حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه های ۲ نانومتری TSMC گوشی های هوشمند را سریع تر و کارآمدتر می‌کنند

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، پردازشگرها

فناوری دنیای تراشه ها به سرعت در حال پیشرفت است. این بدان معناست که تراشه ها قدرتمندتر، کوچکتر و کارآمدتر می‌شوند. به عنوان مثال، آیفون ۱۴ پرو مکس از یک چیپست ۴ نانومتری استفاده می‌کند. با وجود آنکه هنوز چیپست ۳ نانومتری عرضه نشده اند، اما گفته می‌شود که TSMC در حال آماده شدن برای تولید آزمایشی تراشه های ۲ نانومتری است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

کمپانی TSMC تولید آزمایشی تراشه های ۲ نانومتری را برای اپل و انویدیا آغاز خواهد کرد

کمپانی TSMC در حال آماده شدن برای تولید آزمایشی تراشه های ۲ نانومتری است. این یک گام بزرگ رو به جلو برای صنعت قطعات نیمه هادی است. زیرا تراشه ها در آینده قدرتمند تر و کارآمدتر خواهند شد. این شرکت ۱,۰۰۰ نیروی تحقیق و توسعه را برای کار در کارخانه جدید خود در تایوان فرستاده است. این مجموعه هنوز در دست ساخت قرار دارد؛ اما به زودی با تکمیل آن به یک کارخانه تولید قطعات نیمه هادی پیشرفته تبدیل خواهد شد. TSMC قصد دارد تولید انبوه تراشه های ۲ نانومتری را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

انتظار می‌رود چیپست های ۲ نانومتری TSMC از نظر سرعت و مصرف انرژی به طور قابل توجهی از تراشه های ۳ نانومتری قبلی بهتر عمل کند. گفته می‌شود که چیپست های ۲ نانومتری، ۱۰ تا ۱۵ درصد عملکرد سریع تری نسبت به نسل قبل خواهند داشت. این تراشه ها ۲۵ تا ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به نمونه های ۳ نانومتری (هنگامی که با فرکانس یکسان کار می‌کنند) مصرف خواهند کرد. این پیشرفت ها، باعث می‌شود که دستگاه هایی که از تراشه ۲ نانومتری استفاده می‌کنند، عملکرد سریع تر و مصرف انرژی کمتری داشته باشند.

همان طور که Gizmochina اشاره می‌کند، اقدام TSMC برای آماده شدن برای تولید چیپست های ۲ نانومتری ممکن است در ابتدا چندان مهم به نظر نرسد. اما در حقیقت، این حرکت بسیار بزرگ و حائز اهمیت است. TSMC تراشه‌هایی را برای ده‌ها غول فناوری از جمله اپل و انویدیا تولید می‌کند. این بدان معناست که فرآیند تولید ۲ نانومتری می‌تواند منجر به تولید گوشی ها، رایانه‌ ها، کارت‌های گرافیک و کنسول‌های بازی بسیار قدرتمند تری شود. اندازه کوچکتر و مصرف انرژی کمتر تراشه های ۲ نانومتری همچنین می‌تواند به حل مشکل «تولید گرمای بیش از حد» کمک کند. این موضوع به عملکرد پایدار تر گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها کمک خواهد کرد.

شرکت TSMC تولید تراشه با فرآیند 2 نانومتری را در اواخر سال 2024 آغاز می‌کند

نظر شما چیست؟ تی اس ام سی سرانجام چه زمانی تراشه های ۲ نانومتری را عرضه خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی