حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Exynos W920 برای نسل بعدی گجت‌های پوشیدنی سامسونگ معرفی شد

سامسونگ در کنار حوزه گوشی‌های هوشمند، محبوبیت زیادی در بخش گجت‌های پوشیدنی دارد. به همین صورت، این کمپانی محصولات نسبتاً متنوعی را در این بخش عرضه می‌کند. ساعت‌های هوشمند سامسونگ از این قضیه نیز مستثنی نیستند. امروز سامسونگ رسماً از تراشه جدید خود رونمایی کرده است. این تراشه که Exynos W920 نام دارد، مخصوص گجت‌های پوشیدنی است.

تراشه Exynos W920 سامسونگ به صورت رسمی رونمایی شد

مدتی پیش بود که برای اولین بار در مورد Exynos W920 صحبت کردیم. این تراشه، ظاهراً قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسل قبل خود دارد. اما اجازه دهید تا به مشخصات این تراشه بپردازیم تا ببینیم که این امر واقعیت دارد یا خیر.

 

تراشه Exynos W920، قلب تپنده ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 خواهد بود

 

بر اساس گزارشی از Gizmochina، سامسونگ در آستانه رونمایی از سری محصولات جدید خود در مراسم آنپکد ٢٠ مرداد، امروز رسماً از تراشه جدید خود برای گجت‌های پوشیدنی رونمایی کرده است. نام این تراشه، همان Exynos W920 است. در واقع Exynos W920، جایگزین تراشه Exynos 9110 می‌باشد. تراشه قبلی سامسونگ برای این گجت‌ها، حدود ٣ سال پیش رونمایی شده بود. اما این بار، تراشه جدید سامسونگ برای اولین بار در دو ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic به کار گرفته می‌شود.

در نهایت، به جزئیات این تراشه می‌رسیم. Exynos W920 با استفاده از لیتوگرافی ۵ نانومتری ماوراء بنفش سامسونگ تولید شده است. این تراشه، مجهز به دو هسته پردازشی Cortex-A55 به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 می‌باشد. بر اساس اظهارات سامسونگ، تراشه جدید این کمپانی نسبت به نسل قبل خود تا ٢٠ درصد در بخش قدرت پردازشگر پیشرفت داشته است. اما این تمام ماجرا نیست. چرا که عملکرد این تراشه در بخش گرافیکی، تا ١٠ برابر بهتر شده است! این تراشه، دارای بسته بندی نوع FO-PLP می‌باشد. این نوع بسته بندی، به تولید کنندگان اجازه می‌دهد تا باتری‌های بزرگ‌تری را در محصولات خود به کار ببرند و از سوی دیگر، طرح‌های ظریف‌تری را برای محصولات خود استفاده کنند.

رونمایی از چیپست Exynos W920 برای گجت‌های پوشیدنی

رونمایی از چیپست Exynos W920 برای گجت‌های پوشیدنی

از آن جایی که Exynos W920 یک تراشه با بخش‌های یکپارچه است، هنوز مشخصات جذاب دیگری از آن باقی مانده است. نوع حافظه رم این تراشه، LPDDR4 است. گفتنی است که تراشه Exynos W920 از نمایشگری با حداکثر وضوح ٩۶٠×۵۴٠ پشتیبانی می‌کند. همچنین یک هسته از نوع Cortex-M55 در این تراشه موجود است. به لطف این هسته، مصرف ویژگی نمایشگر همیشه روشن و بخش‌های دیگر ساعت هوشمند شما بیش از پیش کاهش می‌یابد. در بخش ارتباطات، مواردی مانند بلوتوث نسخه ۵.٠، وای فای، اینترنت 4G LTE و GPS توسط Exynos W920 پشتیبانی می‌شوند.

گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک، اولین محصولات مجهز به این تراشه هستند. اما جدا از این، آن‌ها اولین ساعت‌های هوشمند مجهز به پلتفرم WearOS 3.0 هستند. این پلتفرم ساعت‌های هوشمند، با همکاری سامسونگ و گوگل توسعه یافته است. اطلاعات بیشتر محصولات جدید سامسونگ، به زودی در مراسم آنپکد اعلام می‌شود.

 

لیست مشخصات کامل ساعت هوشمند Galaxy Watch 4 سامسونگ ارایه شد

 

نظر شما در مورد تراشه Exynos W920 چیست؟ آیا فکر می‌کنید که قدرت این تراشه برای ساعت‌های هوشمند کفایت کند؟ کدام ویژگی Exynos W920 برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️