حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی برچسب گذاری مردان سیاه پوست در ویدئوها توسط فیس بوک، غیر فعال شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

فیس‌بوک اخیرا ویژگی نرم‌افزاری این شبکه اجتماعی را که اشتباها در ویدیوهایی مردان سیاه پوست را برچسب گذاری کرده بود و آن‌ها را به کاربران جهت مشاهده توصیه می‌کرد، غیر فعال کرده است. همچنین این شرکت از تمامی کسانی که این موارد را مشاهده کرده‌اند، عذرخواهی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

اشتباه عجیب ویژگی نرم‌افزاری فیس‌بوک

فیس‌بوک روز جمعه گذشته اعلام کرد که پس از برچسب گذاری اشتباهی مردان سیاه پوست در ویدئو‌های شبکه اجتماعی خود و قرار دادن این ویدیوها در دسته ویدئوهای توصیه شده، این قابلیت یعنی ویژگی برچسب گذاری مردان سیاه پوست را غیر فعال کرده است. سخنگوی فیس‌بوک این مسئله را خطایی آشکار و غیر قابل قبول توصیف کرده است. همچنین در ادامه افزود که این قابلیت اکنون غیرفعال شده است.

عذرخواهی فیسبوک و از رئیس جمهور چین

دلیل اختلال اینستاگرام و فیس بوک چیست؟

این شبکه اجتماعی در پاسخ به AFP گفته است، از تمامی کسانی که این محتواهای توهین آمیز را دیده‌اند عذرخواهی می‌کنیم. به محض اینکه متوجه این اتفاق شدیم، ویژگی توصیه عناوین را به صورت کلی غیرفعال کردیم. هدف از این کار، آن بود تا بتوانیم علت آن را بررسی کرده و از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

به گزارش gadgets.ndtv، نرم‌افزار تشخیص چهره این شبکه اجتماعی توسط مدافعان حقوق مدنی، به ویژه در مورد افراد سیاه پوست مورد انتقاد قرار گرفته است. به گزارش نیویورک تایمز، کاربران فیس‌بوک در روزهای اخیر یک ویدئو با موضوع مردان سیاه پوست مشاهده کرده‌اند. در پایان نیز از آن‌ها پرسیده است که آیا مایل به تماشای ویدئوهایی درباره نخستین‌ها هستند؟

توئیت Darci Groves

توئیت Darci Groves، مدیر سابق طراحی محتوای فیس‌بوک

 

ویژگی برچسب گذاری مردان سیاه پوست و تاریخ انتشار این ویدئو

ویدئو مورد بحث در ژوئن ۲۰۲ (خردادماه ۱۳۹۹) توسط دیلی میل منتشر شده است. عنوان این ویدیو نیز “تماس مرد سفید پوست با پلیس برای مردان سیاه پوست در مارینا” می‌باشد.

شکایت از فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق اینستاگرام

تمام چیزهایی که شما برای تنظیمات امنیت فیس بوک نیاز دارید

انسان‌ها در میان گونه‌های متعدد در خانواده پستانداران قرار دارند، اما این ویدئو هیچ ارتباطی با میمون‌ها، شامپانزه‌ها و یا گوریل‌ها نداشته است. یعنی اشتباها در این دسته، تحت عنوان نخستین‌ها (اشاره به تئوری تکامل انسان‌ها) قرار گرفته است. تصویری از این ویدیو توسط دارچی گرووز (Darci Groves)، مدیر سابق طراحی محتوای فیس‌بوک، در توئیتر منتشر شده است. وی در این توئیت گفته است که پیغام توصیه به تماشای چنین ویدئوهایی با عنوان نخستین‌ها کاملا غیر قابل قبول است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این مسئله صرفا تصادفی بوده و به خاطر اشتباهات فنی رخ داده است؟ یا آن که به صورت عمدی و از قصد صورت گرفته؟ به نظر شما فیس‌بوک برای مقابله با چنین اتفاقاتی باید چه سیاستی در پیش گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه اشتباه عجیبی 😑😑از فیسبوک بعیده🤕

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان