حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع جدید اپل به افزایش استحکام آیفون‌ها در آینده اشاره دارد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

در روزهای نه‌چندان اکثر موبایل‌های پریمیوم با بدنه آلومینیومی ارائه می‌شدند و نگرانی از شکستن یا خراشیده‌شدن گوشی به نمایشگرش آن محدود می‌شد. با شیشه‌ای شدن قاب پشتی گوشی‌ها این نگرانی به سادگی دو برابر شد. با وجود پیشرفت‌های مهم در شیشه‌های مقاوم اما هنوز هم گوشی‌های ما می‌شکنند. البته خراشیده شدن این شیشه‌ها نیز یک دغدغه دیگر است. خبر خوب این که حق اختراع جدید اپل به افزایش استحکام آیفون‌ها در آینده اشاره دارد.

حق اختراع جدید اپل

بر اساس حق اختراع جدیدی که از اپل رصد شده، این شرکت به دنبال راهی است تا شیشه جلو و پشت آیفون را محکم‌تر و ماندگارتر کند.

این پتنت مدل جدیدی را به تصویر می‌کشد که در برابر خراشیده شدن بسیار مقاوم‌تر است. متأسفانه، هیچ اشاره ای به این موضوع نشده که این ماده جدید در محافظت از گوشی شما در برابر سقوط یا افتادن بهتر است یا خیر.

چیزی که درباره ماده مورد وصف در این پتنت گفته می‌شود، آن است که همچنان خواص الکترومغناطیسی مطلوبی دارد و در عین حال مقاومت در برابر خراش را بهبود می بخشد.

البته که خراشیده شدن شیشه نمایشگر یا قاب پشتی می‌تواند دلخراش باشد اما بزرگترین نگرانی کاربران به شکستن این شیشه‌ها مربوط می‌شود. البته که با افزایش مقاومت در برابر خراش نیز تجربه کاربر بهبود می یابد.

برای مثال شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس در هر نسل تلاش می‌کنند تا در برابر سقوط و خراشیدگی مقاوم‌تر باشند. با این حال اما سال‌هاست که جهش بزرگی در تجربه عملی کاربران ندیده‌ایم و بد نیست که شرکت‌های تولیدکننده به این موضوع توجه داشته باشند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید روزی برسد که موبایل شیشه‌ای بدون نگرانی بخریم؟ یا اصلا فکر می‌کنید موبایل‌ها باید همچنان شیشه‌ای باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)