حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه اپل برای حذف ناچ به این صورت خواهد بود: انتقال به زیر نمایشگر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع، شایعات

ما شایعاتی را از طرف منابع معتبری مانند Ming-Chi Kuo شنیده ایم که نشان می دهد چگونه اپل قصد دارد ناچ را حذف کند. ما اینجا دو روش احتمالی برای دستیابی به این هدف را داریم: Touch ID یا Face ID زیر نمایشگر. پس برنامه اپل برای حذف ناچ به این صورت خواهد بود: انتقال به زیر نمایشگر. جاسازی دوربین سلفی زیر صفحه نمایش حتی می تواند یک احتمال دیگر باشد، اما به احتمال زیاد، تغییر بعدی خواهد بود.

برنامه اپل برای حذف ناچ

به تازگی مارک گورمن ، او اشاره کرد که Face ID در سال های آتی به مک ها و iPhone SE می آید.

طبق گفته اپل، در طراحی فعلی آیفون به جای اینکه حسگر تصویر دوربین بخشی از آن باشد، یک حسگر تصویر است که در بخش بریده شده نمایشگر وجود دارد.

اپل می گوید:

”به طور معمول، یک حسگر دوربین در زیر پوشش محافظ نمایشگر و مجاور پشته نمایشگر قرار دارد. به همین ترتیب، یک دستگاه الکترونیکی معمولی که هم از یک پشته نمایشگر و هم از یک سنسور تصویربرداری استفاده می کند، معمولاً به یک پوشش محافظ با سطح وسیع نیاز دارد که از محیط پیرامون پشته نمایشگر امتداد داشته باشد تا بتواند فضای مناسبی را برای حسگر تصویربرداری ایجاد کند. این ساخت معمولی به طور نامطلوبی اندازه ظاهری حاشیه صفحه نمایش را افزایش می دهد، در حالی که همچنین به طور نامطلوبی اندازه و حجم محفظه دستگاه الکترونیکی را افزایش می دهد. “

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

تعبیه حسگر تصویر زیر صفحه نمایش به منظور خواندن اثر انگشت – یا Touch ID داخلی – تمرکز اصلی این حق ثبت اختراع است. در تصویر بالا می توانید این حق اختراع رو ببینید:

بخش 1A تصویر بالا زیر یک دستگاه الکترونیکی را نشان می دهد که می تواند یک پشته نمایشگر مناسب برای تصویربرداری از طریق صفحه نمایش (دوربین تحت نمایشگر) را در خود جای دهد. بخش 1B تصویر بلوکی ساده ای از دستگاه الکترونیکی را نشان می دهد. بخش 1A اجزای مختلف ساختاری و عملیاتی را نشان می دهد که می توانند در یک دستگاه الکترونیکی پیکربندی شده برای تصویربرداری از زیر صفحه نمایش گنجانده شوند.

ثبت اختراع اپل FIG. 6A یک آیفون را نشان می دهد که یک پشته نمایشگر را با انتقال داخلی بین پیکسل های محلی، افزایش می دهد. شکل 6B یک MacBook را به نمایش می گذارد که یک پشته نمایشگر را با انتقال داخلی بین پیکسل های افزایش یافته محلی پشتیبانی می کند و از دوربین زیر نمایشگر پشتیبانی می کند.

تعبیه هر دو Face ID و Touch ID در صفحه نمایش راهی برای خوشحالی همه خواهد بود و همچنین به این معنی است که Face ID می تواند در نمایشگرهای Mac نیز تعبیه شود و دیگر نیازی به داشتن حاشیه یا بریدگی گسترده تر ندارد.

اپل از Face ID در تمام دستگاه های خود از جمله مک و آیفون SE استفاده خواهد کرد

یک راه حل بلند مدت نیز می تواند این باشد که دوربین سلفی در نمایشگر تعبیه شود. این فعلا بعید به نظر می رسد چرا که با در نظر گرفتن تلاش های قبلی، کیفیت تصویر با تعادل رنگی نادرست، کنتراست کم و تیرگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. با این حال، این مانعی برای Face ID نیست، بنابراین احتمالاً ابتدا این مورد را خواهیم دید.

نظر شما چیست؟ این حق اختراع اپل برای شما جذاب بود؟ فکر می کنید آینده گوشی های با نمایشگر تمام صفحه و بدون مزاحم باشد به چه صورت باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)