حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Xperia 5 III مشخص شد: بازدهی بالا در پخش ویدئو

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تست، سونی، عمر باتری

سونی در بخش عمر باتری گوشی‌های خود، پیش از این فناوری‌های نرم افزاری جذابی را ارائه کرده بود. به همین دلیل، گوشی‌های Xperia به دلیل این امکانات بیشتر شناخته شده‌اند. گوشی Xperia 5 III نیز یکی از برجسته‌ترین گوشی‌های حال حاضر سونی محسوب می‌شود. به همین ترتیب، عمر باتری Xperia 5 III به تازگی مشخص شده است. در ادامه، تست‌های بازدهی باتری و سرعت شارژ این گوشی را بررسی خواهیم کرد.

اکسپریا ۵ مارک ٣

سونی چند ماه پیش از گوشی جدید خود با نام Xperia 5 III رونمایی کرد. این گوشی، از مشخصات جذابی بهره می‌برد. لنز پریسکوپ تله فوتوی متغیر، مزیت جذابی بود که کم‌تر در دنیای موبایل دیده بودیم.

 

اکسپریا ۵ مارک ۳ رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸۸۸ ، نمایشگر ۱۲۰ هرتز و دوربین تله متغیر

 

حال مرجع Gsmarena مانند همیشه طی بررسی‌های خود، عمر باتری Xperia 5 III را نیز زیر ذره بین خود قرار داده است. این گوشی، یکی از دستگاه‌های قابل توجه بازار در بین نمایندگان سونی به شمار می‌رود. اما پیش از آن، بهتر است تا مشخصات Xperia 5 III را به طور دقیق‌تر مرور کنیم:

  1. – نمایشگر ۶.١ اینچی از نوع OLED با وضوح +Full HD، رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ
  2. – تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888
  3. – سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض
  4. – باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی
  5. – پشتیبانی از شارژر ٣٠ واتی

عمر باتری Xperia 5 III

نتیجه تست بازدهی باتری Xperia 5 III

نتیجه تست بازدهی باتری Xperia 5 III

همان طور که اطلاع دارید، باتری اکسپریا ۵ مارک ٣ ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. به همین دلیل، استفاده از تراشه Snapdragon 888 نمی‌تواند این گوشی را از مصرف انرژی بالا در امان نگه دارد. با این حال، شاهد کسب نتایج نسبتاً خوبی توسط نماینده سونی هستیم. در ابتدا، میزان بازدهی این گوشی در حالت استفاده ترکیبی حدود ١٠٠ ساعت است.

بنابراین، عمر باتری Xperia 5 III در بازه “عالی” قرار می‌گیرد. با برقراری تماس 3G، اکسپریا ۵ مارک ٣ تا ٢۴ ساعت روشن می‌ماند. از سوی دیگر، این گوشی با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی، حدود ١٢:۴٠ ساعت در بخش وب گردی دوام می‌آورد. در نهایت، میزان بازدهی این گوشی در بخش پخش ویدئو، حدود ٢٢ ساعت است. این نتیجه درخشان در بخش پخش ویدئو، به دلیل استفاده از پنل نمایشگر OLED است. البته در این حالت، رفرش ریت به ۶٠ هرتز کاهش می‌یابد. برای همین، عمر باتری نماینده سونی در این بخش از Galaxy S21 و Zenfone 8 بهتر است.

تست شارژر نماینده سونی با شارژر ٣٠ واتی

شارژر ٣٠ واتی Xperia 5 III خوشبختانه درون جعبه آن قرار گرفته است. این شارژر، از فناوری Power Delivery نیز پشتیبانی می‌کند. بر خلاف Xperia 1 III، این گوشی از شارژر بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

تست سرعت شارژ Xperia 5 III

تست سرعت شارژ Xperia 5 III

در نهایت، این شما و این هم از تست سرعت شارژ Xperia 5 III! این گوشی، نیم ساعت پس از اتصال به شارژر تا ۴٩ درصد شارژ می‌شود. در نهایت، زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این دستگاه برابر با ١١٠ دقیقه است. این میزان سرعت شارژ، مانند Xperia 1 III است.

بازخورد شما در مورد عمر باتری اکسپریا ۵ مارک ٣ چیست؟ آیا این میزان از بازدهی باتری و سرعت شارژ برای شما کافی است؟ میزان بازدهی در بخش وب گردی برای شما مهم‌تر است یا در بخش پخش ویدئو؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من که راضیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️