حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری TSMC با سونی برای احداث کارخانه تراشه سازی در ژاپن

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سونی، شایعات

شرکت تایوانی TSMC در زمینه ساخت تراشه ها و قطعات نیمه هادی پیشتاز است، و اکنون برای گسترش کسب و کار خود، احتمالا با شرکت های ژاپنی مانند سونی و تویوتا وارد همکاری می‌شود.

شایعه شده که TSMC کارخانه تراشه خود را در ژاپن با مشارکت سونی احداث می‌کند

چندی پیش خبری مبنی بر ساخت کارخانه TSMC در آمریکا منتشر شد و اکنون ظاهراً این شرکت قصد دارد با برخی از شرکت های ژاپنی از جمله سونی، تویوتا و میتسوبیشی وارد سرمایه گذاری مشترک شود.

این خبر پس از انتشار گزارش اخیر مبنی بر اینکه TSMC در حال ساخت کارخانه تولید تراشه در ژاپن است، به گوش رسیده.

تولید تراشه ۱ نانومتری توسط TSMC تایوانی در آینده نه چندان دور

 

طبق گزارش UDN ، شایعه شده است که بزرگترین سازنده تراشه دنیا در حال مذاکره برای همکاری با غول فناوری ژاپن، یعنی سونی، به همراه سازندگان اتومبیل محلی یعنی تویوتا و میتسوبیشی الکتریک است.

با اینکه این شرکت اکنون حاضر به ارائه توضیح در مورد موضوع مورد بحث نیست، این گزارش می‌افزاید که انتظار می رود این شرکت بر ایجاد مرکز تحقیق و توسعه در ژاپن تمرکز کند که ممکن است در سال جاری تکمیل شود.

ساخت این خط تولید جدید چقدر هزینه بر خواهد بود؟

رسانه های تایوان همچنین گزارش دادند که TSMC در حال ایجاد سرمایه گذاری مشترک با سونی ، تویوتا و میتسوبیشی برای ساخت کارخانه ای در ژاپن است، این سرمایه گذاری های مشترک ظاهراً شامل سرمایه گذاری های حداکثر 1.6 تریلیون ینی (تقریباً 14.4 میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود.

همچنین در گزارش قبلی خود ، گفته بودیم كه TSMC سایت تولید جدید خود را در استان كوماموتو ، كه نزدیك به یكی از كارخانه های سونی است ، احداث خواهد کرد. به همین ترتیب، ما درمورد درخواست دولت محلی نیز از TSMC و سونی برای ساخت یک کارخانه تولید تراشه 20 نانومتری گزارش داده بودیم.

علاوه بر این، TSMC اظهار داشت كه در حال راه اندازی یك مركز تحقیق و توسعه مواد در ژاپن است تا تحقیقات در مورد مواد تراشه سه بعدی را گسترش دهد.

از طرف دیگر، شایعه شده که سونی مسئولیت زمین و کارخانه را بر عهده خواهد داشت، در حالی که TSMC فناوری فرآیند تولید قطعات نیمه هادی 20 تا 40 نانومتری را برای خودروها ، ماشین آلات و لوازم خانگی نیز فراهم می کند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Monarch

یه لحظه به این فکر افتادم که اگه میشد تو ایران هم همچین سرمایه گذاری هایی میشد چی میشد :((((
نیروی کار فراوان به ارزان

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی