در ماه آپریل اپل ویژگی جدید مربوط به حریم خصوصی را برای iOS معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد در صورت تمایل ردیابی برنامه را مسدود کنند. یکی از مخالفان اصلی این ویژگی جدید فیس بوک بود که ادعا کرد این امر تأثیر منفی بر آن و مشاغل متکی به فیس بوک برای تبلیغات خواهد گذاشت. به گزارش 9to5Mac، فیس بوک در حال حاضر گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است و رشد بسیار بزرگی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.
ظاهرا حداقل تاکنون، فیس بوک تحت تأثیر تغییرات جدید حریم خصوصی در iOS قرار نگرفته است. این غول فناوری 29 میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه دوم سال 2021 به ثبت رسانده است. حتی چشمگیرتر سود کسب شده توسط این شرکت است که با رشد 101 درصدی به 10.4 میلیارد دلار رسیده است. علاوه بر این، کاربران فعال در فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام در مقایسه با سال گذشته 12 درصد افزایش یافته اند. اکنون، روزانه 2.76 میلیارد نفر در این سه برنامه فعال هستند.
مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در این زمینه اظهار داشت:
من خوشحالم که می توانم ابتکارات اصلی خود را درمورد خالقان و جامعه، تجارت و ایجاد بستر بعدی محاسبات با هم جمع کنیم و کاربران مان بتوانند از آن ها استفاده کنند.
درآمد اصلی فیس بوک از طریق تبلیغات است و رشد 47 درصدی از سال گذشته توسط این شرکت در این بخش ثبت شده است. به نظر می رسد این رشد علی رغم تغییر در حریم خصوصی iOS که اکنون به شفافیت ردیابی برنامه توسط توسعه دهندگان نیاز دارد، اتفاق می افتد. کاربران می توانند انتخاب کنند که آیا می خواهند توسط برنامه های شخص ثالث برای اهداف تبلیغاتی ردیابی شوند و یا خیر چنین اجازه ای را نمی دهند.
با وجود ویژگی شفافیت ردیابی برنامه های iOS، همچنان ردیابی کاربران ادامه دارد
با این حال، همه این ها به این معنی نیست که فیس بوک با تغییر حریم خصوصی جدید هیچ مشکلی نخواهد داشت. مدیر مالی فیس بوک، دیوید ونر اظهار داشت: به دلیل به روزرسانی های اخیر iOS، برای سه ماهه سوم تأثیر درآمد بیشتری انتظار می رود.
طبق یک تحقیق اخیر، حدود 25 درصد از کاربران iOS پیگیری برنامه شخص ثالث را غیرفعال کرده اند و انتظار می رود که این تعداد در پایان سال 2021 حتی بیشتر شود. نظر شما درباره گزارش مالی فصل دوم ۲۰۲۱ فیس بوک چیست؟