این ویژگی‌ها را تجربه کنند. با این حال، آن‌ها باید در برنامه آزمایش بتا نیز شرکت کنند. ثبت نام این برنامه، تا حدود ٢ هفته دیگر به پایان خواهد رسید.

سبک طراحی جدید ویجت MIUI

سبک طراحی جدید ویجت MIUI

بر اساس اعلام کاربران، سایز ویجت‌های جدید MIUI اکنون تغییر پذیری بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده است. به طوری که آن‌ها می‌توانند اندازه ویجت‌ها را به صورت ٢×۲، ٢×۴، ۴×۴ و ٢×٣ شخصی سازی کنند. یک لیست از ویجت‌های جدید نیز به این نسخه از MIUI نیز اضافه شده است. این لیست، طیف جدیدی از ویجت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین ویجت‌های سیستمی جدیدی معرفی شده‌اند.

طبق گفته شیائومی، سیستم ویجت جدید MIUI از ١٧ آگست تا ٢٠ اکتبر به صورت عمومی تست خواهد شد. بنابراین، اگر کاربر رام‌های غیر از چین MIUI هستید می‌بایست ماه‌ها صبر کنید تا رنگ این سیستم ویجت را ببینید! البته ممکن است این بتا به صورت جهانی نیز ارائه شود. اما احتمال آن چندان زیاد نیست. جالب است که بدانید ویجت‌های iOS، از iOS 14 به صورت قابل توجهی گسترش پیدا کردند و بهبود یافتند. از سوی دیگر، سیستم عامل اندروید ١٢ دارای ویجت‌های تغییر یافته و پیشرفته‌تر است.

نظر شما در مورد سبک طراحی جدید ویجت MIUI چیست؟ آیا آن را می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که طراحان MIUI از iOS الگو برداری کرده‌اند یا این شباهت تصادفی است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

طراحی متریال فلتشو دوست دارم… خصوصاً نرم بودن سایه ها… شاید برای بعضی این تقلید ها ناراحت کننده باشه اما من دوست دارم که امکانات خوب همه برند ها رو سریعاً برمیداره… اگر تو miui 13 باشه که احتمالا آخر تابستون یا پاییز میاد گوشیمو آنلاک و رام چین میزنم…

ali.reza.9821

خیلی عالیه شبیه هارمونی هواوی و iOS اپل شده… البته اینکه شیائومی ویژگی های خوب بقیه رو با تغییرات کم و زیاد بکار میبره کار خوبیه و بنظرم برای مشتری هاش خیلی خوبه

Mahdi

خوبه خوشگل شده خوشم اومد☺️☺️
باگ هاش اگه کم کرده باشه دیگه مشتیه

V800B

خخخخ 😂
یعنی خودشون از خودشون خجالت نمیکشن بابا یکم نبوغ
یکم خلاقیت😂

AŁɪ

کاش اپل هم یکم از نبوغ و ویژگی های مثبت اندرویدی ها ، نسخه برداری میکرد .🙂

Mohammadr

اپل چیزی نمیگه و تو دنیای تکنولوژی این الهام ها عادی شده ولی… (10 سال پیش بود امثال تو سر کپی و فلان تو همه سایتا خودشونو تیکه پاره میکردن)
تو رو خدا یکم بزرگ شین…
+
“صحبت علی”

rad 007

برنامه آلبوم و حتی مدیریت فایل شیاعومی یک ریال هم نمی ارزه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️