حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ رسما معرفی شدند: WearOS 3 با طعم OneUI

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | ساعت هوشمند، سامسونگ

پیش از این شاهد معرفی دو گوشی هوشمند تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ و همچنین گلکسی بادز ۲ این شرکت بودیم. اوایل سال جاری سامسونگ و گوگل در Google I/O خبر از همکاری بر روی سیستم‌عامل جدید ساعت‌های هوشمند دادند. حال WearOS 3 امروز به‌طور رسمی در سری گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است که برپایه پوسته OneUI این شرکت نیز می‌باشد.

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

Wear OS دراینجا بخش مهمی از داستان را ایفا می‌کند؛ چراکه با تجربه “One UI Watch” سامسونگ، پوسته سفارشی از نظر بصری بسیار شبیه به Android در گوشی‌های هوشمند Galaxy این شرکت خواهد بود. اما ویژگی‌هایی مانند نصب خودکار برنامه، همگام سازی Do Not Disturb، زنگ هشدارها و موارد دیگر را از طریق سیستم‌عامل گوگل به‌ارمغان می‌آورد.

سامسونگ همچنین به برنامه‌های گوگل مانند Maps و برنامه‌های شخص ثالث مانند Spotify ،Lifesum و Calm به‌عنوان نکات برجسته در WearOS جدید اشاره می‌کند. در مورد برنامه‌های سامسونگ نیز، ما کماکان Bixby ،Samsung Pay ،SmartThings و سایر موارد را به‌صورت از پیش نصب شده داریم. سامسونگ همچنین چندین واچ فیس مختلف را برای این دو ساعت هوشمند خود به‌صورت پیش‌فرض درنظر گرفته است.

در مجموع طراحی این ساعت‌ها تفاوت چندانی با ساعت‌های هوشمند قبلی سامسونگ ندارد. قاب گردان در نسخه کلاسیک به‌عنوان ناوبری فیزیکی برای تکمیل صفحه لمسی عمل می‌کند و دو دکمه در کنار ساعت برای کارهایی مانند روشن کردن صفحه، بازگشت به عقب و عملکرد میانبر برنامه‌ها در دسترس هستند.

رابط کاربری گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

رابط کاربری گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

یکی از پیشرفت‌های مهم سامسونگ در سخت افزار اما، سنسور سلامتی جدید است. “BioActive” سنسورهای ضربان قلب نوری، قلب الکتریکی و تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک را در یک ساعت هوشمند ترکیب کرده تا فضا را ذخیره کند. این به کاربران امکان می‌دهد تا ضربان قلب و سطح SpO2 خود را ردیابی کرده، نوار قلب خود را چک کنند و فشار خون خود را نیز اندازه‌گیری نمایند. سامسونگ همچنین یک ویژگی جدید “ترکیب بدن” اضافه کرده که می‌تواند اندازه‌گیری‌هایی مانند توده عضلانی اسکلتی، میزان متابولیسم پایه، درصد آب بدن و درصد چربی بدن را در کاربران بالای 20 سال ثبت کند.

راجع‌به مشخصات داخلی سری گلکسی واچ ۴ سامسونگ نیز، این ساعت‌های هوشمند با تراشه جدید 5 نانومتری Exynos W920 به‌همراه 1.5 گیگابایت حافظه رم عرضه می‌شوند. این مورد باید عملکرد بسیار بهتری را در مقایسه با سایر ساعت‌های با WearOS تضمین کند، حتی اگر گلکسی واچ 3 را نیز در نظر بگیرید. سامسونگ می‌گوید پردازش این ساعت تا 20 درصد سریعتر و قدرت گرافیکی آن نیز 10 برابر قوی‌تر شده است. 16 گیگابایت حافظه داخلی نیز باید فضای کافی برای برنامه‌ها و موسیقی شما ایفا کند. از آنجا که سیستم‌عامل این ساعت Wear OS می‌باشد، می‌توانید از آنها با هر تلفن اندرویدی دارای نسخه اندروید ۶ یا بالاتر و یا حداقل 1.5 گیگابایت حافظه رم استفاده کنید. با این حال  برخی از ویژگی‌های خاص تنها با اتصال به گوشی گلکسی سامسونگ محقق می‌شود.

قدرت پردازشی سری گلکسی واچ ۴

قدرت پردازشی سری گلکسی واچ ۴

در مورد عمر باتری، سامسونگ می‌گوید که با یک بار شارژ می‌توانید تا حداکثر 40 ساعت استفاده عمومی را از این سری انتظار داشته باشید . همچنین با ۳۰ دقیقه شارژ کردن آنها می‌توانید تا ۱۰ ساعت فعالیت مفید از این ساعت‌ها استفاده کنید. متاسفانه سامسونگ اشاره نکرده است که آیا این برآورد عمر باتری با قابلیت نمایشگر همیشه روشن آن است یا خیر.

فروش سری گلکسی واچ 4 سامسونگ از ۵ مرداد ۱۴۰۰ انجام خواهد شد اما پیش‌فروش آن از امروز آغاز می‌شود. برای پیش‌خرید هر کدام از این ساعت‌ها، 50 دلار اعتبار سامسونگ دریافت می‌کنید. قیمت Galaxy Watch 4 از ۲۴۹ دلار شروع شده و در اندازه 40 میلی‌متری و در رنگ‌های مشکی، صورتی، طلایی و نقره‌ای در دسترس می‌باشد. مدل 44 میلی‌متری نیز در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز موجود است. قیمت مدل‌های LTE از 299 دلار آغاز می‌شود.

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک سامسونگ

در همین حال، Galaxy Watch 4 Classic با قیمت 349 دلار و 399 دلار برای مدل پایه و LTE شروع می‌شود. هر دو نسخه 42 و 46 میلی‌متری این ساعت نیز تنها در رنگ مشکی و نقره‌ای به فروش می‌رسند. تمامی مدل‌های فوق دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و گردوغبار 5ATM/IP68، دوام MIL-STD-810G و “شارژ بی‌سیم مبتنی‌بر WPC” هستند.

نظر شما راجع‌به ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ با نام گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک که از WearOS 3 با طعم OneUI استفاده می‌کنند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

پاشنه آشیل ساعت های سامسونگ باتریشه، خیلی پا خوردم از این باتری. ولی ظاهر gear s3 frontier خیل بهتره ، باتریش بهتر بود عوضش نمیکردم

Sarnevesht

واقعا ساعت خیلی خوبیه
امکاناتش عالیه
اما با قیافه حال نمیکنم😕🤦‍♀️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی