حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات تراشه Dimensity 1300T با لیتوگرافی ۶ نانومتری لو رفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، مدیاتک

مدیاتک قصد دارد به زودی از تراشه جدید خود رونمایی کند. گفته می‌شود که این تراشه، مخصوص تبلت‌ها باشد. همچنین آنر می‌خواهد برای اولین بار از این تراشه در تبلت جدید خود استفاده کند. به همین ترتیب، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از تراشه تازه وارد مدیاتک با نام Dimensity 1300T خواهیم بود. اما جدا از این‌ها، این تراشه چه مشخصاتی دارد؟ خب، ما در این مطلب به مشخصات تراشه Dimensity 1300T می‌پردازیم.

مشخصات تراشه Dimensity 1300T

همان طور که اشاره کردیم، مدیاتک به زودی از تراشه جدید خود با نام Dimensity 1300T رونمایی می‌کند. چندی پیش، ما در مورد رونمایی از تبلت جدید آنر با این تراشه صحبت کردیم. آنر در تلاش است تا برای اولین بار از این تراشه در تبلت جدید خود استفاده کند.

 

آنر Tablet V7 Pro با Dimensity 1300T با سری Magic 3 معرفی می‌شود!

 

بر اساس گزارش تازه‌ای از Gizmochina، روز گذشته تراشه جدید مدیاتک با نام Dimensity 1300T فاش شد. این تراشه، برای اولین بار در تبلت جدید آنر با نام Tablet V7 Pro به کار گرفته خواهد شد. ما پیش‌تر نگاهی اجمالی به تبلت جدیت آنر داشتیم. اما خبری از مشخصات تراشه Dimensity 1300T نبود. خوشبختانه، این بار با جزئیات جدیدی از Dimensity 1300T با شما همراه هستیم! به نقل از افشاگر مطرح ویبو، یعنی Digital Chat Station، تراشه جدید مدیاتک با این نام توسط TSMC ساخته خواهد شد. گفته می‌شود که لیتوگرافی این تراشه، ۶ نانومتری باشد. با وجود این که این تراشه از ٨ هسته در بخش پردازنده مرکزی بهره می‌برد، اما آرایش این هسته‌ها فعلاً نامخشص است. اما برخی از منابع می‌گویند که این تراشه مانند Dimensity 1200 از هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 بهره می‌برد.

در ادامه، به نظر می‌رسد که این تراشه دارای ٩ کلاستر در پردازنده گرافیکی و موتور پردازش عصبی APU 3.0 مدیاتک باشد. گفته می‌شود عملکرد Dimensity 1300T نسبت به Dimensity 1000 Plus در بخش‌های CPU و GPU، به ترتیب تا ٣٠ و ۴٠ درصد پیشرفته‌تر است. همچنین در خبری جذاب‌تر، عملکرد Dimensity 1300T تا ٨٢ درصد در بخش هوش مصنوعی از Snapdragon 865 بهتر است!

گزارش جدیدی که در مورد Dimensity 1300T وجود دارد، این است که این تراشه منحصر به تبلت‌ها است. البته آن هم نه تبلت هر برندی؛ بلکه تبلت‌های آنر! همچنین گمانه زنی که در مورد این تراشه وجود دارد، مصرف بسیار بالای آن است. از آن جایی که تبلت‌ها ظرفیت باتری بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند، بنابراین این تراشه مشکلی برای تأمین انرژی خود نخواهد داشت. در نهایت، بر اساس شایعات قبلی تاریخ رونمایی از این تراشه دو روز دیگر است!

بازخورد شما نسبت به مشخصات تراشه Dimensity 1300T چیست؟ آیا این تراشه می‌تواند حرفی در برابر رقبای خود داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️