حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین آیفون ۱۳ پرو با قابلیت فیلمبرداری پرتره و ضبط ویدیوی ProRes ارائه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

ما حدود یک ماه دیگر تا معرفی سری جدید پرچمداران اپل برای سال 2021، که به‌احتمال فراوان آیفون ۱۳ نام خواهند گرفت، فاصله داریم. درحالی‌که انتظار می‌رود غیر از کوچک‌تر شدن سایز بریدگی نمایشگر، شاهد تغییر اساسی دیگری در سبک طراحی گوشی‌های امسال شرکت ساکن کوپرتینو نباشیم؛ با این حال، گزارش اخیر بلومبرگ ادعا می‌کند که اپل تمرکز زیادی بر روی قابلیت‌های دوربین مدل‌های بالارده‌تر یعنی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس خواهد داشت.

ویژگی‌های دوربین آیفون ۱۳ پرو

بلومبرگ به‌طور خاص به افزودن حالت پرتره هنگام فیلمبرداری با آیفون ۱۳ پرو اشاره می‌کند که جلوه محو کننده مصنوعی اپل را فراتر از عکاسی ثابت گسترش می‌دهد. حالت پرتره برای اولین بار با دوربین دوگانه iPhone 7 Plus در سال 2016 ارائه شد.

در اوایل سال جاری، Max Weinbach نیز اعلام کرده بود که حالت پرتره آیفون 13 از الگوریتم‌های جدیدی استفاده می‌کند که شامل داده‌های اسکنر LiDAR و همچنین خروجی ویدئو می‌باشد.

این گزارش همچنین اضافه می‌کند که نسخه‌های پرو سری آیفون ۱۳ همچنین می‌توانند برای اولین بار ویدیوی ProRes ضبط کنند و خروجی با کیفیت بالاتر را برای متخصصان خلاق ارائه دهند. فرمت Apple ProRes بیش از یک دهه پیش توسط اپل توسعه یافت و اکنون از رزولوشن 8K پشتیبانی می‌کند. Final Cut Pro برای مدیریت کارآمد و ویرایش محتوای ProRes کدگذاری شده است و به‌طور گسترده‌ای در صنعت فیلمبرداری حرفه‌ای برای ارائه پروژه‌های نهایی ارائه می‌شود.

دوربین آیفون ۱۳ پرو

دوربین آیفون ۱۳ پرو

سایر قابلیت‌های احتمالی سری آیفون ۱۳

در مورد قابلیت‌های عکسبرداری، گفته می‌شود که اپل از سیستم جدید “فیلترها” برای بهبود بازتولید رنگ عکس استفاده می‌کند. براساس گزارش بلومبرگ، برخلاف فیلترهای موجود در برنامه دوربین، نسخه‌های جدید هوشمندتر خواهند بود و “دقیقاً تغییرات را در اشیاء و افرادی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، اعمال خواهد کرد“. به‌احتمال زیاد پردازنده سیگنال تصویر ارتقا یافته در تراشه سفارشی آینده اپل با نام Apple A15، به بهبود این مورد کمک شایانی خواهد کرد.

طبق انتظارات، آیفون ۱۳ در همان چهار اندازه نمایشگر سری آیفون ۱۲ عرضه خواهد شد که شامل نسخه کوچک 5.4 اینچی، استاندارد 6.1 اینچی و بزرگتر 6.7 اینچی خواهد بود.

در گزارش امروز بلومبرگ به‌طور قطعی مشخص نشده است که آیا این تلفن‌ها دارای نمایشگر ProMotion با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستند یا خیر، اما اشاره شده است که “فناوری نمایشگر جدیدی وجود دارد که می‌تواند نرخ نوسازی سریعتر را برای پیمایش روان‌تر فراهم کند.” شایعات دیگر اذعان می‌داشتند که صفحه‌نمایش ProMotion محنصر به دو مدل پیشرفته‌تر “Pro” خواهد بود.

همچنین پیش از این و از روی رندرهای فاش شده از این سری، دانستیم که باتوجه به افزایش ابعاد قاب دوربین‌های هر دو نسخه عادی و پرو، به‌احتمال زیاد امسال شاهد استفاده از لنز دوربین‌های کارآمدتر نسبت به نمونه‌های پیشین آیفون خواهیم بود.

درحال‌حاضر انتظار می‌رود سری آیفون ۱۳ در اوایل ماه سپتامبر(شهریور) معرفی شده و در انتهای همان ماه نیز به‌صورت جهانی عرضه شود.

آیفون ۱۳ پرو اپل در رنگ مشکی ذغالی و با ویژگی جدید دوربین ردیاب شی عرضه خواهد شد

نظر شما راجع‌به ویژگی‌های دوربین سری آیفون ۱۳ پرو شامل قابلیت فیلمبرداری پرتره به‌صورت حرفه‌ای و همچنین ضبط ویدیوی ProRes با کیفیت بالاتر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali

یادش بخیر من رو میت 20 اولین بار فیلم برداری پرتره رو تجربه کردم🥴

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی