حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت نمایشگر خود ترمیم شونده اپل احتمالا در دست تولید بودن آیفون تاشو را تایید می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حق اختراع، فناوری‌های نوین

مدتی است که هر سال شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ، از محصولات تاشو خود رونمایی می‌کنند و با وجود کامل نبودن فناوری این دستگاه‌ها، شاهد این موضوع هستیم که هر نسل بهبودهای زیادی در عملکرد آن‌ها صورت می‌گیرد. اما گویا برای اپل ماجرا به شکل دیگری است، زیرا از آنجایی که تصور می‌شد اپل برنامه‌ای برای محصولات تاشو ندارد، اما پتنت نمایشگر خود ترمیم شونده اپل احتمالا در دست تولید بودن آیفون تاشو را تایید می‌کند. با ترنجی همراه باشید.

پتنت نمایشگر خود ترمیم شونده اپل احتمالا در دست تولید بودن آیفون تاشو را تایید می‌کند

بسیاری از کاربران، محصولات تاشو را به عنوان نسل بعدی گوشی‌های هوشمند قلمداد می‌کنند. با این حال، چیزی که اغلب ناشناخته می‌ماند، این است که، حداقل در حال حاضر، این افق صرفا برای بخش اندرویدی بازار محفوظ است. با این وجود، به نظر می‌رسد این امر در آینده قابل پیش بینی تغییر خواهد کرد. طبق گزارش‌ها، اپل پتنت جدیدی را ثبت کرده است که به یک آیفون تاشو احتمالی در آینده اشاره می‌کند و به احتمالا بسیار زیاد اکنون در مراحل اولیه توسعه باشد.

پتنت نمایشگر خود ترمیم شونده اپل

این اطلاعات برای اولین بار توسط PatentlyApple در یک مقاله اختصاصی ارائه شد. این پتنت نشان می دهد که اپل در حال کار بر روی یک ماده خود ترمیم شونده ویژه برای استفاده در نمایشگرها است که می‌تواند به بهبود آن از خراش‌ها و فرورفتگی‌های کوچک در محصولات تاشو کمک کند. تعریف این فناوری به این شکل است که شرکت اپل تلاش می‌کند تا یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها را در مورد وسایل تاشو برطرف کند که مشکل مذکور چیزی نیست جز دوام کم آنها. یعنی شیشه محصولات تاشو پس از گذشت مدتی، هرگز نمی‌تواند از وسط مانند روزهای اول تا شود.

بنابراین جهت حل این مشکل رویکردهای جدیدتری مورد نیاز است. مشکل این است که مواد انعطاف پذیر، به عنوان یک قاعده، مستعد خراش هستند، که به نوبه خود معمای دشواری را ایجاد می‌کنند. در حال حاضر، سامسونگ در تلاش است تا با سخت‌تر کردن مواد انعطاف‌ پذیر تا حد امکان، مشکل دوام کم شیشه نمایشگر محصولات تاشو را بهبود دهد تا احتمال بروز خراش‌های تصادفی را کمتر نماید.

پتنت نمایشگر خود ترمیم شونده اپل

به گزارش خبرگزاری PhoneArena، در مقابل، اپل به خودی خود برای مقاوم کردن صفحه نمایش در برابر خراش‌ها کاری نمی‌کند، بلکه راهی برای به حداقل رساندن اثر خراش پس از این وضعیت ایجاد می‌کند. این قابلیت به صفحه نمایش اجازه می‌دهد تا حداکثر انعطاف پذیری خود را در طول زمان حفظ کند تا به حل شدن و اصلاح یکی دیگر از مشکلات اصلی محصولات تاشو یعنی چین خوردگی کمک کند. در مجموع، جالب است که ببینیم کدام فلسفه طراحی در دراز مدت موفق‌تر خواهد بود.

بازار محصولات تاشو در حال حاضر تحت سلطه سامسونگ است، به خصوص در خارج از چین، که این موضوع خود منجر به ایجاد مشکلات خاص عدم نوآوری در طراحی شده است. اگر اپل در نهایت وارد این رقابت شود، احتمالا بسیار بالایی وجود دارد که پتانسیل کامل محصولات تاشو را در بازار محصولات مصرفی ببینیم. نظر شما کاربران ترنجی درباره پتنت نمایشگر خود ترمیم شونده اپل چیست؟ آیا این پتنت احتمالا در دست تولید بودن آیفون تاشو را تایید می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان