حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت تراشه های ۲ نانومتری TSMC از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات

فقط یک روز پس از آنکه اینتل اعلام کرد برنامه های بزرگی برای بازگشت مقتدرانه این شرکت در تولید تراشه دارد، اکنون تایوان به TSMC چراغ سبز داده است تا ساخت پیچیده ترین کارخانه تراشه این شرکت را آغاز کند. توسعه و ساخت تراشه های ۲ نانومتری TSMC در کارخانه جدید این شرکت به زودی آغاز خواهد شد.

ساخت تراشه ۲ نانومتری TSMC بسیار زودتر از اینتل آغاز می‌شود

طبق گفته Nikkei Asia، شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) قصد تولید تراشه های ۲ نانومتری را دارد. انتظار می‌رود کار بر روی این تراشه در کارخانه شینچو در جنوب غربی پایتخت تایوان، در اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

این خبر خوبی برای اینتل نیست، زیرا برنامه های او از TSMC عقب تر است. اینتل دیروز اعلام کرد تا سال ۲۰۲۴ به فناوری ساخت  پیشرفته ترین تراشه ها دست خواهد یافت و تا ۲۰۲۵ رهبری این بخش از بازار را در دست می‌گیرد. این در حالی است که گفته میشود تولید تراشه با معماری ۳ نانومتری TSMC در اواخر ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. اینتل تراشه های ۷ نانومتری خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ روانه بازار خواهد کرد. اکنون که TSMC  تصویب کرده است که به زودی توسعه کارخانه ای را آغاز خواهد کرد که تراشه های ۲ نانومتری را  تولید می‌کند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ تولید اولین نمونه از این تراشه ها آغاز شود.

قبل از گرفتن تأیید نهایی، آخرین مانع بزرگ برای TSMC گرفتن مجوز از کمیته بررسی محیط زیست تایوان بود. بسیاری از سازندگان تراشه تایوان در اوایل بهار امسال با توجه به کمبود آب ناشی از خشکسالی های اخیر، در دریافت این مجوز با شکست روبرو شده بودند. با توجه به اینکه TSMC حدود ۵۶ درصد از بازار صنایع نیمه هادی دنیا را در اختیار دارد، بنابراین به نظر می‌رسد دولت تایوان از برنامه های آینده TSMC جلوگیری نخواهد کرد.

تراشه ۲ نانومتری TSMC

ویفر سیلیکون

دولت تایوان از برنامه های TSMC حمایت می‌کند

بر اساس گزارش GIZMODO، لین چوان ننگ، معاون وزیر اقتصاد تایوان، در یک جلسه بررسی زیست محیطی گفت: «صنایع نیمه هادی یکی از مهمترین صنایع برای رشد اقتصادی تایوان است. دولت ضمن ادامه ساخت فناوری های پیشرفته، به TSMC برای دستیابی به اهداف زیست محیطی خود کمک خواهد کرد.» با این حال، TSMC در عین تلاش برای رشد و توسعه، اهداف پایداری داخلی خود را برای سال ۲۰۲۰ از دست داد. که نشانه خوبی برای صنعتی که در حال حاضر برای کاهش اثر کربن منواکسید و تأثیر آن بر محیط زیست تلاش می کند، نیست.

TSMC همچنین در حال توسعه یکی از کارخانه های موجود خود در نانجینگ، و ساخت کارخانه جدید دیگری در آریزونا برای تأمین بهتر تراشه های شرکت های آمریکایی است. همچنین اخباری نیز درباره ساخت کارخانه دیگری از TSMC در ژاپن به گوشی می‌رسد.

لیتوگرافی ۲ نانومتری TSMC پیشرفت قابل توجهی ارایه می کند

به نظر شما با پیشرفت روزافزون TSMC، شرکتی توانایی رقابت با او را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Sarnevesht

یه سوال برام پیش اومده. بعد از اینکه به فناوری 1 نانومتری رسیدن. بعدش میخوان چی بزنن.
نیم نانومتری؟؟؟ 😅😅
یا شایدم آنگستروم؟؟ 🤔

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی