حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شکایت کره جنوبی از گوگل و متا بخاطر سرقت اطلاعات کاربران این کشور

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی، گوگل

این موضوع که شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی از ما جاسوسی می‌کنند و اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت‌ها یا نهادهای دیگر می‌فروشند، اصلا موضوعی عجیب و غریب نیست و بارها با آن روبرو شده‌ایم. اکنون در جدیدترین مورد، شاهد شکایت کره جنوبی از گوگل و متا بخاطر سرقت اطلاعات کاربران این کشور هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شکایت کره جنوبی از گوگل و متا بخاطر سرقت اطلاعات کاربران این کشور

طبق گزارش‌های اخیر از کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کره جنوبی، این کمیسیون علیه شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) و پلتفرم‌های متا به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی، اتهاماتی را وضع کرده است. این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد که گوگل را ۶۹.۲ میلیارد وون (معادل ۵۰ میلیون دلار) جریمه کرده است. همچنین متا را به دلیل جمع آوری اطلاعات شخصی بدون رضایت کاربران نیز ۴۴ میلیون دلار جریمه خواهد کرد. این شرکت‌ها از اطلاعات کاربران برای تبلیغات سفارشی و سایر موارد که در این کشور تخلف محسوب می‌شوند، استفاده کرده‌اند.

هر دو شرکت مخالفت خود را با این تصمیم ابراز کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که ما همیشه تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی انجام داده‌ایم. این کمیته گفته است که گوگل و متا به طور صریح به کاربران سرویس‌های خود اطلاع نداده و هنگام جمع‌ آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات رفتاری کاربران، برای درک و فهم بیشتر از علایق آن‌ها یا استفاده از آن برای تبلیغات هوشمند، رضایت قبلی آنان را دریافت نکرده‌اند. از سوی دیگر، همچنین قانونگذاران ایالات متحده آمریکا برای محدود کردن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مجوز می‌خواهند.

شکایت کره جنوبی از گوگل و متا

یک سناتور آمریکایی به نام لیندسی گراهام بار دیگر از فیس بوک، توییتر و دیگر شرکت‌های فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی انتقاد کرد. او می‌خواهد از روش‌های جدید برای تنظیم مقررات این شرکت‌ها استفاده کند و حتی استفاده از مجوزها را برای تنظیم مقررات در نظر بگیرد. گراهام فاش کرد که با چندین سناتور روی یک رویکرد نظارتی کار می‌کند. وی در طول جلسه ای که در مورد خلاء امنیت توییتر بحث می‌کرد، به صراحت گفت که شرکت‌های فعال در حوزه رسانه‌های اجتماعی، حضور بین المللی قدرتمندی دارند.

با این حال، آن‌ها محدودیت‌های نسبتا کمی در مورد آنچه که می‌توانند و نمی‌توانند انجام دهند، دارند. لیندسی گراهام نگران است که FTC ابزارهای زیادی برای تنظیم قوانین این شرکت‌های فعال در زمینه رسانه‌های اجتماعی نداشته باشد. در واقع موضوع این است که پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی مجوز لازم را ندارند و هیچ کس نمی‌تواند از آن‌ها شکایت کند.

شکایت کره جنوبی از گوگل و متا

به گفته GizChina، لیندسی گراهام همچنین گفته است که اگر بخواهید رانندگی کنید، به گواهینامه رانندگی نیاز دارید و اگر بخواهید ملکی را بفروشید، به سند آن نیاز دارید. اما پلتفرم‌های بزرگ شبکه‌های اجتماعی دقیقا چه مجوزی برای فعالیت‌های خود دارند؟ وی همچنین می‌خواهد از مجموعه‌ای از قوانین برای ملزم کردن این شرکت‌ها استفاده کند و از پلتفرم‌های اجتماعی می‌خواهد که اقدامات سخت‌تری علیه جرایم سایبری و مداخلات خارجی انجام دهند.

وی در نهایت در این جلسه گفت که اگر کسی می‌خواهد محتوای شما را حذف کند، باید بتوانید درخواست تجدیدنظر کنید و روند تجدیدنظری ایجاد کرده باشید. نظر شما کاربران ترنجی درباره شکایت کره جنوبی از گوگل و متا بخاطر سرقت اطلاعات کاربران این کشور چیست؟! آیا در نهایت قوانین می‌توانند فعالیت‌های مخرب این شرکت‌ها را کنترل کنند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان