حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک در حال تبدیل شدن به یک شرکت متاورس (metaverse company) است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، اخیرا به سرمایه‌گذاران اطلاع داده که این شرکت در تلاش است تا خود را به یک “شرکت متاورس” (metaverse company) تبدیل کند. ایده‌ای که زاکربرگ اخیراً در محیط شرکت خود و سپس در مصاحبه با TheVerge نشان داد، ایجاد محیط‌های مجازی شبیه به مواردی است که در فیلم‌های علمی تخیلی مانند Ready Player One دیده می‌شود. این حالت به کاربران امکان می‌دهد در فضای مجازی که توسط شرکت‌هایی مانند فیس بوک و دیگر غول‌های فناوری مانند آن هدایت می‌شود، تعامل واقعی داشته باشند.

تبدیل فیس بوک به یک شرکت متاورس

زاکربرگ در جریان اعلام گزارش مالی مربوط به فصل جاری خود اعلام کرد:

“من می‌خواستم اکنون در مورد این موضوع بحث کنم تا بتوانید آینده‌ای را که ما در حال کار بر روی آن هستیم و اینکه چگونه برنامه‌های اصلی ما در کل شرکت به آن ختم می‌شود، مشاهده کنید. متاورس چیست؟ این یک محیط مجازی است که در آن می‌توانید با افراد در فضاهای دیجیتالی حضور داشته باشید. شما می‌توانید این را به عنوان یک اینترنت دارای جسم درنظر بگیرید نه اینکه فقط به آن نگاه کنید.”

در مصاحبه با TheVerge، زاکربرگ metaverse را به‌عنوان یک محیط مجازی توصیف کرد که در آن افراد می‌توانند جلساتی داشته باشند و فعالیت‌های دیگر را انجام دهند. این به یک معنا تغییر در تجارت شرکت است، اگرچه می‌توانید به آن بیشتر به‌عنوان یک تکامل نگاه کنید. فیس بوک درحال‌حاضر تسلط گسترده‌ای به اینترنت دارد که از همین طریق نیز می‌تواند از این پتانسیل به‌همراه دستگاه واقعیت مجازی خود، Oculus، برای ساختن یک متاورس استفاده کند.

تبدیل فیس بوک به یک شرکت متاورس

تبدیل فیس بوک به یک شرکت متاورس

فیس بوک اما، تنها شرکتی نیست که در ساخت چنین فضاهایی دخیل است. در صورت تحقق این امر، شرکت‌های دیگر مانند مایکروسافت، اپل و گوگل نیز باید در چنین آینده‌ای مشارکت داشته باشند. مایکروسافت چند سال پیش ایده HoloLens را با نام Holoportation به نمایش گذاشته بود که به کاربران اجازه می‌داد جلساتی را به‌عنوان هولوگرام برگزار کنند. اکنون به‌راحتی می‌توان درک کرد که چنین چیزی چگونه از طریق متاورس توجیه می‌شود.

البته خود زاکربرگ در مصاحبه اذعان داشت که این شرکت تا رسیدن به آینده مذکور فاصله زیادی دارد. با این حال، وی بیان کرد که این ایده چیزی نیست که یک شبه بتوان به آن دست یافت. فیس بوک به‌طور فعال در حال کار بر روی متاورس است و همین امر واقعیت این ایده را برای سرمایه‌گذاران تقویت می‌کند.

عینک هوشمند Ray-Ban فیس بوک به زودی معرفی می شود

درنهایت نظر شما درباره متاورس شدن کمپانی تحت مالکیت مارک زاکربرگ چیست؟ شما ایده آینده‌نگرانه‌ای مدیرعامل فیس بوک را امری قابل تحقق و یا برنامه‌ای صرفا خوش‌بینانه می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی