حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولویت سفارشات تراشه TSMC برای اپل به دلیل مشکلات کمبود تراشه فعلی

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

با وجود توانایی بالای توسعه و تولید چیپ توسط TSMC، این شرکت از مشکلات فعلی کمبود تراشه در امان نیست و باید در این راه فداکاری‌هایی بکند. یکی از این فداکاری‌ها، اولویت بندی شرکت‌هایی است که زودتر از بقیه چیپ‌های تولیدی این کمپانی را دریافت می‌کنند و طبق آخرین گزارشات، اتفاقاً اپل یکی از معدود مشتریان خوش شانس امسال است که اولویت سفارشات تراشه TSMC به آنها تعلق می‌گیرد.

اولویت سفارشات تراشه TSMC برای اپل

گزارش منتشر شده توسط DigiTimes بیان می‌کند که اپل، به همراه برخی دیگر از شرکای اصلی، برای سفارش تراشه جدید در اولویت قرار می‌گیرند. بعد از اپل، سازندگان کامپیوترها و سرور در ردیف بعدی قرار دارند. یکی از دلایل TSMC برای ترجیح اپل به دیگران، منابع گسترده آنها می‌باشد. با فروش میلیون‌ها آیفون و آیپد و به دنبال آن Mac با چیپ اختصاصی، این شرکت می‌تواند تعداد کافی تراشه از TSMC را سفارش کند که بدون شک به سود فصلی سازنده تراشه کمک شایانی خواهد کرد.

برتری اپل در بازارهای مختلف به آنها امکان می‌دهد تا هنگام دستیابی شرکت‌های ثالث به فناوری جدید، راحت‌تر با‌ آنها مذاکره کند. طبق گزارشات قبلی، غول مستقر در کوپرتینو نه تنها محموله‌های اولیه تراشه‌های 4 نانومتری، بلکه 3 نانومتری را نیز برای خود ثبت سفارش کرده است. گزارش شده است که TSMC برای تحویل سریع تراشه‌های 3 نانومتری به اپل، در حال تلاش فراوان است و این نشان می‌دهد که غول تایوانی قصد دارد در صورت ادامه کمبود تراشه در سال 2022 نیز، برای بدترین شرایط آماده شود.

اولویت سفارشات تراشه TSMC برای تولید اپل A15

اولویت سفارشات تراشه TSMC برای تولید اپل A15

همکاری مؤثر اپل و TSMC همچنین می‌تواند دلیلی بر این باشد که تراشه A15 Bionic جدیدی که انتظار می‌رود قدرت سری آیفون 13 را تأمین کند، به تولید انبوه رسیده است، که این ذهنیت را برای ما ایجاد می‌کند که سری جدید پرچمداران اپل، برخلاف شایعات گذشته، طبق برنامه‌ریزی قبلی معرفی و عرضه می‌شوند. اگر مشکل کمبود تراشه نبود، امکان داشت که کوالکام نیز سفارشات تراشه خود را به TSMC محول کند، اما تغییر شرایط باعث شده شرکت ساکن سن دیگو برای تولید تراشه اسنپدراگون ۸۹۵ خود، با سامسونگ شریک شود.

در حال حاضر، TSMC در حال آماده سازی فناوری جدید N5P خود است، که یک نسخه پیشرفته‌تر نسبت به فناوری 5 نانومتری فعلی می‌باشد. زمانی‌که این تکنولوژي جدید را در تراشه A15 Bionic ببینیم، انتظار می‌رود شاهد بهبود عملکرد و کارایی اندکی نسبت به نسل قبل باشیم.

با این حال، TSMC با سرمایه گذاری بالا در زمینه تولیدات تراشه، قصد دارد تا خود را به برنامه‌های قبلی شرکت برساند تا بتواند سفارشات سایر مشتریان از دست رفته دو سال اخیر را نیز، جبران کند.

اعتماد جهانی به TSMC می تواند ناامید کننده و فاجعه بار باشد

در نهایت نظر شما راجع به اولویت بندی سفارشات تراشه توسط TSMC و ارجحیت اپل در این لیست به دلایل ذکر شده چیست؟ به نظر شما این روند تا سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و یا به‌عنوان مثال باز هم باید شاهد ارائه تراشه جدید کوالکام با معماری سامسونگ باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

دوستان وقتی گوشیم رو میزنم شارژ و انگشتم رو روی فریم میکشم قشنگ شک الکتریکی حس میکنم حالت لرزش روی فریم رو حس میکنم…
شارژر متفاوت هم امتحان کردم گوشیم مشکل پیدا کرده؟😑🤕

AŁɪ

این دیگه چه مشکلیه 😐

V800B

داخل سوکت شارژ تمیز باشه و خشک(مهم)
محل کار و جای ک هستی عاری از رطوبت زیاد باشه
اگه تبدیل استفاده میکنی استاندارد استفاده کن
اگه فقط از یک پریز استفاده میکنی عوض کن
چک کن درست نشد ی بار بزار تا اخر گوشی خالی بشه جوری ک وسط کار خالی بشه
بعد بزن شارژ
اینا مواردی ک گفتم
احتمال دیگه هم هست ک یا مربوط ب محل شارژ یا باتری ک با جای دیگه اتصالی داره

ali_s

من دور ماژول دوربینم اینجور میشه بعضی وقتا

یه تبلت هم داشتم یه جا دیگش اینجور بود

ali_s

اشکال نداره اینجور باشه؟

V800B

مواردی ک بالا گفتم و البته شاید شما با مواردی سرکار دارید ک ایجاد الکتریسیته شدید دارن و بعد ایو وسط ما بین دوتا دست شما ی نقطه حالا دوربین پیش میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی