حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل A15 فاصله بیشتری با رقبای اندرویدی خود خواهد داشت

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

طبق گزارش ها، TSMC از ماه آگوست (اواخر مرداد یا اوایل شهریور) شروع به تولید تراشه A15 Bionic برای سری آیفون ۱۳ خواهد کرد. انتظار ها امسال از این غول فناوری آمریکایی بالاست و گمانه زنی هایی وجود دارد که تراشه اپل A15 فاصله زیادتری با رقبای اندرویدی خود خواهد داشت. منابع زنجیره تأمین ادعا می‌کنند که اپل امسال سفارش بیش از ۱۰۰ میلیون تراشه A15 را به TSMC داده است. این بدان معنی است که تعداد عرضه اولین سری از گوشی های آیفون ۱۳ اپل بیش از ۱۰۰ میلیون خواهد بود. این حدود ۵ درصد بیشتر از ۹۵ میلیون عددی است که در ابتدا توسط تحلیلگران پیش بینی می‌شد.

پردازنده گرافیکی تراشه اپل A15 پیشرفتی ۳۵ درصدی نسبت به نسل قبل خواهد داشت

در ماه جولای (تیر ماه)، گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل قصد افزایش ۲۰ درصدی تولید سری آیفون ۱۳ به حدود ۹۰ میلیون دستگاه را دارد منتشر شد. برنامه ابتدایی اپل تولید ۷۵ میلیون دستگاه در سال جاری بود.

اپل امید زیادی به سری آیفون ۱۳ دارد زیرا این سری از گوشی های اپل بروزرسانی های متعددی را تجربه می‌کنند. برای مثال سری آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهد بود. همچنین دوربین این محصول ارتقاء یافته و ناچ دستگاه هم کوچکتر شده تا نمایشگر جلوه بهتری به خود بگیرد. علاوه بر این، اپل ظرفیت باتری بالاتری را برای سری آیفون ۱۳ نسبت به نسل های پیشین درنظر گرفته است.

تراشه اپل A15

گزارشاتی که به تازگی منتشر شده اند، ادعا می‌کنند که تراشه اپل A15 عملکرد عالی خواهد داشت. بر اساس همین گزارشات، تراشه Apple Bionic A15 از همان معماری ۶ هسته ای برای CPU استفاده می‌کند (۲ هسته بزرگ + ۴ هسته کوچک). این تراشه نسبت به A14 بایونیک بهبود ۲۰ درصدی عملکرد و ۳۰ درصدی مصرف انرژی را تجربه خواهد کرد. در قسمت پردازنده گرافیکی، تراشه A15 بایونیک از معماری ۵ هسته ای استفاده می‌کند. عملکرد پردازنده گرافیکی اپل A15 پیشرفت ۳۵ درصدی نسبت به نسل قبل خواهد داشت.

با نگاهی به درصد پیشرفت تراشه A15 بایونیک، متوجه خواهیم شد که پیشرفت زیادی را در این نسل شاهد هستیم. این موضوع فاصله این تراشه با چیپست های اندرویدی را افزایش می‌دهد. با این حال، به دلیل عملکرد ضعیف کنترل دما در گوشی های آیفون و کولینگ ضعیف تر نسبت به رقبای اندرویدی، دستیابی به عملکرد کامل پردازنده های سری A اغلب دشوار است.

سفارش ۱۰۰ میلیون عدد تراشه اپل A15 Bionic به TSMC

اپل در حال تسخیر جایگاه هواوی در بازار گوشی های گران قیمت است

اپل همچنین به دلیل نبود هواوی نفوذ بیشتری در بازار گوشی های هوشمند خواهد داشت. IDC گزارشی در مورد سهم بازار تلفن های هوشمند در بخش قیمتی بالای ۶۰۰ دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۰ منتشر کرد. در میان تلفن های همراه بیش از ۶۰۰ دلار، هواوی با ۴۴.۱ درصد در رتبه اول قرار دارد و اپل با ۴۴ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. در سه ماهه اول سال جاری، IDC اطلاعات مربوط به بازار چین در محدوده قیمت بالاتر از ۵۵۰ دلار را منتشر کرد. اپل با سهم ۵۶.۹ درصد در رتبه اول قرار دارد. هواوی هم در رتبه دوم قرار گرفته است اما کاهش سهم زیادی را تجربه می‌کند و در این محدوده قیمتی فقط ۲۳.۶ درصد از بازار را در اختیار دارد.

به نظر شما تراشه اپل A15 می‌تواند فاصله خود با رقبای اندرویدی را افزایش دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی