حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل از تراشه ۳ نانومتری در آیفون‌ها و مک‌های ۲۰۲۲ خود استفاده خواهد کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده توسط DigiTimes، به‌تازگی ادعایی مطرح شده مبنی‌بر اینکه اپل ممکن است در آیفون‌ها و کامپیوترهای مک متعلق به سال آینده خود از تراشه‌هایی براساس فرایند ۳ نانومتر استفاده کند؛ چراکه TSMC، به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی تراشه این شرکت، قصد دارد تولید نیمه گسترده چیپ‌های 3 نانومتری خود را که برای اپل درنظر گرفته است، در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

تراشه ۳ نانومتری اپل

پیش‌نمایش گزارشی که قرار است به‌زودی منتشر شود، به شرح زیر می‌باشد:

“به گفته منابع صنعتی، TSMC در تلاش است تا فناوری ۳ نانومتری خود را در نیمه دوم سال 2022 برای دستگاه‌های اپل، شامل آیفون‌ها و یا کامپیوترهای مک تولید کند.”

در اوایل ماه ژوئن، TSMC درحال افزایش ظرفیت تولید تراشه‌های ۳ نانومتری خود بود، اما DigiTimes در آن زمان از ذکر نام اپل به‌عنوان ذی‌نفع اولیه احتمالی این فرآیند خودداری کرد. گزارش امروز به‌طور مستقیم به این معنی است که تنها دو سال پس از رونمایی از تراشه‌های مبتنی بر فرآیند ۵ نانومتری، اپل ممکن است برنامه مهاجرت به نمونه‌های سریع‌تر و کارآمدتر ۳ نانومتری را داشته باشد.

تراشه ۳ نانومتری اپل

تراشه ۳ نانومتری اپل

گفته می‌شود که اپل پیش‌تر تمامی ظرفیت تولید TSMC برای تراشه‌های ۴ نانومتری را به‌منظور استفاده در سیلیکون اختصاصی خود رزرو کرده است. با این حال، در این گزارش هیچ اشاره‌ای به زمان‌بندی دقیق برای تاریخ عرضه کامپیوترهای Mac با تراشه ۴ نانومتری نشده است.

تراشه A14 Bionic، که ابتدا در آیپد ایر جدید معرفی و بعدها در سری آیفون ۱۲ مورد استفاده قرار گرفت، بر اساس فرایند ۵ نانومتری ساخته شده است. در مقایسه با فرایندهای قبلی، معماری کوچکتر باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری انرژی می‌شود. برای آیفون‌های امسال نیز، اپل از نسخه پیشرفته‌تر فرآیند 5 نانومتری استفاده خواهد کرد.

گزارش کامل فردا به‌احتمال زیاد جزئیات بیشتری در مورد برنامه اپل برای عرضه تراشه‌های تولید شده توسط فرایند 3 نانومتری ارائه می‌دهد. بنابراین در صورت ارائه اطلاعات با ارزش اهمیتی بیشتر، ما آن را برای شما پوشش خواهیم داد.

TSMC تولید تراشه ۳ نانومتری را از نیمه دوم ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد

درنهایت دیدگاه شما درباره استفاده اپل از فرایند تراشه ۳ نانومتری در آیفون‌ها و مک‌های سری ۲۰۲۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی